OT mutta siinähän olisikin uuden ketjun aihe, millaisen saarnan pitäisin päivän tekstistä . Tai voisi linkittää saarnoja, jotka olivat omasta mielestä hyviä.
Tai voisi jatkaa saarna-nimisessä ketjussa, joka täällä jossakin muistaakseni on. Ehkä tuolla Seuratupa-puolella. Eikun taisikin olla tämä http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=1779.msg56370#msg56370
Mutta jos kehuu jotakin saarnaa, voisi myös kertoa, kehuuko siksi että ajattelee samoin kuin puhuja, vai siksi että ajatteli toisin ja nyt sai uutta ajateltavaa.
Mun mielestä saarna joka on kuin toisesta tosellisuudesta on paras,.
Mutta oikeasti saarna mikä mut pistää aina itkemään on, kun yks vaatimaton tyyppi, kuin Paavo Ruotsalainen, siis Paavohan oli sellainen, et jengi kiersi hänet kaukaa, kun sillä oli kuten Marth Lutherilla aika värikkäät ja voimmakkaat sanoituksey.
Siis niinku toi saarna.
Mua kävu hermoille, kun istuin illasta toiseen teologien tai siis saarnajien edessä ja saarnat oli, et oppi noin ja näin pitäis ja onkohan Enkelien siivet sitä ja tätä tyyliä.
No tää rakas pappi, kun teki leiman mun sydämeen sanoi, että hän tulee paikoista missä ihmisiä kuolee nälkään joka päivä ja tänne tullessaan, tais olla Helsingin suurin srk, niin täällä vaan jauhetaan jostain, mistä hän ei tajua, no ittekkään en tajua mistä monesti herrat puhuu, siis rääkkii.
No siis se saarna.
Ihmiset on kova sydämisiä.
Ihmisiä kuolee ja hänen suurinpiirtwin käsiin kuolee itkeviä lapsia ja täällä vaan kovasydämisesti mietitään mikä on oikea oppi?
Eniten mua mikä se sana on? Puhutteli talt de om,
Miedän
armottomuutemme.