Kirjoittaja Aihe: Vetoomus  (Luettu 16922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Vetoomus
« Vastaus #120 : 12.03.21 - klo:13:03 »
En voi panna rahaa tähän asiaan, koska kirjoitan täällä salaa vaimoltani, jonka mielestä täällä on ollut niin paljon loukkaavaa, etten saisi enää käydä täällä. Meillä on yhteinen rahaa, niin en voi käyttää rahaa hänen tietämättä.
Eihän vaimolta saa tehdä mitään salaa, sillä Raamatun mukaan uskovaisten tulee olla puhtaita ajatuksissa, sanoissa ja teoissa sekä rakastaa ja kunnioittaa aviopuolisoaan. Ai niin, heränneethän eivät olekaan uskovaisia. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Vetoomus
« Vastaus #121 : 12.03.21 - klo:13:30 »
Ai niin, heränneethän eivät olekaan uskovaisia.

Ovat kuitenkin uskovia. Eivät tosin tee siitä mitään numeroa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #122 : 12.03.21 - klo:14:13 »
Eihän vaimolta saa tehdä mitään salaa, sillä Raamatun mukaan uskovaisten tulee olla puhtaita ajatuksissa, sanoissa ja teoissa sekä rakastaa ja kunnioittaa aviopuolisoaan. Ai niin, heränneethän eivät olekaan uskovaisia. :eusa_pray:

Vaimoni, joka on ahkera ja rehellinen, on jo kauan sitten todennut, että minulta puuttuu sellaiset hyveet. Niin, en ole tokikaan uskovainen. En ole edes uskova. Olen toivova.
Olen kuitenkin tehnyt Jumalan kunniaksi hyvän työn kääntämällä Siionin virsiä, ja saanut siitä paljonkin kiitosta tällä foorumilla, vaikka se ei vaikuta pelastukseen, jos sitä on minun kohdallani. Jotkut uskovaiset väittävät, etten ole pelastettu, koska olen sanonut, että Koraani on totta siinä määrin, kun se on sopusoinnussa Raamatun kanssa ja olen myös arvannut, että Jumalan armo saattaa langeta myös juutalaisten päälle. Sellainen harhaoppinen minä olen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Vetoomus
« Vastaus #123 : 12.03.21 - klo:18:42 »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Vetoomus
« Vastaus #124 : 13.03.21 - klo:10:45 »
En voi panna rahaa tähän asiaan, koska kirjoitan täällä salaa vaimoltani, ...

On se hyvä että perheessä on yksi joka on viisas ja ymmärtää mikä on omalle terveydelle parasta, netistä löytyy aika paljon pahuutta jne.
 :icon_cool:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #125 : 13.03.21 - klo:15:57 »
On se hyvä että perheessä on yksi joka on viisas ja ymmärtää mikä on omalle terveydelle parasta, netistä löytyy aika paljon pahuutta jne.
 :icon_cool:

Tulitko tarkistamaan, onko kultajalustat kaikki siinä missä pitää ollakin?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Vetoomus
« Vastaus #126 : 14.03.21 - klo:10:40 »
On hyvä että foorumia pitää yllä vapaaehtoiset. Kuten Seppo Samila ja Martti Pentti.

Mutta valitettavasti en katso että tällä kertaa voin osallistua kolehtiin foorumin ylläpitoon ja se johtuu foorumin formaatista ei henkilöistä.

Ps. poistitte eilisen viestini, mikä minusta kertoi kumminkin totuuden omasta mielestäni. Toivotaan että joskus joku tarttuu asiaan ja korjaa  sivustoa.

 :icon_cool:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Vetoomus
« Vastaus #127 : 18.03.21 - klo:14:13 »
Ovat kuitenkin uskovia. Eivät tosin tee siitä mitään numeroa.
Aamen! Heränneet ovat vaatimatonta vakkakansaa vaikka Jeesus kehottaa meitä uskovaisia laittamaan kynttilän lampunjalkaan eikä vakan alle. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Vetoomus
« Vastaus #128 : 18.03.21 - klo:14:33 »
Aamen! Heränneet ovat vaatimatonta vakkakansaa vaikka Jeesus kehottaa meitä uskovaisia laittamaan kynttilän lampunjalkaan eikä vakan alle.

Mikä se Jeesuksen tarkoittama kynttilä mahtaa olla? Tuskin hän viittaisi kenenkään uskovaisuuteen, moittihan hän fariseuksiakin siitä, että he esittelivät julkisesti hurskauttaan. Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Vetoomus
« Vastaus #129 : 18.03.21 - klo:14:44 »
Mikä se Jeesuksen tarkoittama kynttilä mahtaa olla? Tuskin hän viittaisi kenenkään uskovaisuuteen, moittihan hän fariseuksiakin siitä, että he esittelivät julkisesti hurskauttaan. Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan.
Jeesus vertaa evankeliumia ja uskoa kynttilään, jota ei pitäisi piilotella vaan julistaa kaikelle kansalle. Mitä tapahtuu kynttilälle, jos siihen pistää vakan päälle? Sehän sammuu, eikä enää levitä valoa pelastumattomille suruttomille ihmisille.  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Vetoomus
« Vastaus #130 : 18.03.21 - klo:16:53 »
Olen koettanut, ja polttanutkin, kynttilääni tällä foorumilla. Tarvittaessa molemmistakin päistä, jolla tarkoitan totta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Vetoomus
« Vastaus #131 : 18.03.21 - klo:18:35 »
Jeesus vertaa evankeliumia ja uskoa kynttilään, jota ei pitäisi piilotella vaan julistaa kaikelle kansalle.

Aivan. Evankeliumi ja usko eivät ole sama asia kuin uskovaisuus. Joskus uskovaisuus näyttää olevan se vakka, jonka alle usko kätkeytyy.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Vetoomus
« Vastaus #132 : 19.03.21 - klo:14:50 »
Aivan. Evankeliumi ja usko eivät ole sama asia kuin uskovaisuus.
Evankeliumi on sitä varten, ettei kukaan joutuisi helvettiin.  :109:

1.
Älä nuku syntinen.
Kuule sanat kovat:
liekit tuskan tulisen
helvetissä ovat.
Ennen kuin voit aavistaa,
hukut totisesti.
Alta pohja vajoaa
iankaikkisesti.

6.
Älä nuku syntinen.
Herää joutuisasti.
Vielä armo Kristuksen
yltää sinuun asti.
Syntistä hän rakastaa,
pelastaa ja kantaa.
Syntisi hän paljastaa,
anteeksi ne antaa.

Siionin virsi 164

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #133 : 19.03.21 - klo:15:03 »
Evankeliumi on sitä varten, ettei kukaan joutuisi helvettiin.  :109:

1.
Älä nuku syntinen.
Kuule sanat kovat:
liekit tuskan tulisen
helvetissä ovat.
Ennen kuin voit aavistaa,
hukut totisesti.
Alta pohja vajoaa
iankaikkisesti.

6.
Älä nuku syntinen.
Herää joutuisasti.
Vielä armo Kristuksen
yltää sinuun asti.
Syntistä hän rakastaa,
pelastaa ja kantaa.
Syntisi hän paljastaa,
anteeksi ne antaa.

Siionin virsi 164

Käy ostamassa uudet Siionin Virret. Tämä on vanhentuneesta kirjasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #134 : 19.03.21 - klo:15:12 »
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Jaakob 3.1.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi