Kirjoittaja Aihe: Tänään 2  (Luettu 25906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 2
« Vastaus #120 : 18.11.12 - klo:09:16 »
Lähdin aamulla 7.30 hautajaisiin ja tulin sieltä juuri äsken kotiin. Piispa Sariola piti hautajaisissa ensin lyhyen puheen ja sitten vainajan poika pastori jatkoi pitämällä 50 minuutin siunauspuheen, joka olisi paremmin kuulunut muistotilaisuuteen. Se oli uusi ennätys kohdallani. No muistotilaisuudessa vainajan toinen poika piti yhtä pitkän muistopuheen isälleen teemalla kuten veli jo mainitsikin. Sen jälkeen vainajan kuusi sisarusta pitivät omat puheensa.

 Vainajalla on kaksoisveli, joka kertoi, kun tuli Irakista niin olivat veljekset menneet yhdessä ostamaan pukua juuri kotiutuneelle Helsingin Sokoksesta. No nyt vainajana oleva veli huomasi, että sieltä se veli tuleekin ja riensi vastaan törmäten peiliin. Liika yhdennäköisyys voi olla ongelma. He olivat kerran omien ammattiensa vuoksi kuultavina eduskunnan valiokunnassa ja heillä oli esitykset peräkkäin. No kun jälkimmäinen aloitti puheensa pyysi yksi jäsen, joka oli ollut selin, keskeyttämään puheen, kun ei ole tapana että sama mies antaa kaksi lausuntoa. Identtisillä kaksosilla oli jopa niin samanlaiset äänetkin. Hautajaiskahvit saatiin reilut viisi tuntia hautajaisten alun jälkeen. Lähdimme kun puheenvuoromme oli käytetty pois ja vielä jäi useampia pitämättömiä puheita. Olipa hautajaiset.

Apua!!! Tuskin kukaan on jaksanut kuunnella kaikkia puheita. Harmittavia ovat tyypit, jotka eivät osaa tiivistää sanojaan ja nauttivat oman äänensä kuuntelemisesta. Ja vielä pahinta tuo kahvin odottaminen. Siellähän olisi pitänyt olla oma termospullo mukana.  :kahvi:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 2
« Vastaus #121 : 18.11.12 - klo:16:44 »
Joskus oon lukenut tai nähnyt tvstä näitä mystisiä aksosjuttuja,
kuinka ovat niin "sidottuja" toisiinsa, että sairastuvat samaan aikaan ja joskus myös kuol....
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 2
« Vastaus #122 : 19.11.12 - klo:20:58 »
Onko tämän foorumin ylälaidassa oleva teksti "simple machines forum" -tullut tuohon vasta sen jälkeen, kun foorumi oli poissa käytöstä piiiiiiiiiiiiitkän ajan joskus viime keväänä? Minusta tuntuu ihan, kuin olisin nähnyt sen vasta tuon tauon jälkeen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #123 : 19.11.12 - klo:21:01 »
Onko tämän foorumin ylälaidassa oleva teksti "simple machines forum" -tullut tuohon vasta sen jälkeen, kun foorumi oli poissa käytöstä piiiiiiiiiiiiitkän ajan joskus viime keväänä? Minusta tuntuu ihan, kuin olisin nähnyt sen vasta tuon tauon jälkeen.

En voi siitä sanoa mitään, mutta siellä tämä oli tehty jo ennen katastrofia. Ohjelmaa on päivitetty säännöllisesti sen jälkeenkin, joten kaikki on mahdollista. Muistaako muut?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 2
« Vastaus #124 : 19.11.12 - klo:21:06 »
Minäkin muistan nähneeni tuon vasta aikana "jälkeen".
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 2
« Vastaus #125 : 20.11.12 - klo:23:32 »
No voihan.....tänään kävelylenkillä naapurimummeli käveli vastaan, olin yksin kävelyllä.
Tähän naapuriin on melkoisen viileät välit, varsinkin vaimollani ja hänellä, ovat aikaisemmin tulleet
juttuun keskenään, enää ei puheväleissä. Olemme vaimon kanssa välillä aiheesta keskustelleet.
Tänään naapurilta tuli sellainen purkaus, että nyt säästän vaimoni tästä ja yritän lopettaa keskustelut
naapurin olemuksesta ja myrkyttymisestä....kun osaisin olla ajattelematta nurjasti...tulisi ennemmin rukoilla.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 2
« Vastaus #126 : 23.11.12 - klo:17:22 »
En voi siitä sanoa mitään, mutta siellä tämä oli tehty jo ennen katastrofia. Ohjelmaa on päivitetty säännöllisesti sen jälkeenkin, joten kaikki on mahdollista. Muistaako muut?

Saas nähdä, mitä seuraavan katkon jälkeen tulee. Jos vaikka jää pois tuo mainitsemani "simppeli".
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään 2
« Vastaus #127 : 23.11.12 - klo:22:01 »
Tänään hain terassin rännit. Vaimo saa asentaa, kun paremmin ylttyy!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään 2
« Vastaus #128 : 24.11.12 - klo:14:10 »
Leikin Lotan kanssa vanhoilla postikorteilla, kiiltokuvilla, muovailuvahoilla, palikoilla. Lauloimme hiukan ja Lotta esitti nykytanssia klassisen musiikin soidessa. yritin opettaa vaikeiden kirjainten ääntämistä. En osaa , kuului toivoton vastaus. Huomena uudestaan.
Vaari hoiteli Martan viihtymisen. Pallonheittoa, kirjan kuvien katsomista ja nukuttaminen missä menikin aikaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #129 : 24.11.12 - klo:14:19 »
Parin tunnin päästä lähdetään lentokentälle. Matka suuntaa sinne, missä pippuri kasvaa. Siellä on ainakin lämmintä, aurinkoa ja päivittäiset sadekuurot. Viimeinen kohde on pojan perhe ja pojanpojan kaste Singaporessa. Nettitoimikunta pitää teistä huolta sillä välin, toisekseen minulla on kaikissa majapaikoissa internetyhteys ja kone on luonnollisesti mukana. Siis tulen poikkeamaan täällä, mutta en suinkaan päivystä. Sähköpostini on käytössä koko ajan.

Palataan joulukuun puolivälissä asiaan.

Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään 2
« Vastaus #130 : 24.11.12 - klo:15:29 »
Hyvää matkaa, lentäkää varovasti ! :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 2
« Vastaus #131 : 24.11.12 - klo:17:21 »
Tällaiset pientä lentopelkoa kärsivät toivottelee lentäkää varovasti.
Tämä lienee pääsyy miksi minulta on jäänyt Vancouverin sukulaismatka tekemättä.
Olen sentään muutamalla lyhyellä lentomatkalla ollut, mutta ainuttakaan en ole itse maksanut,
vähän sama juttu kuin alkoholin käytön suhteen, oma lompsa ei ole niihin huvennut.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 2
« Vastaus #132 : 24.11.12 - klo:21:15 »
Bon Voyage!  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #133 : 24.11.12 - klo:22:58 »
Pysyvän viheliäinen olo. Mikä ihme minut sai hassaamaan kauhean summan yhteen Israelin matkaan?  Mikäs matkassa, eikä minulle jäänyt tunnonvaivoja eikä lamautunutta oloa kevään Italian reissun jälkeen. Olin säästänyt - okei - mutta säästänyt muuhun, esimerkiksi Minervan mestarikurssia varten, ja jotta sisko saisi ehjän puhelimen. Siis kaikki joululajarahat palamaan. Esikoinen on fb-kuvissa (ei omaa konetta) oppilasvaihdossaan niin laihtunut, ettei taatusti ole rahaa ruokaan, ja minä sain hänelle aiotut, kun vanhukset saivat päähäns että minun täytyy päästä siellä käymään - ja minä olin hyvä kärttämään. Voi sanonko mikä.

Ehkä p"#¤%in olo jäi siitä luksushotelleissa majailuista. Siellä sitä istuttiin passattavana selittämässä kuinka Suomessa kyllä jokainen halukas töitä saa, ja miten meilläkin loisitaan, ei edes viitsitä yrittää. Kun koetin kertoa jotakin työn jakamisen merkityksestä, niin huusivat päälle.

Se Antti Kruusin reissu oli puolen halvempi, koska matkalaukut piti ihan itse kantaa huoneisiin, eikä edes uima-allasta ollut tarjolla. Mutta minun ei jäänyt siitä sellaista itseinhoa että olisin romahtanut oikein lopullisesti. Lisäksi laadullisesti reissu oli aivan yhtä tasokas oppimisen, näkemisen ja uusien kokemusten osalta. Väki oli tuollaista proffaa, ei "äh ööö tuota finanssiekonomista työtä tekeviä.  Ja Italiassa väki oli muutoinkin enempi sen verta vähävaraista että pysyi hiljaa "loisista".

Minä halveksin itseäni, sillä hyvin lähellä ei ole rahaa edes ruokaan, vaikka kummatkin vanhemmista käyvät töissä. Lapset eivät uskalla pyytää rahaa enää mihinkään mitä todella tarvitsisivatkaan.  Meni matkustushalut ja elämänhalukin pitkäksi akaa.

Miksi jokin "körttimatka" suunnistaa johonkin ihme klubihotelliin, jossa vietetään puoli reissua ja jossa tyyli on tämä:  Viinaa saa valuttaa vapaasti hanasta, kaikki on ilmaista, enkä ole osannut edes kuvitella sellaista mässäystä. Se tuntui aina vain pahemmalta. Lopulta vain itketti. En muuta tahtonut kuin pois.

En voi antaa anteeksi itselleni montaakaan asiaa mutta todella masentunut olen ollut sen reissun jälkeen.  En tiennyt - se ei ole mikään puolustus. - En arvannut ottaa selvää _ heikosti sekään auttaa.  Ja se ökyporukka, joka ei muuta teekään. "Työkyvytön?  Miksi et jaa vaikka sanomalehtiä?  Joka ei töitä tee sen ei syömänkään pidä".  

Että sillai. Le hitraot vain, ja hyvää menoa.  Minä menisinkin sinne, mutta vuokraisin kämpän jostakin halvemmalta taholta, Safedista pidin kovasti.  Se oli siisti ja maisemat kauniita.  Puristelisin vaikka mehuja. Jos osuu raketti päälakeen niin osuu se toisiakin. Pääsisin näkemään, miten siellä erinäiset asiat oikein ovatkaan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.12 - klo:23:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #134 : 25.11.12 - klo:00:55 »

Ehkä p"#¤%in olo jäi siitä luksushotelleissa majailuista. Siellä sitä istuttiin passattavana selittämässä kuinka Suomessa kyllä jokainen halukas töitä saa, ja miten meilläkin loisitaan, ei edes viitsitä yrittää. Kun koetin kertoa jotakin työn jakamisen merkityksestä, niin huusivat päälle.

Se Antti Kruusin reissu oli puolen halvempi, koska matkalaukut piti ihan itse kantaa huoneisiin, eikä edes uima-allasta ollut tarjolla. Mutta minun ei jäänyt siitä sellaista itseinhoa että olisin romahtanut oikein lopullisesti. Lisäksi laadullisesti reissu oli aivan yhtä tasokas oppimisen, näkemisen ja uusien kokemusten osalta. Väki oli tuollaista proffaa, ei "äh ööö tuota finanssiekonomista työtä tekeviä.  Ja Italiassa väki oli muutoinkin enempi sen verta vähävaraista että pysyi hiljaa "loisista".


Miksi jokin "körttimatka" suunnistaa johonkin ihme klubihotelliin, jossa vietetään puoli reissua ja jossa tyyli on tämä:  Viinaa saa valuttaa vapaasti hanasta, kaikki on ilmaista, enkä ole osannut edes kuvitella sellaista mässäystä. Se tuntui aina vain pahemmalta. Lopulta vain itketti. En muuta tahtonut kuin pois.
 

Vai semmonen matka se on ollut...vaikuttaa ihan hirveältä jos on totta  :icon_eek: Minä poika se olisin kyllä nauttinut niitten finanssiekonomistikapitalistien rökityksestä, olisin antanut palaa täydeltä laidalta  :109: mokomatkin körttiporvarit  :076: Tosin Israeliin en lähtisi mistään hinnasta. Olen henkeen ja vereen palestiinalaisten puolella  :109:

Pysytään vaan kotisuomessa ja tapellaan finanssiporvareita vastaan täällä ja nautitaan elämästä  :icon_cool: