Kirjoittaja Aihe: Eläimet 9  (Luettu 33546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Eläimet 9
« : 01.11.15 - klo:19:16 »
Kalajoen rantakivikossa kurkisteli päivällä musta eläin, leuanalus oli valkeaa. Kuvittelin että olisi ollut minkki, mutta toisaalta netistä löytyneet saukonkin kuvat tuntuivat sopivan kulkijaan. Ei ainakaan näyttänyt pahemmin pelkäävän, parin metrin päästä kurkki kivenkolosta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #1 : 01.11.15 - klo:19:28 »
Vaikea on avittaa. Minkki on pieni ja vikkelä, saukko vastaavasti kookkaampi. Minkkejä runsaasti, saukko on harvinaisempi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #2 : 01.11.15 - klo:21:24 »
Ensi kertaa on silmiini osunut citykaniineja. Nyt viikonloppuna peräti kaksi. Olivat siinä määrin erivärisiä, että sama yksilö ei tule kyseeseen. Paikallisjänikset ja rusakot samoin tunnen,  niihin siis on mahdotonta sekottaa.

Sutta juosta jolkottaa nyt sitten näillämain. Saa nähdä asettaako jokin lauma kehäteiden välimaille.

Hugelikugeli ilmeisesti rohkenee lemmikkimessuille, sillä kutsu oli houkutteleva. Kiintoisia nuuskutuskohteita, ja mitä en voisi Herra Hugolta riistää. Siellä saattaa päästä tyttösiilin makuun. Tai kuvaannollisesti.  Hugeliinin toivon elävän täyden siilielämän. Se kelpaa kyllä poikamiespankkiin, mutta siilien kiinnostus on erityisen suuri mysteeri. Niiltä puuttuu kokonaan varsinainen lisääntymisinto kausineen, niitä huvittaa tai sitten ei.

Minua pelottaa mutta sanovat että messut koituvat siilille suureksi riemuksi sielunvirkistykseksi ja runsaiksi hajuelämyksiksi joista jää pitkä onnellinen muisto.
« Viimeksi muokattu: 01.11.15 - klo:21:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #3 : 05.11.15 - klo:14:23 »
Miten menetellä rotan kanssa. Se majailee oletan näin kukkalaatikkoni alla    Ja syöttäessäsi Otto Oravaa se jopa säikäyttää Oton tiehensä vaikka Otto kyllä rähjää sille jotakin oravakielistä pitkät pätkät rotta tulee vaan. 

Samoin linnut.

Kai siltä pitäisi ottaa nirri pois vaan miten? Vieläkö saisi loukkoa?  Myrkky minua kauhistaa, en tahdo  erehdysmyrkyttää muuta luomakunta enkä oikeastaan råttaakaan, ellei se häiritsisi toisia. Otto on sentään kamu pitkältä ajalta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #4 : 05.11.15 - klo:14:28 »
Kutsu pinseri kylään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #5 : 06.11.15 - klo:00:03 »
Hän välittömästi on kutsun saanut
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #6 : 06.11.15 - klo:09:55 »
Karhun tekemää kuvataidetta:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1446703130783.html

Kelpais kyllä mullekin !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #7 : 06.11.15 - klo:10:57 »
Kutsu pinseri kylään.

Voisiko joku pinseri saapua? Onko se määrätty koira joka nujertaa kernaasti rottia ja sellaista? Olisiko täällä vapaaehtoisia pinsereitä?

Minun yleissivistykseni etenee massiivisella vyöryllä suuntaan kerrallaan. Nyt olen sivistynyt siiliseikoissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #8 : 06.11.15 - klo:11:01 »
Kyllä sitä rottaa voisi yrittää myrkyllä poistaa turvallisestikin. Pitäisi vain rakentaa filmivanerista laatikko ja siihen aukot, joista rotta mahtuu ja myrkkysyötit ovat sisällä. Kissa eikä siili mahdu, mutta kesyfretin kanssa olisi toisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #9 : 06.11.15 - klo:11:06 »
Kyllä sitä rottaa voisi yrittää myrkyllä poistaa turvallisestikin. Pitäisi vain rakentaa filmivanerista laatikko ja siihen aukot, joista rotta mahtuu ja myrkkysyötit ovat sisällä. Kissa eikä siili mahdu, mutta kesyfretin kanssa olisi toisin.

Täytynee koettaa kunhan Otto Olavinpoika Orava ei mahdu. Juuri nyt iski tautiainen mutta minkäs sille. Se vain lienee kivulias kuolema mutta jos laitan sekaan jauhoista parasetamolia joka tosin saattaa estää syönnin.


Miten tämä ohjelma lukee kivuliaan kivilinnakkeeksi  >:(. En tajuu.

Vanerinkäsittely on niin ja näin mutta löytyy kyllä tanakkaa pahviaskia. Kissanruokalaatikoita säästin kun joku vinkkasi että kotisiili pitää laatikoista.

Siilithän jo horrostanevat, ei ole näkynyt kouraantuntuvaa, en ole asetellut ateriavateja liioin. Kyllä se on minun joutavaa hentomielisyyttä, kun voisin suoda pinserihyökkäyksen tapahtuvan. Hyökkäys on nopeaa menoa, myrkky kestää kauan ja se tuntuu ikävältä , mutta voi olla ettei minulla ole tästä tietoa, sisar pelotteli ihan jauhoksi minut.
« Viimeksi muokattu: 06.11.15 - klo:11:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #10 : 07.11.15 - klo:09:05 »




Siilithän jo horrostanevat, ei ole näkynyt kouraantuntuvaa, en ole asetellut ateriavateja liioin. Kyllä se on minun joutavaa hentomielisyyttä, kun voisin suoda pinserihyökkäyksen tapahtuvan. Hyökkäys on nopeaa menoa, myrkky kestää kauan ja se tuntuu ikävältä , mutta voi olla ettei minulla ole tästä tietoa, sisar pelotteli ihan jauhoksi minut.
Ymmärrän, että pinseri on tässä tapauksessa rottia pyytävä koira. Ahtaissa tiloissa ei taitaisi onnistua. Kunnon maatiaiskissa onnistuisi ajan kanssa. Myrkkypyytäminen nykyisillä menetelmillä ei ole sen julmempaa kuin toisella eläimellä hätyyttäminen. Myrkyn sisältämä laite pitää suunnitella rakennettavaksi lujasta materiaalista ja aukot millimetrin tarkkuudella. Ja ainahan myrkkyjuttu voidaan asettaa verkkohäkin sisään.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22068
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #11 : 07.11.15 - klo:11:28 »
Ymmärrän, että pinseri on tässä tapauksessa rottia pyytävä koira. Ahtaissa tiloissa ei taitaisi onnistua. Kunnon maatiaiskissa onnistuisi ajan kanssa.

Rottakoira on kissaa tehokkaampi juuri tuon 'ajan kanssa' -syyn takia. Pinseri ei ole kooltaan paljon isoa kollia suurempi. Kääpiöpinseri on kissaa pienempi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pinseri_%28koirarotu%29
https://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4%C3%A4pi%C3%B6pinseri

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33777
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #12 : 07.11.15 - klo:12:20 »
Tässä videossa nähdään myös rottakoira, kääpiöpinseri,  joka on kollikissaa pienempi. Ja paljon muuta hauskaa ja aika pelottavaakin. Sininen papujaija kissanpoikasen neää nyppimässä on vaarallista puuhaa, minusta ainakin.

https://www.youtube.com/watch?v=pCbx4zlAUk4
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #13 : 08.11.15 - klo:09:35 »
Pitäisiköhän hankkia toinenkin lemmikki sillä ainoatakaan pinseriä en tunne. Jos täällä,joku omistaa hän ilmoittautukoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #14 : 08.11.15 - klo:10:24 »
Opiskelin pinserin. Tämä suurempi saattaisi luonteen puolesta soveltua sillä yksi leikkisä vilkas ja virikkeitä vaativa koira oli minulla puolikkaasti eli tukihoidossa kunnes todettiin ettei lapsi 4 ihme kyllä ole koiralle allerginen todellakaan, vaikka kaikelle muulle hän oli. Se oli aika hurjaa aikaa, sillä minulle riittivät vähäisemmät virikkeet. Olin huojentunut koiran muuttaessa suunniteltuun kotiin jolloinkin näillämain syksyä olisiko 16 v sitten. Silti se oli vähän minun koirani aina. Koetimme pitää tasapuolisesta kiihtymyksestä huolta, sillä koira oli päivähoidossa siinä kodissa johon päätyi.

Tahtoisin todella tietää mikä eläin rimputtaa kelloa joka minulla on terassilla. Terassi itsessään on aika kauheassa kaaoksessa, mutta eläin hän on. Kello on sellainen joskus ollut enkelikuvio, jota voi kilisyttää. Se on ajat sitten pudonnut jotta hahmoa ei hahmota mutta kilisee yhä.

Kun menen kurkistamaan kilisyttäjä katoaa ja ikkunasta hän ei näy joten ihminen joka useasti tulee sisälle sitä kautta ei pyri tällä kertaa sisälle. Se saattaisi olla Otto Orava, jolloin olisimme  ratkaisseet pähkinäkysymyksen. Muutoin siihen kyllä rotta pääsee. Ikävähän nälkäkuolemakin on, mutta jos se lähtisi itse. Minulla ei ole oikein välineitä sen tuhoksi, veruke tai ei. Loukkuja saa mutten halua sellaisiin muita eläimiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.