Kirjoittaja Aihe: Vetoomus  (Luettu 16569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #45 : 25.02.21 - klo:18:19 »
Körteissä on A ja B luokan ihmisiä.
Eihän jaottelu A ja B luokan ihmisiin kuulu körttiläisyyteen!  :109:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #46 : 25.02.21 - klo:18:31 »
Eihän jaottelu A ja B luokan ihmisiin kuulu körttiläisyyteen!  :109:

Ei kuulu. Ei kuulu ihmisyyteenkään. Siksi 1944 sanoi kärsivän siitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #47 : 25.02.21 - klo:18:36 »
Ei kuulu. Ei kuulu ihmisyyteenkään. Siksi 1944 sanoi kärsivän siitä.
Körttiläisyys tarvitsee enemmän herännäisyyden henkeä!  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vetoomus
« Vastaus #48 : 25.02.21 - klo:22:15 »
Körttiläisyys tarvitsee enemmän herännäisyyden henkeä!  :109:

Millähän tämä usein peräänkuuluttamasi herännäisyyden henki saadaan tänne palautettua?
Isompi kysymys, millä se saadaan täällä pysymään ettei sitä rusikoitaisi liikaa?
Vetoomus, yritetään itse kukin tehdä parannusta ja suuntausta ymmärrykseen,
kannustamiseen, rohkaisuun, nostamiseen, sovinnollisuuteen.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #49 : 26.02.21 - klo:06:21 »
Körttiläisyys tarvitsee enemmän herännäisyyden henkeä!  :109:

Ei Herättäjäyhdistystä varmaan voikaan muuttaa, enkä ole vakuuttunut, että se tarvitseekaan muutosta. Voi olla voi olla olemattakin. Ihminen kaipaa muutosta, mutta kokemus näyttää, ettei todellista muutosta tule yrittämälläkään. Ainoastaan se, joka on luonut ihmisen pystyy tekemään siihen todellista muutosta. Niin siksi katson, että seuratupa, jossa ihminen pyytää armoa Siionin virsien avulla on oiva. Se ei vaadi mitään hengen tavoittelua. Riittää kun kaksi tai kolme tekee sitä mahdollisuuksien mukaan. Henki hoitaa itseään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Vetoomus
« Vastaus #50 : 26.02.21 - klo:08:04 »
Herännäisyyden henkeen kuuluu armeliaisuus toista kohtaan. Mielipiteen vapaus olisi yksi kohde, jota tulisi miettiä. Täällä on sellanen (sia) kirjoittaja -alias, että aina tarjoaa eriävän, siis viisaamman vaihtoehdon. Ja joka kerta. Tällainen kerta kaikkiaan tappaa halun kirjoittaa mitään.

Pitäisi todella miettiä, että mihin asiaan klikkaan. Olen ollut näkevinäni tässä yhteydessä myönteistä kehitystä omaa syntymävuottani kohtaan, mutta sitten, jos minulle ei klikata, niin toisille jää enemmän ajasta klikata vielä kiivaammin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #51 : 01.03.21 - klo:15:34 »
Muut keskustelijat ovat saaneet ajan mittaan jonkinlaiset 'kasvot' näin nimimerkkien suojassakin, sinä et.
Muut keskustelijat ylläpitäjiä myöten vaikuttavat olevan tuttuja keskenään ihan tosielämässäkin tavaten toisiaan ihan livenä esim. herättäjä-juhlilla, välillä soitellaan toisille körttifoorumin asioissa ja höpistään mukavia sekä kysellään vointia. Minulle te kaikki olette kasvottomia tuntemattomia ihmisiä, joita kalvaa omahyväisyyden ja ylpeyden synti. Näin koen, saa olla eri mieltä. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Vetoomus
« Vastaus #52 : 01.03.21 - klo:16:03 »
Minulle te kaikki olette kasvottomia tuntemattomia ihmisiä, joita kalvaa omahyväisyyden ja ylpeyden synti. Näin koen, saa olla eri mieltä.

On totta, että olemme tavanneet toisiamme muutaman kerran juhlilla. Ainakin oma kokemukseni on, että jo ensi kertaa tavatessa olemme olleet tuttuja sen vuoksi, mitä olimme tällä foorumilla itsestämme ilmaisseet. Ulkoiset kasvonpiirteet on ollut mukava nähdä tuntiessaan ennestään eräänlaiset 'sanalliset kasvot'. Syntisyyden kalvaminenhan on körteille tuttua, siitä ei ole juhlillakaan ollut tarve erikseen puhua. Sinun henkilösi on ainakin minun nähdäkseni pysynyt piilossa valitsemiesi naamioiden takana. Olet siis pysynyt kasvottomana. Kenties naamion takaa on vaikea nähdä toistenkaan kasvoja. Uskaltaisitpa kertoa jotai oikeaa itsestäsi! Oletko pappi, lukkari, talonpoika, kuppari, rikas, rakas vai köyhä kerjäläinen?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Vetoomus
« Vastaus #53 : 01.03.21 - klo:16:26 »
Emme ole veli-vn´n kanssa onnistuneet tapaamaan, mutta luulen että tunnemme toisemme melko hyvin. Minä nyt olen avomielinen ja puhuvainen karjalainen, vn on hiljainen hämäläinen, kuten Matti. Jo siksi ymmärrän häntä, saati uskonyhteytemme ollessa melkoinen.
Sama Annikan kanssa. Lähes kaikki muut ovat myös tuttuja kasvoilta ja ääneltä. Parasta körttifoorumilaisuutta on juuri ollut tavata Herättäjäjuhlilla tai Talviveisuissa. Iloitsen siitä, en suinkaan ole omahyväinen sen vuoksi.

Sinun kirjoittaminen uskostakin jää yläpuoliseksi ohjailuksi tai linkeiksi Raamatusta tai Päivi Räsäsen kirjoituksista tms.  Ruokatottumuksesikin
 ovat kliseiset, tai sitten pelkkää trollia. Vaimosi hajuvesi on ainoa persoonallinen viesti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vetoomus
« Vastaus #54 : 01.03.21 - klo:17:54 »
Omahyväinen ja ylpeä saatan hyvinkin olla, mutta jos olen tuntematon, se on lukijan valinta. Nimeni on näkyvissä ja internet on täynnä sekä tietoa että trollausta. Ei liene vaikea erottaa toisistaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Vetoomus
« Vastaus #55 : 01.03.21 - klo:18:06 »
Tuntuu hyvältä kun luterilainen kyselit vähän meidän foorumilaisten mahdollisten
foorumin ulkopuolisten tuntemisien ja kohtaamisten perään.
Riitta tuossa minusta jotain mainitsi, enkä väitä vastaan, kiitos sanoistasi!   :eusa_angel:
Se on tosiaan ikävä asia että emme tosiaankaan ole kohdanneet "livenä", jotkut tilanteet
menneet vähän ristiin, ja jäänyt aikomukseksi, mutta olet läheinen, täällä vuosikausien hyvä
ja ymmärtävä yhteys....ja samoin muutama muukin nimimerkki takavuosilta, täällä lämmin
yhteys, mutta kohtaaminen livenä jäänyt.
Ja on täällä edelleen monia joita olen lyhyesti livenä kohdannut, en ryhdy luettelemaan.

Luterilainen, olet jo paljon kirjoittanut...tule lähemmäksi kirjoittamalla enemmän itsestäsi!  :039:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #56 : 01.03.21 - klo:18:55 »
Nimeni on näkyvissä ja internet on täynnä sekä tietoa että trollausta.
Miksi ihan tietoturvallisuuden takia antaa nimensä ja asuinpaikkansa nettiin tuntemattomien ylläpitäjien tietoon?  :icon_xmaslol:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vetoomus
« Vastaus #57 : 01.03.21 - klo:20:12 »
Miksi ihan tietoturvallisuuden takia antaa nimensä ja asuinpaikkansa nettiin tuntemattomien ylläpitäjien tietoon?  :icon_xmaslol:

Ei tuo ole suurikaan riski olla muuten tuntemattomana netissä.  Minulle ei ole vielä tullut häiriköitä, vaikka sähköpostini on monessa paikassa. Eiköhän siihen että piiloutuu ole muut syyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Vetoomus
« Vastaus #58 : 01.03.21 - klo:20:13 »
Minä ymmärrän, että ihminen jolla on laajat yhteydet ympäri maailman on ns. julkisuuden henkilö jolloin hänestä on julkaisuiden ja tutkimusten perusteella tietoa mediassa ilman että itse itseään sinne työntää.

Meillä on ilo ja kunnia pitää häntä kuopiolaisena, siioninvirsiä rakastavana , seuroissa takarivissä veisaavana runoilijana.

Tämä on Thomas Mc Elwain YouTubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=eXtQToqdVcA

https://www.youtube.com/watch?v=lqR45HkZLeU&t=204s

YLE v 2013 :https://yle.fi/uutiset/3-6957007
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Vetoomus
« Vastaus #59 : 03.03.21 - klo:19:52 »
Mielipiteen vapaus olisi yksi kohde, jota tulisi miettiä. Täällä on sellanen (sia) kirjoittaja -alias, että aina tarjoaa eriävän, siis viisaamman vaihtoehdon. Ja joka kerta. Tällainen kerta kaikkiaan tappaa halun kirjoittaa mitään.
Täällä on sovellettu mielipiteen vapaus.  :eusa_pray: