Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII  (Luettu 24035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #15 : 20.06.14 - klo:20:06 »
Parin yön sukulaisreisu onnistuneesti takana. Kiitollinen ja iloinen mieli erityisesti nuorimman kohtaamisesta,
saaduista hymyistä, suukoista, halauksista.
Seuraava kohtaaminen ihan lähiviikkoina... :eusa_angel:

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #16 : 21.06.14 - klo:00:23 »
Valoisa kesäyö!  :icon_biggrin:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #17 : 21.06.14 - klo:06:02 »


 Parin yön sukulaisreisu onnistuneesti takana. Kiitollinen ja iloinen mieli erityisesti nuorimman kohtaamisesta,
saaduista hymyistä, suukoista, halauksista.
Seuraava kohtaaminen ihan lähiviikkoina... :eusa_angel:



   vn, sinä onnellinen, kipujen mies!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #18 : 21.06.14 - klo:07:19 »
Olemme kotonamme ja kaikki on hyvin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #19 : 21.06.14 - klo:13:04 »
Kiitos Pekka, sanasi hoitavat ja rohkaisevat !   :eusa_angel: :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #20 : 23.06.14 - klo:18:40 »
Toimistotyöntekijöiden pitkä pinna.
Niille pitää kyllä ostaa joku vaikka suklaarasia.

"Minä olen nyt täällä mutta missä mun pitäis olla".
"Tuota kun minä olen nyt siellä missä mun pitäis olla mutta ovikoodi puuttuu eikä hoitajaa näy -- siis kui, kahden tunnin päästä?"
"Tuota kun hoitaja ei myöskään osaa sitä ovikoodia eikä ole tietsikan äärellä vaan myös jalkautunut niin voisittekste mitenkään ilmottaa sille, että tuota..."
"Tuota kun mulle tulee semmone migreeni että jalat ei kannata että mun täytys peruuttaa -- ei sitä vaan se niin, juu, ei potilaalle kun hoitajalle, anteeksi en minä muista kelle hoitajalle---"
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #21 : 23.06.14 - klo:19:56 »
Vuorotyöläisen maanantai=perjantai, eli ti ja ke vapaa!  :109: Lisäksi onnea ja iloa tuo tänään ja taatusti koko kesän aivan huikea työporukka! Vitsit ku on mukavia ihmisiä talo täynnänsä! Ja parempaa perehdytystä en oo saanu missään koskaan! Tänään käytiin perusteellisesti kaikkien asiakkaiden systeemit läpi ni jo vain alkaa olemaan tosi varma fiilis siitä, että tuun pärjäämään tuolla vallan mainiosti, ei paniikkia!  :023: Lisäksi tuntuu kivalta, kun vakiväen asenne meitä kesäihmisiä kohtaan on niin lempeän ymmärtäväinen, kannustava ja positiivinen. Ehkäpä elämäni kivoin kesätyö.  :001: Lisäksi saan tosta tosi hyvää näkemystä ajatellen tulevaa ammattiani. Konkretisoituu hyvin ne ongelmakohdat joita liikuntavammaisten asumisessa on esim. kuinka monen mutkan takana on matka makuukamarista kylppäriin...välillä joutuu pelaamaan asiakkaan kanssa tetristä, että saa käänneltyä asiakkaan wc-tiloihin...

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #22 : 23.06.14 - klo:20:21 »
Monena kesänä olen saanut ohjata mahtavia nuoria kesätyössään, Tiitiäisen kuvaamat fiilikset voivat olla molemminpuolisia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #23 : 23.06.14 - klo:23:32 »
Tuli selkeä ajatus miten edetä yhdessä "ikuisuusongelmassa"

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #24 : 24.06.14 - klo:18:51 »
Kotimökillä käymässä reilun viikon tauon jälkeen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #25 : 27.06.14 - klo:22:12 »
Kotimökillä viettämäni sauna- ja nuotioilta

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #26 : 28.06.14 - klo:08:26 »
Ikuisuusongelma käsitteenä on kaikista ongelmallisin ongelma. Jos minä rupean tätä ongelmaa ajattelemaan niin Jumpun hyvät työt jäävät taka-alalle... esimerkiksi rakkaus toisiin ihmisiin, pitää huolta läheisistä, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja rakkaus luontoa kohtaan. Voi olla, että minä puhun lööperiä, mutta pikkuisen haiskahtaa narsistinen pietismi. Mutta wmalmivaaralainen linja on sitä. Sekin on körttiläisyyttä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #27 : 28.06.14 - klo:11:45 »
Olen plaraillut Väinö Malmivaaran kirjaa Armoistuimen eteen, v 1955. Seurapuheita. Hetken on aina vaillinainen olo, ,meneehän tunne ohi kerta et muuta voi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #28 : 29.06.14 - klo:11:04 »
Saimme luvan tehdä wanhempien pikku mökkipalstasta salaperäisen ja mietimme efektejä.  Juu, se tehdään kaikilla pikku ylläreillä. Siitä tulee suuri seikkailu tai suuri sekoilu. Onneksi kasveja voi siirrellä.  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIII
« Vastaus #29 : 29.06.14 - klo:13:24 »
Pieni siemen joka meihin kaikkiin on kasteessa kylvetty, on alkanut itää pienissä tyttärentyttären tyttärissä. Kävivät tässä kahvilla ja kun vanhempi kuuli että olimme olleet tänään kirkossa, hän kysyi: Miksi siellä kirkossa käydään ?  Kertailin muutamia lapsille srk.päiväkerhostakin tuttuja ajatuksia, ilman paatosta, ilman sen kummempia äänenpainoja. Tänäänhän oli evankeliumitekstissäkin Sakkeus, tuo pieni mies.
Silloin iso sisko, 4 v. sanoi: Ota mummi minut mukaan kirkkoon. Pienempi heti: Minutkin, minutkin. Sovittiin ipanoiden vanhempien kanssa että näin tapahtuu kunhan saadaan taas perhekirkko näille kulmille. Lauantaina tytöt yökylään, ja aamulla kirkkoon.

Olen havainnut mökillä, että hengellinen kirjallisuus on ollut lukemisena vanhemmilla ja tytöille on hankittu Lasten Raamattu.

Armon lapsi riemuitsee !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)