Kirjoittaja Aihe: Mietiskelyä  (Luettu 6992 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Mietiskelyä
« : 30.12.11 - klo:00:53 »
Kun ei tunnu kovin nukuttavan, niin kirjoitanpa tänne.

Kävin pitkästä aikaa yhdellä foorumilla ja sinnekin on avattu 27.12 presidentinvaaliketju. Se nyt ei ole kovinkaan ihmeellistä; varmaan monellakin keskustelupalstalla näinä aikoina sellainen on. Mutta aloin miettimään, kuinka paljon ajatuksia ym. esitetään tietämättään omina? Varmaan paljon. Onko uusia ja tuoreita ajatuksia enää olemassakaan? Joskus törmää jonkin "suuren" ajattelijan mietelmään tai muuhun viisauteen ja huomaa, että itsekin on ajatellut sen suuntaisesti, mutta ei ole osannut pukea sitä sanoiksi tai kirjoitukseksi.

Kolme kertaa on täällä sattunut vastaavaa omalle kohdalle. Kerran avasin visailuketjun "Tämä vai tuo, sinä valitset" tai jotain sinnepäin. Olin juuri vienyt television (rikkinäisen) kaatopaikalle ja olin pitkään ilman tv:tä. Huomasin jälkeenpäin tv:n hankittuani, että sen niminen visailu on todella menossa. Toinen kerta oli, kun esitin ylläpitäjälle musiikkiketjun jakamista kahteen osaan. Taas huomasin jälkeenpäin yhtä ortodoksista kappaletta Youtubesta linkittäessäni, että siellä kommenteissa oli esitetty myös jotain sen suuntaista. Kolmas oli yksi aforismi, jonka olemassaolosta en tiennyt mitään ja eikös sekin putkahtanut myöhemmin esille jostain jopa taisi olla vielä sanasta sanaan sama, jonka luulin keksineeni.

No tämä on vain tällaista yöhöpinää. Kaikkea sitä miettiikin?


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #1 : 30.12.11 - klo:03:01 »
Vuonna 1903 Yhdysvaltain patenttiviraston johtaja ehdotti sen lopettamista kun kaikki on jo keksitty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #2 : 08.04.13 - klo:13:14 »
Aamupäivällä kun kävin Narikkatorin kappelissa eli siis Kampin kappelissa.

Tuli mietiskeltyä miten ja mitä olisi minun hyvä tuoda esille körttifoorumin rekisteröitynä jäsenenä.
En voi kieltää sitä ettei körttifoorumi olisi antanut minulle paljon pohdittavaa, kasvatusta, vuorovaikutus oppia sosiaalisessa mediassa.

Mutta keskustelualueen aiheet eivät aina ole ehkä sitä mitä itse totuuden mukaisesti kaipaisin. Sitäkään en kiellä että itse tulee kyllä nostettua aika ihmeellisiä asioita esille.

Niin kuin olen monta kertaa todennut Teille ja itselleni, että uskonto, politiikka ja urheilu. Ovat aiheita jotka voivat aiheuttaa suuriakin mielipide eroja keskenämme ja hyvin usein tämä voi johtaa provosoitumiseen keskenämme.
Mietiskelyn lopputuloksen, päädyin siihen että nyt on aika panostaa laatuun omalta kohdaltani.
Mutta myös antaa ”kaikkien kukkien kukkia” körttifoorumilla eikä alkaa niittämään niitä nurin.
Itse voisin alkaa pohtia YouTuben ja jalkapallon sekä ”diipa, daapa” aiheiden vähentämistä

Katsotaan miten ukon käy.

Omasta mielestäni körttifoorumia, kaikella kunnioituksella Teitä keskustelualueelle osallistujia kohtaan. Katsoessani foorumin aiheita, on politiikalla ja ”diipa, daapa”(sää, huomenta, tänään, tämä vai tämä ja jne.) aika merkittävillä osuuksilla keskustelualueella.
Jotta en aiheuttaisi kenellekään pahaa mieltä, mietiskelyssäni. Totean lopuksi itselleni.

”Anna kaikkien kukkien kukkia”  

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #3 : 08.04.13 - klo:13:20 »
Yksi, yksin, yksinäisyys.

Pimeys

Pelko.

Häpeä.

Niin yksin olen

Sinun edessäsi

Niin yksin

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #4 : 08.04.13 - klo:13:27 »
körttiläiset ovat eksistentialisteja...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #5 : 08.04.13 - klo:13:57 »
Aamupäivällä kun kävin Narikkatorin kappelissa eli siis Kampin kappelissa.

Tuli mietiskeltyä miten ja mitä olisi minun hyvä tuoda esille körttifoorumin rekisteröitynä jäsenenä.
En voi kieltää sitä ettei körttifoorumi olisi antanut minulle paljon pohdittavaa, kasvatusta, vuorovaikutus oppia sosiaalisessa mediassa.

Mutta keskustelualueen aiheet eivät aina ole ehkä sitä mitä itse totuuden mukaisesti kaipaisin. Sitäkään en kiellä että itse tulee kyllä nostettua aika ihmeellisiä asioita esille.

Niin kuin olen monta kertaa todennut Teille ja itselleni, että uskonto, politiikka ja urheilu. Ovat aiheita jotka voivat aiheuttaa suuriakin mielipide eroja keskenämme ja hyvin usein tämä voi johtaa provosoitumiseen keskenämme.
Mietiskelyn lopputuloksen, päädyin siihen että nyt on aika panostaa laatuun omalta kohdaltani.
Mutta myös antaa ”kaikkien kukkien kukkia” körttifoorumilla eikä alkaa niittämään niitä nurin.
Itse voisin alkaa pohtia YouTuben ja jalkapallon sekä ”diipa, daapa” aiheiden vähentämistä

Katsotaan miten ukon käy.

Omasta mielestäni körttifoorumia, kaikella kunnioituksella Teitä keskustelualueelle osallistujia kohtaan. Katsoessani foorumin aiheita, on politiikalla ja ”diipa, daapa”(sää, huomenta, tänään, tämä vai tämä ja jne.) aika merkittävillä osuuksilla keskustelualueella.
Jotta en aiheuttaisi kenellekään pahaa mieltä, mietiskelyssäni. Totean lopuksi itselleni.

”Anna kaikkien kukkien kukkia”  

Hyvä veli, asiaa puhut  :eusa_angel:
Itsekin haluaisin jotain kirjoittaa maailmaa parantaakseni, mutta viisaus, taito, ymmärrys, rohkeus, uskallus
...ja välillä aikakin...puuttuu.
Suurin syy lienee kuitenkin laiskuus ja saamattomuus ja se etten uskalla laittaa itseäni likoon...
häpeän pelko...nolatuksi tulemisen pelko....
Onhan näitä, tekosyitä ja todellisia syitä...jos vähänkin kysytään lähdetkö oman mukavuusalueesi
ulkopuolelle.
Hyvää maanantaipäivää  :039:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #6 : 08.04.13 - klo:14:04 »
Juu hulluuta vaatii heittäytyminen.
Mutta kukaan täällä ei kyllä ole ihteensä nolannut, hyvin on kirjoittaneet immeiset.
Mutta mitä haittaa jos vähän nolaiskin ihteensä, minä teen sen monesti ja ihan tarkoituksella vielä, sen verran kaheli olen.
Mutta nuo Töölöläisen sanat aiheista pani miettimään, rustatkaapa joku niistä aloitus, minä lähen kaupalle ja isääni tervehtimään, siivoomaan, pihvinpaistoon jne..
Moro !

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #7 : 09.04.13 - klo:08:33 »
Tänään on Mikael Agricolan (n. 1507-1557) päivä.

Se antaa minulle myös mietiskelyn aihetta menneistä päivistäni. Sillä Pernajan pappilasta alkoi minun rippi matkani kohti Paavon pirttiä.

Elämä on ollut rikas ja vaan rikkaammaksi elämä muuttuu Hänen rakkautensa johdosta meitä kohtaan.

  
http://opettajatv.yle.fi/agricola
      
http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det.aspx?KOHDE_ID=1523
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo:08:40 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #8 : 05.11.22 - klo:05:57 »

   Miksi unohdan? Miksi en muista? Puoli minuuttia sitten minulla oli lause, jonka aioin laittaa tähän, mutta avattuani, kun olin ensin etsinyt tämän ketjun, olin unohtanut, mitä aioin kirjoittaa. Eikä se ole vielä palautunut mieleeni.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #9 : 05.11.22 - klo:09:02 »
Anna olla. Puristamalla et sitä saa haaviisi. Odottamatta se muistuu !

Ikääntyessä näin käy monille, minullekin. Siksi koettelen muistiani Älypään visoissa. Toisto, toisto...Kertaus on opintojen äiti, muistatko.

Minun nimi on Riitta. Sinä ole Pekka. Sen muistan aina.  :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #10 : 07.01.23 - klo:04:23 »

   Ihmiskunnan ihmisyyden onni ja taakka on yhteinen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #11 : 09.01.23 - klo:00:10 »
Hyvä veli, asiaa puhut  :eusa_angel:
Itsekin haluaisin jotain kirjoittaa maailmaa parantaakseni, mutta viisaus, taito, ymmärrys, rohkeus, uskallus
...ja välillä aikakin...puuttuu.
Suurin syy lienee kuitenkin laiskuus ja saamattomuus ja se etten uskalla laittaa itseäni likoon...
häpeän pelko...nolatuksi tulemisen pelko....
Onhan näitä, tekosyitä ja todellisia syitä...jos vähänkin kysytään lähdetkö oman mukavuusalueesi
ulkopuolelle.
Hyvää maanantaipäivää  :039:


No jopas....joku täällä on lähes 10 vuotta sitten mietiskellyt jotain....jotain vastatakseen jollekin töölöläiselle, jonko kirjoitus innoitti jatkamaan.... :023:

No, täällä edelleen valvoskellen keskellä yötä...moni asia kummastuttaa pientä ikääntyvää kulkijaa...moni asia lyö ja lannistaa...joku nostaa ja kehoittaa....
Yksi Raamatunkohta kirkastuu kirkastumistaan....Herra sotii teidän puolestanne, te olkaa hiljaa.... tarkoittanee hiljentymistä rukoukseen....luopumista toivottomista
omista turhiksi osoittautuneista ponnisteluista.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #12 : 27.02.23 - klo:05:19 »

   Jaa jaa, nääs nääs. Mitäpä tuohon kirjoittaisi. Kun ei ole asiaa, en kirjoita mitään. Jaarittelen. Nääs nimittäin, sano tampereen likka.

Harmittaa naisten kinastelu, kun en ymmärrä sitä kuin yksipuolisesti. Nimittäin koen sen kilpailuna miehistä. Omahyväistä? Eikö voisi olla niin, että kilpailisit sovussa, etkä nonsaleeraisi toista. Ei se ole minulta pois. Naisen voimavara on mahtava. Se on vain kohdennettava, ei kinaten vaan kisaten.

Ihanaa kun lapset tulevat lomalle ja me vanhukset saamme antaa parastamme, rakkauttamme ja ymmärrystämme ja läheisyyttämme. Se kantaa kuin panisi rahaa pankkiin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #13 : 01.03.23 - klo:09:50 »

Ihanaa kun lapset tulevat lomalle ja me vanhukset saamme antaa parastamme, rakkauttamme ja ymmärrystämme ja läheisyyttämme. Se kantaa kuin panisi rahaa pankkiin.

    Mikä on pirteämpi kuin peipponen: uunilintu.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Mietiskelyä
« Vastaus #14 : 01.03.23 - klo:10:39 »
Siirryin taas äsken ihmettelystä mietiskelyyn. Johdatus kohtasi tässä kotona siivoojani kautta.   :eusa_pray:

https://www.youtube.com/watch?v=y_h6QecV1hQ
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)