Kirjoittaja Aihe: Vetoomus  (Luettu 16576 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #60 : 03.03.21 - klo:21:02 »
Täällä on sellanen kirjoittaja-alias, että aina tarjoaa eriävän, siis viisaamman vaihtoehdon.

Jos eriävä mielipide on oikeasti viisaampi, on hyvä ottaa siitä opikseen. Jos ei ole, sen saa osoittaa vääräksi. Mielipide ei ole oikea tai väärä sen mukaan, kenen lausuma se on. Muistaakseni komppanian vääpelin toimistossa oli 'huoneentaulu': 1 §: Minä olen aina oikeassa. 2 §: Jos joskus sattuisin olemaan väärässä, 1 § astuu välittömästi voimaan. Jääköön se sinne. Körttfoorumi ei ole mikään esikuntakomppania.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #61 : 03.03.21 - klo:21:09 »
Täällä on sovellettu mielipiteen vapaus.  :eusa_pray:

Kansainvälisten bulletinboard sääntöjen mukaan täällä sanan-/mielipiteenvapautta ohjaa vain moderaattorit. :eusa_pray:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #62 : 04.03.21 - klo:08:10 »
Jos eriävä mielipide on oikeasti viisaampi, on hyvä ottaa siitä opikseen. Jos ei ole, sen saa osoittaa vääräksi. Mielipide ei ole oikea tai väärä sen mukaan, kenen lausuma se on. Muistaakseni komppanian vääpelin toimistossa oli 'huoneentaulu': 1 §: Minä olen aina oikeassa. 2 §: Jos joskus sattuisin olemaan väärässä, 1 § astuu välittömästi voimaan. Jääköön se sinne. Körttfoorumi ei ole mikään esikuntakomppania.
Tulihan vastahyökkäys vihdoinkin. Olet taas oikeassa. Mea culpa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #63 : 04.03.21 - klo:08:18 »
Tulihan vastahyökkäys vihdoinkin. Olet taas oikeassa. Mea culpa.

Miksi koet vastauksen hyökkäykseksi? Tuskin olen kokonaan oikeassa tässäkään asiassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Vetoomus
« Vastaus #64 : 04.03.21 - klo:09:42 »
Sotilas on aina varuillaan. Vastaa uhan vaaniessa hyökkäämällä.  :102:

Joskus ajatusten erilaisuus on uhka joidenkin mielessä. :017:

Shalom ! Rauhaa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #65 : 04.03.21 - klo:10:46 »
Et olisi nyt R-M sekaantunut, sillä tiedän kenen puolella Sinä olet.Pidän tuollaista ilveilynä. Anteeksi. Sanottakoon nyt niin, että minun on vaikea olla yhteydessä anti-israelilaisiin henkilöihin. Voisin tietysti käyttää sanaa antisionismi, mutta tässä tapauksessa ei liene aivan siitä kyse.
Mieluummin olisin rauhassa. Sinä Pena olet karvasi näyttänyt jo vuosia sitten, enkä ole niissä väreissä muutosta nähnyt. Täällä foorumilla Sinua pidetään älykkään ja viisaana kirjoittajana. Kyllä, sellaisiin arvioihin olen samaa mieltä. Mutta Israel, juutalaisuus, on kokonaisuus minulle, joten en hyväksy, jos yhtä osaa siitä moititaan esim nykyistä oikeistohallitusta ja pääministeriä. Israelia on niin helppo näykkiä, uskovaistenkin.
Kohdallani säännöllisesti otetaan esiin ammattitaustani, olkoon niin, koska voin kirjoittaa vain siitä elämästä, mikä on elettynä takanapäin. Minulla on siis sotilaan sivistys ja  ajattelumaailama, kun täällä kirjoitan. Mutta ei aina, sillä omakehuni mukaan arvelen, että olisin pärjännyt muissakin ammateissa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.21 - klo:10:53 kirjoittanut 1944 »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #66 : 04.03.21 - klo:11:59 »
Israel, juutalaisuus, on kokonaisuus minulle, joten en hyväksy, jos yhtä osaa siitä moititaan esim nykyistä oikeistohallitusta ja pääministeriä.

Sinun on noin suhtautuen raakattava pois suuri osa Vanhan testamentin profeetoistakin. Kuule, Israelin kansa. Minä laulan sinusta kuolinvirren! Kaatui, ei enää nouse neitsyt Israel. Hän makaa maahan syöstynä, ei kukaan auta. Sillä näin sanoo Herra Jumala Israelin kansalle: -- Jos kaupungista lähtee sotaan tuhat, jää eloon sata. Jos lähtee sata, jää kymmenen. Israelin kritiikitön hyväksyminen ei mielestäni ole maan ja kansan rakastamista vaan piittaamattomuutta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #67 : 04.03.21 - klo:12:18 »
Ja Sinun on opittava sellainen asia, että tällä foorumilla ei toista voi pakottaa omalle kannalleen. Seppo näin opetti vuosia sitten, mutta yritetään mahtua molemmat tänne. Vallankin, kun tästä vähän on pitänyt maksaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #68 : 04.03.21 - klo:12:30 »
Ja Sinun on opittava sellainen asia, että tällä foorumilla ei toista voi pakottaa omalle kannalleen.

Kukaan ei pakota ketään. Kantansa saa sanoa, mieluiten perustellen. Käytän siis tätä oikeutta sanoakseni, että isänmaanrakkauskaan ei sulje pois maamme kulloisenkin hallituksen arvostelemista. Joidenkin mielestä se suorastaan velvoittaa siihen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #69 : 04.03.21 - klo:12:37 »
Mielestäni ei ole kovin vaikuttavaa vedellä perusteiksi VT:n profetioita silloin, kun mollaa modernia Israelia.
Profetioista Israelia koskien on mielestäni toteutunut täydellisesti se, kun Jumala kokosi kansansa takaisin sille luvattuun maahan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #70 : 04.03.21 - klo:14:54 »
Hehee, taidat olla sita, nuuka ja itarakin :003:
Tähän on pakko vastata, etten ole nuuka enkä itara, sillä kyse on periaatteesta. Me olemme vaimoni kanssa yhdessä sopineet jo useita vuosia sitten periaatteen, ettemme anna rahaa kerjäläisille. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #71 : 04.03.21 - klo:15:51 »
Mielestäni ei ole kovin vaikuttavaa vedellä perusteiksi VT:n profetioita silloin, kun mollaa modernia Israelia.

Otin profeetat esimerkiksi siitä, että jyrkkäkään tuomio ei merkitse sitä, että vihaisi tai toivoisi tuhoa. En usko, että Aamoskaan ilmoitti lainaamiani sanoja mielellään ja kepeästi. Hän tarkoitti viestinsä oman aikansa Israelille eikä sitä tietenkään voi osoittaa oman aikamme valtiolle tai sen johdolle. Oikeudenmukaisuuden ja laupeuden vaatimus ei ole muuttunut miksikään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Vetoomus
« Vastaus #72 : 04.03.21 - klo:15:51 »
Minun periaate on päinvastainen, annan vaikka ei pyydetä. Kerjäläisille annan myös, etenkin Romanian naisille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #73 : 04.03.21 - klo:16:03 »
Minun periaate on päinvastainen, annan vaikka ei pyydetä. Kerjäläisille annan myös, etenkin Romanian naisille.
Armeliaisuutesi on ollut tiedossani :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #74 : 04.03.21 - klo:16:06 »
Tähän on pakko vastata, etten ole nuuka enkä itara, sillä kyse on periaatteesta. Me olemme vaimoni kanssa yhdessä sopineet jo useita vuosia sitten periaatteen, ettemme anna rahaa kerjäläisille. :eusa_pray:
Ei renkää otta tosissaan, koska minullahan oli kirjoitusvirhekin kommentissani.