Kirjoittaja Aihe: vinkkejä elämän varrelle??  (Luettu 39986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #30 : 13.07.07 - klo:12:57 »
Kannattaa tosiaan muistaa, että opiskelupaikkaa voi aina vaihtaa. Ihan tyhjän päälle ei kannata jäädä, vaan lähteä rohkeasti opiskelemaan jotain. Vaikka se jotain ei olisikaan oma tulevaisuuden ammatti, niin sitä opiskellessa todennäköisesti ainakin huomaa, mitä piirteitä tulevalta ammatiltaan toivoo.

Toinen asia, mistä kannattaa huolehtia, on se että ei jää yksin. Jos joutuu vaihtamaan paikkakuntaa, muuttamaan pois kotoa jne. tulee helposti sellainen tilanne, että ei tunne ketään. Kannattaa hakeutua opiskelupaikan opiskelijajärjestöön, seurakuntaan tai johonkin aktiiviseen harrastusryhmään ja tutustua ihmisiin. "Tylsemmänkin" asian opiskelu sujuu kuin itsestään, kun on hyvää seuraa. :-)

Itse kuvittelin nuorena ylioppilaana että psykiatrinen sairaanhoitaja ja diakonissa on mun kutsumukseni. Siinä työssähän saa tehdä työtä Jumalalle ja auttaa ihmisiä. Pääsin opiskelemaan tuota alaa huippupistein. Puolessa vuodessa tajusin, että se ei ollut minun juttuni.

Keväällä en edelleenkään tiennyt mitä tahdon, mutta koska tiesin pääseväni helposti yliopistoon lukemaan matematiikkaa, laitoin paperit sinne. Tuntui, että petän jotenkin Jumalan, kun lopetan sairaanhoitajakoulun. Ajattelin kuitenkin, että pidän sadetta vuoden yliopistolla ja ehkä keksin sitten mitä todella tahdon.

Kesällä oli herättäjäjuhlat, joiden puheessa joku sanoi: "Mikään työ ei ole Jumalalle vähempiarvoista. Ei tarvitse olla pappi tai sairaanhoitaja tehdäkseen Jumalan työtä, ihan yhtä lailla Häneltä löytyy töitä matematiikanopettajille ja insinööreille." Se helpotti vähän, mutta edelleen ajattelin, että yliopisto on mulle vain väliaikainen paikka.

Nyt, yli kymmenen vuotta myöhemmin, olen jo muutaman vuoden töissä ollut matematiikan ja atk:n opettaja. Nautin työstäni, ja tiedän pärjääväni siinä hyvin. Olen omalla alallani. Hölkänen, terkkuja vaan kohtalotoverille!

Tsemppiä teille, jotka mietitte tulevaisuuttanne! Teillä ei ole kiire, asiat järjestyvät kyllä. Jos ei suoraan ja heti, niin sitten mutkan kautta.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #31 : 13.07.07 - klo:14:06 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Suorastaan jopa toivoisin, että jokainen ihminen pitäisi jonkinkaltaisen välivuoden/vuosia lukion jälkeen, että ei heti pääsisi opiskelemaan sitä, mitä haluaa, tai ei heti osaisi päättää mitä haluaa. Se avartaa ja kasvattaa.


Jos tarkoitat, että pitäisi jäädä vanhempien luo nyhväämään tai vuodeksi jotain jämäduuneja tekemään niin sanon, että paskat.

Suorastaan jopa toivoisin, että jokainen ihminen lähtisi lukion jälkeen opiskelemaan, vaikka ei heti pääsisi opiskelemaan juuri sitä, mitä haluaa. SE avartaa ja kasvattaa. Niinhän itsellesikin kävi.


Voi Myyrapartio dear, ei tassa ole kukaan ole kehottamassa et pitais jaada ylioppilaspaassa kotiin perakamariin moneksi vuodeksi kaivelemaan napaa ja lattialautoja laskemaan :!: Kyse on vain siita et ei se oman paikan loytyminen kaikilla niin suoraviivaista ole vaikka naista "menestystarinoista", kaikkein mieluiten usein kirjoitetaan ja puhutaankin. Kysymys on vaan siita, et jokainen ihminen on erilainen ja 18-vuotias on viela kovin nuori paattamaan isoja asioita. Useimmat ajattelee jopa et se on nyt sit koko loppuelamaan vaikuttava paatos, mut ei sentaan seuraavaan vuoteen korkeintaan.

Taitaakin olla tuo Myyrapartio jonkun poliitikon alter ego, joka on kyllastynyt kun ei olla terpeeksi tehokkaita vaan nautitaan elamasta! :wink: Eika oikeastaan niinkaan, ainakin ihmiset on onnellisia ja (mielen)terveempia kun uskaltavat kuunnella "sydamensa aanta" eika vaan menna sinne minne "pitaa" menna! Ja ei se lukiokaan muuten oo kaikille se oikea paikka, vaikka sinne usein tuntuukin et "kuuluu" menna...Ammatillisen koulutuksen arvostus kohdalleen, duunarit on kovaa valuuttaa tulevaisuuden tyomarkkinoilla!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #32 : 13.07.07 - klo:15:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Suorastaan jopa toivoisin, että jokainen ihminen pitäisi jonkinkaltaisen välivuoden/vuosia lukion jälkeen, että ei heti pääsisi opiskelemaan sitä, mitä haluaa, tai ei heti osaisi päättää mitä haluaa. Se avartaa ja kasvattaa.


Jos tarkoitat, että pitäisi jäädä vanhempien luo nyhväämään tai vuodeksi jotain jämäduuneja tekemään niin sanon, että paskat.

Suorastaan jopa toivoisin, että jokainen ihminen lähtisi lukion jälkeen opiskelemaan, vaikka ei heti pääsisi opiskelemaan juuri sitä, mitä haluaa. SE avartaa ja kasvattaa. Niinhän itsellesikin kävi.


Voi Myyrapartio dear, ei tassa ole kukaan ole kehottamassa et pitais jaada ylioppilaspaassa kotiin perakamariin moneksi vuodeksi kaivelemaan napaa ja lattialautoja laskemaan :!: Kyse on vain siita et ei se oman paikan loytyminen kaikilla niin suoraviivaista ole vaikka naista "menestystarinoista", kaikkein mieluiten usein kirjoitetaan ja puhutaankin. Kysymys on vaan siita, et jokainen ihminen on erilainen ja 18-vuotias on viela kovin nuori paattamaan isoja asioita. Useimmat ajattelee jopa et se on nyt sit koko loppuelamaan vaikuttava paatos, mut ei sentaan seuraavaan vuoteen korkeintaan.

Taitaakin olla tuo Myyrapartio jonkun poliitikon alter ego, joka on kyllastynyt kun ei olla terpeeksi tehokkaita vaan nautitaan elamasta! :wink: Eika oikeastaan niinkaan, ainakin ihmiset on onnellisia ja (mielen)terveempia kun uskaltavat kuunnella "sydamensa aanta" eika vaan menna sinne minne "pitaa" menna! Ja ei se lukiokaan muuten oo kaikille se oikea paikka, vaikka sinne usein tuntuukin et "kuuluu" menna...Ammatillisen koulutuksen arvostus kohdalleen, duunarit on kovaa valuuttaa tulevaisuuden tyomarkkinoilla!


Onko sinulla kenties ongelmia luetunymmärtämisessä? Juurihan kirjoitin, että pitäisi vain rohkeasti lähtä katselemaan mitä se opiskelu on ja mitä siellä on tarjolla, vaikkei tuntisi heti oikeaa alaa lukevansa. Miten tämä on kehoittaa mihinkään "tehokkuuteen".

Saattoi olla, että anna tarkoitti samaa kuin itsekin viestissäni hain siitä "Jos tarkoitat". Vielä mukana? Minulle lukion jälkeen välivuoden pitäminen tarkoittaa nimenomaan välivuotta opiskelusta. Ja anna puhui välivuodesta. Ja tuollaisen välivuoden pitäminen on mielestäni täysin järjetöntä, koska mistään muualta ei sitä kokemusta opiskelusta saa kuin, no, itse opiskelusta.

Poissa Liisu

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #33 : 13.07.07 - klo:15:26 »
No, minä itse aloitan vasta lukion, mutta omien vanhempien opiskeluista voisin hiukan kertoilla.

Sillä, meillä on molemmat vaihtaneet alaa kun olivat noin 40-50 vuotta, ja ihan tyytyväisiä. Ei sillä, että olisivat alussa valinneet huonot alat, vaan kesken kaiken mieli muuttui. Äiti itseasiassa jatkoi opiskelua se jälkeen kun täytti 40, ensin maisteriksi, sitten lisenssiaatiksi, ja nyt lopulta väitteli pari viikkoa sitten. Äiti on itte ollut kauheen tyytyväinen omiin valintoihinsa, ja siitä näkeekin sen. Ei aina tartte opiskella heti oikeaa alaa, jos vaikka mieli muuttuu joskus. Mutta jos on vaikka vajaa vuosi vielä opintoja jäljellä, niin kyllähän sitä kannattaa opiskella loppuun, ei siitä haittaakaan ole.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #34 : 13.07.07 - klo:16:25 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Jos tarkoitat, että pitäisi jäädä vanhempien luo nyhväämään tai vuodeksi jotain jämäduuneja tekemään niin sanon, että paskat.

Suorastaan jopa toivoisin, että jokainen ihminen lähtisi lukion jälkeen opiskelemaan, vaikka ei heti pääsisi opiskelemaan juuri sitä, mitä haluaa. SE avartaa ja kasvattaa. Niinhän itsellesikin kävi.


Myyräpartiolla taitaa olla kalvava tarve takertua pieniin yksityiskohtiin ja ymmärtää ne tahallaan väärin. Välivuodella kirjoituksessani tarkoitin sekä a) jonkun ylipäätään alan opiskelua, niin kuin itse tein, vaikka vääräksi osoittautuikin, että b) työntekoa. Se, ettei halua mennä opiskelemaan ihan mitä tahansa ja valitsee työnteon, on ihan yhtä hyvä, joskus jopa parempikin ratkaisu. Asukoot sitten kotona vanhempien luona tai muuttakoot yksin, ei sen väliä. Tuleepahan tienattua vähän tulevia opiskeluja varten. Vaikka minulle ns. opiskeluvälivuodet olivat henkisesti tärkeitä, oli niissä toki se huono puoli, että nyt minulla on opintotuet loppu ja kuitenkin opintoja vielä jäljellä. Siinä mielessä työnteko olisi ollut järkevämpi vaihtoehto. Järjetön vaihtoehto työnteko ei koskaan ole, vaan monelle välttämätön ratkaisu.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #35 : 13.07.07 - klo:17:37 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"

Onko sinulla kenties ongelmia luetunymmärtämisessä? Juurihan kirjoitin, että pitäisi vain rohkeasti lähtä katselemaan mitä se opiskelu on ja mitä siellä on tarjolla, vaikkei tuntisi heti oikeaa alaa lukevansa. Miten tämä on kehoittaa mihinkään "tehokkuuteen".

Saattoi olla, että anna tarkoitti samaa kuin itsekin viestissäni hain siitä "Jos tarkoitat". Vielä mukana? Minulle lukion jälkeen välivuoden pitäminen tarkoittaa nimenomaan välivuotta opiskelusta. Ja anna puhui välivuodesta. Ja tuollaisen välivuoden pitäminen on mielestäni täysin järjetöntä, koska mistään muualta ei sitä kokemusta opiskelusta saa kuin, no, itse opiskelusta.


Kylla nyt sina, Myyrapartio, taisit ymmartaa vaarin. Ainakin osa viestistani oli sellaista mita meillapain ainakin kutsutaan huumoriksi. Siihen nahden, etta olet itse koko ajan kritisoimassa muita on oma huumorintajusi yllattavan huono!

Kylla ymmarsin omankin pointtisi, mutta kirjoituksesi ensimmainen kappale: Jos tarkoitat, että pitäisi jäädä vanhempien luo nyhväämään tai vuodeksi jotain jämäduuneja tekemään niin sanon, että paskat, antoi jotenkin ymmartaa et olet eri linjoilla An-nan kaa. Ja tassa asiassa satun asettumaan An-nan kaa samalle "puolelle", vaikka mekin monesta asiasta olemme eri mieltakin olleet.

Vaittelyt ovat yksi lempiharrastuksista, mutta rakentavassa hengessa kiitos. Ja olen pahoillani jos loukkasin Myyriksen syvimpia tuntoja...Sita vaan aina kuvittelee, et sellaiset jotka on kovia arsyttamaan muita kestais sita myos vahan itse (ja juu, en nyt tarkoita ettet tassa nyt urheasti kestaisikin)

Ja loppukaneetti ajatuksistani tahan asiaan: Elama on muutakin kun opiskelu!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Tina Yvonne

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #36 : 13.07.07 - klo:18:36 »
Kerronpa omasta elämästäni myös aiheeseen liittyen. Kun valmistuin peruskoulusta vuonna 75, oli muotia hakea hoitoalalle, siis sairaanhoitajaksi tai apuhoitajaksi. Muistaakseni lähes kaikki luokkani tytöt tekivät niin, tai ainakin sanoivat niin tekevänsä. Vanhempani vastustivat vedoten kolmivuorotyöhön ja huonoon palkkaan. Hakeuduin kuitenkin alalle ja huomasin varsin pian ettei se ollut minua varten.  Luin  puutarhurin ammattiin. Valmistuttuani jäin kotiäidiksi. Vikkelästi vierähtivät vuodet omaa kuutta ja puolison neljää lasta hoitaessa. Neljä pienintä omaa vielä kotona, yksi luultavammin melko kauan koska hänellä on Down syndrooma. Vuosien varrella  terveys on heikentynyt niin , että puutarhurin työt eivät sujuisi. Kirjoittamisesta pitäisin, voisi tehdä etätyönä kotoa. Eli uudelleenkoulutus ilmeisesti edessä. Vaikka olen jo 45, uskon että vielä voisin antaa yhteiskunnalle oman panokseni työn muodossa. Eipä olisi uskonut silloin 16 vuotiaana ammatinvalinnan edessä, että tältä tulee näyttämään elämässäni. Eikä aina tiedä ennen kuin kokeilee ammatteja, eikä varsinkaan mitä elämä tuo tullessaan. Ei aina sitä mitä haluaisi....
Olen lammas pienoinen, karitsainen Jeesuksen !

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #37 : 13.07.07 - klo:22:32 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Minusta tulee hevosenhoitaja. Sitten kolmen vuoden jälkeen, kun lukio on takana, lähden Kaustiselle. Minä en lukiota kävis, ellei äiti käskis :)

Niinpä niin ja näinpä näin. Tuosta on nyt aikaa pari vuotta ja vuoden päästä lukio loppuu. Luultavasti suuntaan kyllä Pohjanmaalle, vaan en Keski-Pohjanmaalle. Ilmajoki luultavasti on tuleva opiskelupaikkani, tästä tytöstä saattaa tulla agrologi.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Mikä isona?
« Vastaus #38 : 14.07.07 - klo:06:45 »
Ai te ootte noin fiksuja ja akateemisia kaikki.
Meitsi ihan vaan duunari sen enempiä kouluja käymättä. Tai no yrittäjä ja viisi miestä töissä. Kuitenkin vailla koulutusta ja sivistystä.
Sivistys meni bussilla ohi.

Kait ku kakarana muutettiin ulkomaille ja oli sopeutumisvaikeuksia ja meni tapellessa kaikkea vastaan.
 Tai ehkä ku olin väärässä jonossa kun viisautta jaettiin?
Tai sit tää lukilukihäiriö. Sit kanssa ku asuin Tanskassa niin jotenkin lauseet menee ihan sekasessa järjestyksessä.
Puhe on sikinsokin.
Joku kielioppi sekasotkukin on tullut kuvaan, varmaankin kun toisessa kielessä lausuttiin lauseet erijärjestyksessä ja nyt mun pääni ei tiedä miten lauseet tulisi tuoda ulos suusta. :cry:

No mut siitä ku siitä mikä isona.

Aina oisin halunnut kalastajaksi. Sellanen luonnonkeskellä oleva ammatti, missä saisi olla Luojan armoilla tuleeko kalaa vai ei. Itsenäinen ja työ missä ois aikaa mietiskellä.
Kattelin dokumentin yhdestä kotkalaisesta kalastajasta joka kalasteli ja myi sitten kauppatorilla kalojaan, purkitti silakat ja silleen. Kyllä kävi kateeksi. Siis sitä vapautta ja muuta mikä sillä oli.

No ihan tyytyväinen elämäänsä saa olla. Jumala Isä taivaassa on pitänyt hyvää huolta.

Ikävää että nykyään ei ole oikein sijaa kuin menestyjille. Tälläset duunarit vielä jotenkin selviää, mutta työttömiä ja heikkolahjaisempia yhteiskunta vieroo.
 Ihmisenarvo on paljon aseman mukaan arvostettu.

Toivottavasti teistä kaikista tulee jotain sosiaalityön tekijöitä körtit tuntuu niin tosi mukavilta. :D
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Tina Yvonne

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Mikä isona ?
« Vastaus #39 : 14.07.07 - klo:09:39 »
Uskoisin että täällä surffailee  kaikenlaisia ihmisiä eri ammateista. Tosin sillä ei ole varsinaista merkitystä, onko akateeminen tai ei.  Keskustella voi ilman titteleitäkin mainiosti.
  Työttömillä, syrjäytyneillä, sairailla ja vanhuksilla tosin ei välttämättä ole ihan samoja mahdollisuuksia viettää aikaa netin ääressä. Ei ole vehkeitä kotona tai taidot eivät riitä. Enempi opiskelleet ovat tulleet sinuksi tällaisten laitteiden ja sähköisen kommunikoinnin kanssa siinä opiskelun kylkiäisenä.
 Tekniikka on mennyt eteenpäin niin nopeasti, ettei uskoisi. 80-luvulla syntyneet eivät ehkä sitä huomaa niin hyvin kuin me vähän vanhemmat. Vielä 10 vuotta sitten olin sitä mieltä, että minähän en tietokoneeseen ikinä koske. Aion elää ilman sellaista kapinetta...  Toisin kävi, nyt se on kotona ja taitoja hankitaan ukon kanssa yhdessä. Ei voinut sittenkään jättäytyä pois kehityksen kelkasta.
Olen lammas pienoinen, karitsainen Jeesuksen !

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #40 : 14.07.07 - klo:14:54 »
Kauppakorkeaan en päässyt sisälle, tradenomiksi kyllä pääsin vaan en tiedä kiinnostaako lähteä Kokkolaan opiskelemaan. Jos työpaikan löytää ens vuodeksi niin voi olla etten lähde opiskelemaan, mut kattoo nyt. Joku vuokra-asunto pitäis löytää tässä, alkaa pikkuhiljaa ahdistaa kotona asuminen. Ei vaan viitti ihan vielä omaa kämppää laittaa, kun ei ole työpaikasta tietoa, ja mulla ei luonto kestä olla työttömänä ja maksattaa vuokraa kelalla. Saa nyt kattoa huvittaako mihinkään ammattikorkeaankaan lähteä, menee siinäkin se 3-4 vuotta enkä tiedä pääseekö mihin hommiin sitä kautta. Puolessa vuodessa sais bussikuskin paperit ja töitä olis, maksetaankin suhteellisen hyvin kunhan löytää oikean paikan. Äiti varmaan toivois että lähtisin jotain opiskelemaan, mutta mitäpä se sille kuuluu. Jos itteä huvittaa alkaa ajamaan linja-autoa niin sitten alan, enkä ajatellut muilta paljoa kysellä. Lukio oli mukava paikka opiskella enkä huonoja papereita saanut, mutta ehkä ammattikoulu olis ollut mua varten. Ei vaan silloin yläasteella löytynyt mitään sopivaa alaa ja äiti ei olis amikseen päästänytkään, niin tuli sitten käytyä lukio. Voi olla että siinä meni kolme vuotta hukkaan jos en muuta koulutusta enää itselle hommaa, mutta olipahan kuitenkin mukavaa aikaa... Sitä kuitenkin painottaisin, kun parikin tyyppiä tiedän jotka opiskelee kun vanhemmat oikein kovasti haluavat, että siinä ei ole järjen häivää. Parempi kun tekee sitä mitä itse haluaa ja on itse tyytyväinen elämäänsä, eikä liikoja muilta kysele.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #41 : 14.07.07 - klo:20:06 »
Kiva oli kuulla mietteitänne, edelleen näin opiskelupaikasta tuloksia odotellessa on aikaa mietiskellä, mitä muuta sitä voisikaan tehdä. Kaikenlaisia polkuja on ammatteihin ja ainahan voi uudelleen kouluttautua, jos saa tarpeekseen! Olen yrittänyt miettiä moneen kertaan, mitkä ovat niitä vahvoja puoliani ja mikä mahdollisesti sellaista työtä, jonka tekemisestä nauttisin. Sen varmaan loppujen lopuksi näkee vasta käytännön työssä.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #42 : 14.07.07 - klo:22:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"

Onko sinulla kenties ongelmia luetunymmärtämisessä? Juurihan kirjoitin, että pitäisi vain rohkeasti lähtä katselemaan mitä se opiskelu on ja mitä siellä on tarjolla, vaikkei tuntisi heti oikeaa alaa lukevansa. Miten tämä on kehoittaa mihinkään "tehokkuuteen".

Saattoi olla, että anna tarkoitti samaa kuin itsekin viestissäni hain siitä "Jos tarkoitat". Vielä mukana? Minulle lukion jälkeen välivuoden pitäminen tarkoittaa nimenomaan välivuotta opiskelusta. Ja anna puhui välivuodesta. Ja tuollaisen välivuoden pitäminen on mielestäni täysin järjetöntä, koska mistään muualta ei sitä kokemusta opiskelusta saa kuin, no, itse opiskelusta.


Vaittelyt ovat yksi lempiharrastuksista, mutta rakentavassa hengessa kiitos. Ja olen pahoillani jos loukkasin Myyriksen syvimpia tuntoja...Sita vaan aina kuvittelee, et sellaiset jotka on kovia arsyttamaan muita kestais sita myos vahan itse (ja juu, en nyt tarkoita ettet tassa nyt urheasti kestaisikin)

Ja loppukaneetti ajatuksistani tahan asiaan: Elama on muutakin kun opiskelu!


Eipä nyt ruvetä vetämään sitä marttyyrin viittaa päälle, ei tässä ole väittelyt edes vielä alkaneet. Tosin aika heikolta pohjalta lähdetään, kun yrität lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.

Ja mitä tulee mun loukkaamiseen - saat yrittää vähän kovemmin.

Hölkänen

  • Vieras
vinkkejä elämän varrelle??
« Vastaus #43 : 18.07.07 - klo:01:11 »
Sarai: kiitos terveisistä! :)

Viisveisaaja: sivistys ja koulusivistys ovat kaksi eri asiaa... Yliopistoista valmistuu paljon koppavia besserwissereitä, joista sivistys on kaukana. Duunariyrittäjällä voi hyvinkin olla paljon syvällisempi ja sydämellisempi suhde elämään ja toisiin ihmisiin.

Minä ainakaan en matemaatikkona näe aihetta ylpeillä sillä, että tiedän miten äärettömän pitkiä ja kaksikymmentäviisiulotteisia kappaleita voidaan mitata ja integroida. Mieluummin olisin oppinut, miten abiko-liittimiä käytetään, sellainen tieto säästäisi paljolta murheelta. Miksi lukiossa ei opetettu teknistä työtä?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
6 plus 9 on kuuskytyhdeksän
« Vastaus #44 : 18.07.07 - klo:06:54 »
Kiitos Hölkänen.

Kyllä niin se on, että kaikenlaisia ihmisiä mahtuu kaikkiin ammattiryhmiin.

Matemaatikoista tuli mieleen yksi Pena joka kanssa luki matematiikkaa kuin sinäkin. Tosi sympaattinen kaveri, vaikkakin joskus aina eksyi mietteisiin ja piti palauttaa kiertoradalta.
Hän oli valinnut matematiikkaan tai tietojenkäsittelyyn oltuaan ensin ylppärissä opiskelemassa teologiaa. Hän oli ollut kesätöissä kirkossa ja näki sen taistelun mitä siellä on ihmissuhde ja asemaa koskien ja lopetti teologianopiskelut ja alkoi lukea mmatematiikkaa.

Eli just päinvastoin kuin luulisi voi asiat olla. Kirkossa voi olla raskaampaa ihmisten väillä vaikka pitäisi olla rakkaudellinen yhteisö jonka etiikkakin on rakastava ja välittävä.

Yksi hassu juttu oli kun asuin Tanskassa ja pikkuveli oli siellä ylppärissä.
Hän kertoi että matemaatikot ja muut sellaiset pukeutui villapuseroihin ja oli tosi nöyriä ja sellaia enempi kansanihmisiä tavoiltaan ja sitten kaikki hyvännäköiset oli jossain oliko lääkiksessä tai jossain.
 :roll:  :roll:

Kumpa jokainen löytäisi oman paikkansa missä olisi tyytyväinen.
Kaikki valta tekoälylle!