Kirjoittaja Aihe: Ottawan sopimus  (Luettu 5113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Ottawan sopimus
« Vastaus #15 : 26.11.11 - klo:11:43 »
Nää on näitä åijien juttuja, mutta pitää päästä sanomaan kun luin Steven Hawks´n lausuman että maapallo, ja sen asukkaat pitävät itse huolen kaiken loppumisesta n. 100 vuoden sisällä. Muinaiset maya-intiaanit lopettavat kalenterinsa 20.12.2010 ja Uusi alkaa 21.12. 2012.

" Kun näette näisen alkavan tapahtua, niin rohkaiskaa mielenne ja nostakaa päänne, sillä vapautuksenne aika on lähellä!"
Tähän turvaten, tuli mitä tuli.

Mitä nyt jalkaväkimiinakiellosta!                         
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Ottawan sopimus
« Vastaus #16 : 26.11.11 - klo:11:47 »
Pohjanmaalla tietysti joku puukkojunkkari heiluu aikansa.

... tai liukumiinoja asetteleva pasifisti. Kymenlaaksossa on toinen samanlainen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ottawan sopimus
« Vastaus #17 : 26.11.11 - klo:15:10 »
Meillä on rajaa n. 1400 km:ä nk. rauhaa rakastavan suuremmoisen ryssän kanssa. Vaahtosammuttinen kokoisena kuuntelin paapan luentoja K-18 aiheista. Hän oli taistelulähetti. Minä kysyin, että mitenkä monta sinä ammuit ryssiä. Hän sanoi, että en yhtään. Rannanjärven puukolla hän oli tappanut sadoittain. Ryssän rajalla on meille suomalaisille ongelma. Nythän se on ollut rauhallista historiassa ensimmäistä kertaa seitsemäänkymmeneen vuoteen. Minä olin äänestämässä 1990-luvun puolessa välissä EU-hun menoa siksi kun minä olen ajatellut yksinomaan turvallisuuspoliittisia argumentteja; mieluummin rutiköyhä kuin ryssän valtauksessa. NATO-asiassa minä olen aivan samalla kannalla. Terveisin: Historiaa laiskasti lukenut Juhani. 
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Ottawan sopimus
« Vastaus #18 : 26.11.11 - klo:18:56 »
Olisin kaikesta huolimatta luottavaisin mielin. Meillä on satoja tuhansia hampaisiin asti (ulkoilu)varustautuneita nuoria ja keski-ikäisiä miehiä, jotka muodostavat tarvittaessa pelottavan sissiarmeijan, joka korvesta käsin iskee miehitysarmeijan kimppuun.

Maajussien varastoista he hakevat salpietaria ja muita tarveaineita tienvarsipommeja varten. Ja pyssyistähän Suomessa ei ole koskaan ollut puutetta.

Siitä olen hieman huolestunut, kun ennen niin runsas avolavapakujen kanta on päästy taantumaan.
Jokainen, joka on vähänkin seurannut modernia sodankäyntiä ymmärtää, että se on liikkuvan taisteluryhmän perusajoneuvo.

t. Syterskalet (sissisodan tietoliikenneasiantuntija)