Kirjoittaja Aihe: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin  (Luettu 2533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #15 : 04.02.21 - klo:09:29 »
Kivahan näitä on muistella, ja aivojakin rassaa.
Minulla on Pinterest-kokoelmassa myös osio Koti-ikävää. Täältä löytyy yhä käytössä olevia artikkeleja mm. Singer-ompelukone, UPO-mankeli, Philips-vatkain, Jopa Heteka-sänky saattaa elää vielä jossakin mökissä. Kosmetiikka, makeiset, juomat ym
ovat säilyneet.
Karkeista muistan vanhimpina Fazerin sekalaiset, erityisesri KisKis-karkit. Pectus, Figarol. TervaLeijona, sekä myös minulle maistuva Da Capo.

Olkaa Hyvät !   https://fi.pinterest.com/pankkirouva/koti-ik%C3%A4v%C3%A4-homesick/

erityisesti ystävälle sivulliselle, joka kuvia kaipasi   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #16 : 04.02.21 - klo:09:57 »
Kivahan näitä on muistella, ja aivojakin rassaa.
Minulla on Pinterest-kokoelmassa myös osio Koti-ikävää. Täältä löytyy yhä käytössä olevia artikkeleja mm. Singer-ompelukone, UPO-mankeli, Philips-vatkain, Jopa Heteka-sänky saattaa elää vielä jossakin mökissä. Kosmetiikka, makeiset, juomat ym
ovat säilyneet.
Karkeista muistan vanhimpina Fazerin sekalaiset, erityisesri KisKis-karkit. Pectus, Figarol. TervaLeijona, sekä myös minulle maistuva Da Capo.

Olkaa Hyvät !   https://fi.pinterest.com/pankkirouva/koti-ik%C3%A4v%C3%A4-homesick/

erityisesti ystävälle sivulliselle, joka kuvia kaipasi   :039:

Vilkaisin ja hienoja ovat. Täytyy syventyä tarkemmin myöhemmin, kun joutaa. Eläkeläisellä on välillä kiireitä  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #17 : 04.02.21 - klo:10:35 »
Olen myös sitä mieltä, että Sivullisen tällaiset tekstit viihdyttävät.

Muutahan en uskalla kirjoittaa.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #18 : 04.02.21 - klo:11:09 »
Mäntysuopa ja Koskenkorva. Kuorma-autoista jäljellä Volvo, mersu, Scania (ennen Scania-Vabis), MAN, Sisu myytiin Renaultille, mutta taitaa se merkki olla vielä käytössä, Toinen kotimainen kuorma-automerkki, Vanaja lopetti.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #19 : 04.02.21 - klo:12:56 »
Öppis tuolla taannoin pohdiskeli tuotemerkkiä ja sitä valmistavia / sen omistavia yrityksiä.
Mielestäni tuotemerkki, varsinkin jos se niin sanotusti lyö läpi, on pysyvämpi kuin sen
omistavat yritykset.

Esim. tuo mainitsemani "iittala", mikä muodostui tuotemerkiksi Timo Sarpanevan luoman
punaisen i-merkin myötä vuonna 1956. Ei siis likimainkaan niin vanha kuin Iittalan lasitehdas
(140 vuotta tulee syksyllä).
Ei tuo punainen i-merkki kovin kummoinen ole, minäkin olisin voinut sellaisen "keksiä",
mutta toki laatijalla pitää olla nimeä ja kuuluisuutta takana.
Minun työuran aikana iittala-tuotemerkki on ollut kolmen yrityksen omistuksessa,
Ahlström, Hackman ja Fiskars.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Mitä nuoruutesi tuotemerkkejä on vielä tänäänkin
« Vastaus #20 : 04.02.21 - klo:13:42 »
^Firskarsista tuli mieleen selvittää, mistä asti niitä oranssikahvaisia saksia on ollut olemassa. Näköjään vuodesta 1967, eli ehtivät osaksi minun nuoruuttani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.