Kirjoittaja Aihe: valtion orjatyökoulu  (Luettu 18403 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #30 : 13.01.09 - klo:19:32 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
En ymmärrä, miksi 12kk sivarina olisi niin kamalaa.... Jude, mikä olisi sopiva määrä, 0 päivää?


En ole puhunut "kamalasta" pituudesta. Suoritan mukisematta sen pituisen palveluksen, kuin sattuu seisomaan laissa. Sen verran kuitenkin soisin tasapuolisuutta sivarien ja sotapoikien kohtelussa olevan, että kun jälkimmäisillä on mahdollisuus 6 kk:n palvelukseen, olisi myös edellisillä tämä vaihtoehto. Mielekästä työtä ja aitoa elämistähän se 12:nenkin sitten on, kun saan opiskelut alta pois, että ei sillä.

ps. olen körtti. Kysyin isältä, joka myös on sivari, samoin molemmat enoni sekä ainakin yksi tuleva lähisukulainen. Ja nyt riittää tämä tästä aiheesta. Te olette sitä mieltä kuin olette, minä sitä mieltä kuin olen. Erään nykyään harvemmin foorumilla tavattavan allekirjoituksen sanoin:

"Mielipide on kuin p****reikä. Kaikilla on sellainen, ja kaikista toisen sellainen haisee pahalta."

Lars Mikael

  • Vieras
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #31 : 13.01.09 - klo:20:32 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
"Mielipide on kuin p****reikä. Kaikilla on sellainen, ja kaikista toisen sellainen haisee pahalta."

Liisa, miltä tämä kuulostaa?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
En osaa ääntää
« Vastaus #32 : 13.01.09 - klo:20:39 »
En ole sivari, mutta en ole myöskään käynyt armeijaa. Lääkintäkenraali Linden kutsuntalääkärinä vapautti minut palvelukseta terveydellisistä syistä kelpoisuusluokka C8b. En siis ole joutunut tekemään ratkaisua omassa asiassani, kun se tehtiin puolestani korkealla tasolla arvovaltaisesti.

 Sen sijaan olen tutustunut sivareihin, mitä meillä on jokseenkin jatkuvasti seurakunnassa työssä. He ovat olleet hyviä työntekijöitä, yhdestä voi sanoa jopa erinomainen. Mistään orjatyöleiristä ei ole ollut kysymys. Tämä yksi toimi muutaman viikon jopa seurakunnan tiedottajana ennen kuin palvelus päättyi ja olisi otettu vielä jatkoonkin jos olisi saatu. Sitä ennen hän toimi ATK-tukihenkilönä ja oli mukana seurakunnan kotisivuprojektissa. Ajat ovat muuttuneet ja menemme kohti ammattiarmeijaa täällä Suomessakin.

Seinänaapurini on virassa oleva kenraali ja hänen kanssaan tulee useasti juteltua. Hänen mielestään kohta kaikilla ei ole sijaa armeijassa, vaan sinne otetaan vain tarkaan valitut. Saa nähdä missä olemme jo lähitulevassa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #33 : 13.01.09 - klo:22:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "jude"
"Mielipide on kuin p****reikä. Kaikilla on sellainen, ja kaikista toisen sellainen haisee pahalta."

Liisa, miltä tämä kuulostaa?


Nimimerkki m.k.:lta? En toki pane omiani.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #34 : 14.01.09 - klo:08:38 »
ylpeän pasifisti-isän rankkaus oli restjalik... mutta siirrettiin sairauden vuoksi monia vuosia sitten kotijoukkoihin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #35 : 14.01.09 - klo:08:40 »
ja esikoiseni meni inttiin...
wilhelmi niskasen jäljillä

jUHOMA4

  • Vieras
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #36 : 14.01.09 - klo:10:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
jUHOMA4: Tämän loanheiton jätät samantien tai edessä on jäähy foorumilta. Lars Mikaelille ihan samat sanat.

Olen vapaaehtoinen.


Kirjoitukseni ovat olleetkin aivan tyhmiä, että lopetan ne.
Voit Liisa vapaasti poistaa minut kirjoittajien joukosta.    Hyvästi !
           T.   Juho Malkamäki

Lars Mikael

  • Vieras
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #37 : 14.01.09 - klo:10:09 »
En halua päteä tällä foorumilla, mutta sallittanee vielä tämän kerran kannanottoni aiheeseen.

Minulla ei ole mitään siviilipalvelusta vastaan, eikä myöskään niitä jotka ovat eri syistä vapautettu asepalveluksesta. Siviilipalvelumiehet suorittavat tehtävänsä kunnolla ja heidän kantansa siviilipalvelun suorittamiseksi ovat perusteltuja.
Perustelu: En voi, enkä halua asettua lakia ja asetuksia vastaan, silloinhan asettuisin yhteiskuntaa vastaan.

Kannanottoni oli typerä, jota pyydän anteeksi.

Olen nähnyt valkoiset arkkurivistöt kotipitäjäni kirkon alttarilla, nuorten leskien ja sankarivainajien vanhempien lohduttoman surun. Olen nähnyt ne uhraukset jotka tehtiin kotirintamalla sodan aikana. Olen nähnyt ja kokenut sodan aiheuttamat vaikeudet monella muotoa. Turhaanko tämä kaikki? Ei!
Perustelu: Suomi oli ainoa toiseen maailmansotaan osallistunut valtio, joka säilyi itsenäisenä. Uhraukset eivät olleet turhia ja sitä paitsi sotaan osallistuneilta ei kysytty haluavatko he lähteä. Melkein kaikki lähtivätkin velvollisuudesta kotia, uskontoa ja isänmaata kohtaan. Ja se kannatti.

Joku kunnioittaa palvelleita sivareita. Minä en voi olla kunnioittamatta heitä, jotka uhrasivat henkensä ja vuosia elämästään itsenäisen isänmaan hyväksi.

En voi ymmärtää niitä parrattomia radikaaleja, jotka sanovat sotainvalideille ja sotaveteraaneille; 'Miksi menitte, tai turhaan menitte'. En voi ymmärtää niitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei isänmaata tarvitse puolustaa. En voi olla heidän kanssaan yhtä mieltä siitä, että maailmaan saadaan rauha vain ryhtymällä rauhantekijöiksi.
Perustelu: Maailmaan ei voi syntyä tyhjiötä, koska se täytetään välittömästi. Rauha, valtioiden ja ihmisten väliset konfliktit eivät ole vain yhden valtion päätettävissä.  Muuten, rauhaa ei tule Jumalan Sanan mukaan ennenkuin Rauhanruhtinas saapuu.

Näine ajatuksineen
Lars Mikael :smt039

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Seis!
« Vastaus #38 : 14.01.09 - klo:10:15 »
Vanhat sotaratsut, jUHOMA4 ja Lars Mikael! Älkää jättäkö meitä nyt tässä taistelun tuimimmassa vaiheessa. Rintamaan tulee ammottava aukko, jos karkaatte. Käpykaartilaisen osa ei ole kunniakas. Kyllähän te sen tiedätte. =;
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #39 : 14.01.09 - klo:10:41 »
Olkon vaikka aselevon aika. En minäkään halua ketään tältä foorumilta pois, en varsinkaan satmanin tuohon yläpuolele esille ottamia patuja! :wink:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #40 : 14.01.09 - klo:10:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"

Olen nähnyt valkoiset arkkurivistöt kotipitäjäni kirkon alttarilla, nuorten leskien ja sankarivainajien vanhempien lohduttoman surun. Olen nähnyt ne uhraukset jotka tehtiin kotirintamalla sodan aikana. Olen nähnyt ja kokenut sodan aiheuttamat vaikeudet monella muotoa. Turhaanko tämä kaikki? Ei!
Perustelu: Suomi oli ainoa toiseen maailmansotaan osallistunut valtio, joka säilyi itsenäisenä. Uhraukset eivät olleet turhia ja sitä paitsi sotaan osallistuneilta ei kysytty haluavatko he lähteä. Melkein kaikki lähtivätkin velvollisuudesta kotia, uskontoa ja isänmaata kohtaan. Ja se kannatti.

Joku kunnioittaa palvelleita sivareita. Minä en voi olla kunnioittamatta heitä, jotka uhrasivat henkensä ja vuosia elämästään itsenäisen isänmaan hyväksi.

En voi ymmärtää niitä parrattomia radikaaleja, jotka sanovat sotainvalideille ja sotaveteraaneille; 'Miksi menitte, tai turhaan menitte'. En voi ymmärtää niitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei isänmaata tarvitse puolustaa. En voi olla heidän kanssaan yhtä mieltä siitä, että maailmaan saadaan rauha vain ryhtymällä rauhantekijöiksi.
Perustelu: Maailmaan ei voi syntyä tyhjiötä, koska se täytetään välittömästi. Rauha, valtioiden ja ihmisten väliset konfliktit eivät ole vain yhden valtion päätettävissä.  Muuten, rauhaa ei tule Jumalan Sanan mukaan ennenkuin Rauhanruhtinas saapuu.

Näine ajatuksineen
Lars Mikael :smt039


Tällä kohden olen ihan samaa mieltä. Kunnioitan heitä suuresti ja heidän uhriaan ei mikään korvaa. Kuten Lars Mikael hyvin tietää tänä päivänä teknologia on sodankäynnissä miesten määrää tärkeämpää. Kaikkia ei tarvita eikä kelpuuteta riviin. Erikoismiehet, kuten naapuritalossa asunut Illu Juutilainen ovat kaiken a aj o.

Kuten Kalistaja ehdotti, pidetään aselepo ja jatketaan muilla aiheilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #41 : 14.01.09 - klo:11:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Joku kunnioittaa palvelleita sivareita. Minä en voi olla kunnioittamatta heitä, jotka uhrasivat henkensä ja vuosia elämästään itsenäisen isänmaan hyväksi. En voi ymmärtää niitä parrattomia radikaaleja, jotka sanovat sotainvalideille ja sotaveteraaneille; 'Miksi menitte, tai turhaan menitte'. En voi ymmärtää niitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei isänmaata tarvitse puolustaa. En voi olla heidän kanssaan yhtä mieltä siitä, että maailmaan saadaan rauha vain ryhtymällä rauhantekijöiksi.


Komppaan. On se hyvä tämän ajan nuorilla tulla sanomaan, että miksi menitte rintamalle tapettavaksi. Mutta olisi totisempi paikka, jos olisimme olleet osa neuvostotasavaltaa. Ei olisi ihmisoikeutta, vapautta, hyvinvointia.

Isiemme taistelu isänmaan puolesta on tarjonnut radikaaleille, herjaajille ja sivareille sananvapauden, ihmisoikeudet, koulutuksen ja hyvinvoinnin. Toista olisi ollut neuvostotasavallassa. Onneksi nuorten joukossa on paljon niitä, jotka arvostavat taistelua isänmaamme vapauden puolesta.

Pidän huonona sitä, ettei nuorilla ole enää tuntumaan niihin miehiin ja naisiin, jotka olivat sodassa. Nuorilla ei ole kokemusta myöskään siitä, kuinka paljon Suomessa pelättiin, kun Unkarin kansannousu tai Tsekkoslovakian kevät murskattiin neuvostopanssarein. Monet sodan käyneet miehet olivat noina aikoina ahdistuneita Suomen kohtalosta.
Acta, non verba.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #42 : 14.01.09 - klo:20:44 »
Kiitos Lars Mikaelille asialliselle linjalle palanneesta viestistä.

Kaikilla meillä toki on omat mielipiteemme ja suurta on se, jos osaamme antaa tilan omistamme poikkeaville näkemyksille.

Jos jUHOMA4 olet edelleen ylihuomenna samaa mieltä tunnuksesi poistosta, laitapa minulle vielä uusi pyyntö, niin poistan tunnuksen sitten. Ei kannata näissä äkkiratkaisuja suutuspäissään tehdä.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #43 : 14.01.09 - klo:21:14 »
Elekee, elekee pohjalaaset jättäkö foorumia. On ollut mielenkiintoita lukea teidän tekstejänne. Kun itse ei ole kirjoitusmiehiä, niin täältä on eri mielipiteiden ja näkemysten kirjoa saanut seurata ja arvioidakin sitten. Pohjalaisen naisen miehenä ja eteläpohjalaisen äidin poikana, savossa syntyneenä ja sen kulttuurissa eläneenä, totean, että pohjalaisissa ja savolaisissa on  eroa. Savolainen on salavihainen, pohjalainen sanoo asiat suoraan. Kuohahtaa ehkä helpommin, tämä on minunkin "syntini." Meni ohi aiheesta, mutta toivon, että juhomaa, tms jatkaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
valtion orjatyökoulu
« Vastaus #44 : 14.01.09 - klo:22:14 »
Täälähän tarvitahan toinenkin lääkintämiäs, kun körtti-rintamalla on näin kuumat paikat. :voiei:
Siviilipalavelus on aivan yhtä hyvä tapa palavella isänmaata. Ihimisen aatteita pitää kunnioittaa, jos ne ei vaaranna kenenkään hyvinvointia ja elämää.
On väärin pakottaa opettelemahan sorankäyntiä niille jokka ei herkkyyttään tai aatteeltaan halua sitä. Siviiliskin on moni veturimiäs ja rekkakuski saanu ihimishengen vaatinees onnettomuures sellaasen  drauman, että eivät enää pysty harioottamahan ammattiaan.
Sotadraumansa takia karkuhun lähtenehiä miähiä tuamittiin rintamalla kenttäoikeures kualemahan taistelevan armeijan kurinpitotoimiksi. Näistä tapauksista on monesti sotilaallisen täsmällinen kiriaus jääny hataraksi.
Elämälle kiitos!
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.