Kirjoittaja Aihe: Vetoomus  (Luettu 16569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #90 : 05.03.21 - klo:12:36 »
Tahdot siis tukea romanikerjäläisiin liittyvää rikollisuutta? Mitä enemmän hyväntahtoiset hölmöt antavat romanikerjäläisille rahaa, sitä useampi niistä vetää ryysyt päälleen ja tulee Suomeen istumaan kadulle helpon rahan toivossa.  :eusa_pray:
Olen hyvin valikoiden joidenkin ystävä. Romaniassa en ole käynyt, mutta mitä edellä olen kirjoittanut, niin se meriteeraa. Nainen on yleensä kehitysmaissa ns heikompi astia.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vetoomus
« Vastaus #91 : 05.03.21 - klo:12:41 »


Kävin Romaniassa vähän ennen vallankumousta.
Kaikkea kummallista matkalla tapahtuikin, kun ehdin/jaksan, voin jotain tänne kirjoittaakin.
Köyhää oli silloin ja tiukka kontrolli.
Nyt asiat lienevät toisin, joskin romanien parissa taitaa olla suurta köyhyyttä edelleenkin.
Operaatio Joulunlapsi-keräystä suoritetaan mm. Romanian köyhien lapsien hyväksi.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #92 : 05.03.21 - klo:13:16 »
Onkohan rakastettu ja pidetty ylläpitäjämme seppos ottanut vetoomuksessaan antaa vapaaehtoisesti rahaa foorumin lisätilaan pääministeriltämme Sanna Marinilta, joka usein vetoaa kansalaisiin koronakriisissä milloin missäkin asiassa?  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #93 : 05.03.21 - klo:13:50 »
Minun periaate on päinvastainen, annan vaikka ei pyydetä. Kerjäläisille annan myös, etenkin Romanian naisille.
Suljetaan körttifoorumi ja annetaan säästyneet rahat Romanian naisille!  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Vetoomus
« Vastaus #94 : 05.03.21 - klo:13:54 »
Ylläoleva on jälleen luterilaiselta täysin asiaton ja ymmärrystä vailla oleva ' heitto'.

Saitpa kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Mitä luulet tällaisella saavasi aikaan muuta kuin sääliä itseäsi kohtaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vetoomus
« Vastaus #95 : 05.03.21 - klo:13:56 »
Onkohan rakastettu ja pidetty ylläpitäjämme seppos ottanut vetoomuksessaan antaa vapaaehtoisesti rahaa foorumin lisätilaan pääministeriltämme Sanna Marinilta, joka usein vetoaa kansalaisiin koronakriisissä milloin missäkin asiassa?  :eusa_pray:

????????

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vetoomus
« Vastaus #96 : 05.03.21 - klo:13:56 »
Suljetaan körttifoorumi ja annetaan säästyneet rahat Romanian naisille!  :eusa_pray:

??????

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vetoomus
« Vastaus #97 : 05.03.21 - klo:14:22 »
Suljetaan körttifoorumi ja annetaan säästyneet rahat Romanian naisille!  :eusa_pray:

Mitä edullisemmat harrastukset, sitä enemmän jää rahaa vaikkapa humaniäärisiin kohteisiin sijoittamiseen.
Körttifoorumilla keskustelu on varsin edullinen harrastus, vaikka joutuisi maksamaan itse koko vuoden maksun.
Veikkaisin, että todelliset vuosikulut jäävät paljon alle 100 euroa.
Mitä enemmän harrastaa Körttifoorumia, sitä enemmän on poissa tuhlaamasas rahaa turhuuksiin.
Toki täälläkin voi puhua turhuuksia, mutta rahat ainakin säästyy.

Jotkut närkästyvät Luterilaisen teksteistä. Minun mielestäni niistä ei tarvitsisi närkästyä,..... mutta jos närkästyttää, niin ei kait sille voi mitään. Mitäpä sitä tunteilleen voi.

Ihminen varmaan jotenkin sisäsyntyisesti uskoo, että ihmisen puhumat sanat luovat todellisuuksia ja varmaan tämän johdosta sanat pelottavat, mikäli sanoja näkee asioita toisin, kuin minä. Sana, joka tulee Jumalalta luo uusia todellisuuksia, ihmisen sana ei yleensä, joten kannattaa suhtautua entistä vakavammin Jumalan Sanaan ja ainakin pyrkiä siihen, että ei liikaa reagoi negatiivisesti ihmisen sanaan. Ihmisen sana ei samalla tavalla luo uutta, kuin Jumalan Sana.

Hivenen asiasta sivuun:
Joskus olen ainakin parilla eri foorumilla närkästynyt sellaisesta, kun alkaa tulla suukopua ja kukin luulee, että juuri minua on loukattu.
Minusta ulkopuolisena näytti, että kovin suuria loukkauksia ei olisi ollut edes kyseessä.
Närkästyin sen verran, että avasin ketjun, jossa minua kohtaan saa heittää kuraa niin paljon, kuin vain pystyy, eli saa haukkua ja arvostella, eikä väitteiden edes tarvitsisi olla tosia. Parhaalle kuran heittäjälle lupasin palkinnonkin.
Kuranheittoyrityksiä oli kyllä, mutta oman tulkintani mukaan ne olivat keskimäärin varsin mitäänsanomattomia yritelmiä.
Toinen foorumeista taisi olla NetMissionin keskustelufoorumi, toinen oli Körttifoorumi kauan sitten.
Körttifoorumin voittajalle en ole vieläkään päässyt toimittamaan palkintoa.
Olen vähän kyllä yrittänyt, mutta en ole vieläkään saanut aikaan palkinnon toimittamista.

ps.
Otan edelleen mielellään kuraa vastaan. Kuran ei tarvitse olla edes yhtä todellisuuden kanssa.
Minusta olisi mukava olla jonkun yrityksen puhelinpalvelussa, johon asiakkaat saavat soittaa, jos eivät ole tyytyväisiä yrityksen tuotteisiin/palveluihin.



Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Vetoomus
« Vastaus #98 : 05.03.21 - klo:14:34 »
tarkennus
"mikäli sanoja näkee asioita toisin, kuin minä" tarkoittaa, että "mikäli sanoja näkee asioita toisin, kuin kuulija/lukija".

Esim. Liberaali helposti saa sätkyn konservatiivin puheista ja sama päinvastoin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #99 : 05.03.21 - klo:14:42 »
Minulle rahaa kerjäävä Herättäjä-Yhdistys, asunnoton rappioalkoholisti, romanikerjäläinen ja muut pummit ovat samalla viivalla ja tasa-arvoisia, joille en anna periaatteessa rahaa.  :eusa_pray:

Nyt voisi vähän hillitä. Aloite tähän vetoomukseen oli minun ei H-Y:n. Pyysin heiltä vain luvan. Minusta olisi ollut noloa siipeillä. Kunniantuntoni ei sitä kestä.

Mihinkä me menisimme,
kerjuuta jos häpeisimme?
SV 155.6
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #100 : 05.03.21 - klo:15:46 »
Minulle rahaa kerjäävä Herättäjä-Yhdistys, asunnoton rappioalkoholisti, romanikerjäläinen ja muut pummit ovat samalla viivalla ja tasa-arvoisia, joille en anna periaatteessa rahaa.

Näin asetut kenties omassa mielessäsi heidän yläpuolelleen, minun silmissäni kuitenkin alemmalle viivalle. Pyytäminen on knnioittamista, antaminen on rakastamista.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #101 : 05.03.21 - klo:23:17 »
Suomalaisille laitapuolen kulkijoille en anna rahaa. Jos joku on tarpeessa, ostan mieluummin suoraan ruokaa tai paikallisliikenteen matkalipun. Olen sen verran epäileväinen, pelkään, että raha menisi viinaan.

Joskus varmaan alle 20 vuoden ikäisinä kävin kaverini kanssa Helsingissä, varmaan siinä 80-luvun alussa. Laitapuolenkulkija tuli ja pyysi meiltä rahaa, varmaan ruokaan. Tietysti annoimmevvähän, olihan kurjaa, että joku oli tuollaisessa tilanteessa. Ei meillä Lappeenrannassa noin. Näimme sitten myöhemmin, kun sama henkilö tuli ulos Alkon ovesta. Ehkäpä tämä oli sitten sysäys minulle siihen, että en anna suomalaisille laitapuolen kulkijoille rahaa vaan ruokaa mieluummin, jos kelpaa.
Jos niille antaa rahaa tai ruokaa, niin ne kesyyntyy helposti tuttuun ihmiseen ja tulevat aina sinut nähdessään kerjäämään.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #102 : 06.03.21 - klo:08:03 »
Jos niille antaa rahaa tai ruokaa, niin ne kesyyntyy helposti tuttuun ihmiseen ja tulevat aina sinut nähdessään kerjäämään.

Näinhän ihmissuhteet rakentuvat.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Vetoomus
« Vastaus #103 : 06.03.21 - klo:09:07 »
Tämä viestini ei liity millään tavalla aloitukseen eikä Herättäjäyhdistykseen.

Elämän kokemukseni on osoittanut, että tämän päivän Suomessa ei kukaan kerjää
kadulla todelliseen tarpeeseensa. Täällä osataan käyttää hyväksi yhteiskunnan
tarjoamia mahdollisuuksia esim.  leipäjonot ja sosiaalipalvelut.
Niitä osaavat käyttää niin kantasuomalaiset kuin maahan tulijatkin.







Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Vetoomus
« Vastaus #104 : 06.03.21 - klo:09:26 »
   Minä ostan (tai ostin ennen koronaa) kadulla vakijepeltä kerran kuussa ilmestyvän lehden, josta myyjä saa provision.

Maahantulijoille

Kansainvälistä suojelua ja integraatiota yhteiskuntaan. Diakonissalaitos on tehnyt työtä maahantulijoiden kanssa jo yli 20 vuotta.


https://www.hdl.fi/tukea-ja-toimintaa/maahanmuuttajille/

Vetoan kaikkiin: Ostakaa maahantulijoita tukeva lehti!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024