Kirjoittaja Aihe: Rahat pois rikkailta!  (Luettu 12952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #30 : 03.12.09 - klo:09:19 »
Mulla on paljonkin ollut töissä sellaisia kavereita kun ei ikinä...:) :) :)

Mutta nyt tuli Sinulle 700 täyteen :icon_wink: bingo :icon_cool:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #31 : 03.12.09 - klo:09:28 »
Ajattelen anteksipyytämisestä nyt, että vaikka olisikin oikeassa, mutta jos toinen on loukkaantunut, ei ole itseltä pois, jos pyytää anteeksi. Vaikeaahan se useimmiten on, mutta kuten Viisveisaaja totesi, sopuisan ilmapiirin vaaliminen on ensiarvoisen tärkeää.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #32 : 03.12.09 - klo:09:46 »
Olet saanut anteeksi Viisveisaaja! terv. mummi-hanhi :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #33 : 03.12.09 - klo:09:50 »
Ajattelen anteksipyytämisestä nyt, että vaikka olisikin oikeassa, mutta jos toinen on loukkaantunut, ei ole itseltä pois, jos pyytää anteeksi. Vaikeaahan se useimmiten on, mutta kuten Viisveisaaja totesi, sopuisan ilmapiirin vaaliminen on ensiarvoisen tärkeää.

Jos joku loukkaantuu minuun niin, että on ymmärtänyt minut väärin (tahallaan tai tahattomasti), niin en silloin osaa enkä edes halua pyytää anteeksi. Koen, että jos olen jotain mieltä, en ala muuttaa mielipidettäni mielistelläkseni toisia. Pidän mielipiteeni, vaikka joku siihen loukkaantuisikin.

Jos pyydän anteeksi, niin silloin myös tunnen, että olen tehnyt väärin ja anteeksipyyntö lähtee sydämestä. Jos heitän vain kevyesti, sorry, niin se ei ole mikään anteeksipyyntö eikä sillä ole mitään merkitystä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #34 : 03.12.09 - klo:13:50 »
Väärin ymmärretty voi pyytää anteeksi sitä, ettei ole osannut ilmaista itseään tarpeeksi selvästi.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #35 : 03.12.09 - klo:14:03 »
Lainaus
Jos joku loukkaantuu minuun niin, että on ymmärtänyt minut väärin (tahallaan tai tahattomasti), niin en silloin osaa enkä edes halua pyytää anteeksi. Koen, että jos olen jotain mieltä, en ala muuttaa mielipidettäni mielistelläkseni toisia. Pidän mielipiteeni, vaikka joku siihen loukkaantuisikin.
Miten sinä silleen ajattelet, että anteeksipyyntö on sama kuin perua mielipiteensä?

Joskus on syytä pyytää anteeksi sitä,
että on pahoittanut toisen mielen.
Olkoon se asia sitten mikä tahansa.
Sehän on myötäelämistä,
toisen tunteen ymmärtämistä.
Ei se silti edellytä sitä, että
pyörtää tekonsa ja sanansa.
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #36 : 03.12.09 - klo:14:12 »
Miten sinä silleen ajattelet, että anteeksipyyntö on sama kuin perua mielipiteensä?

Joskus on syytä pyytää anteeksi sitä,
että on pahoittanut toisen mielen.
Olkoon se asia sitten mikä tahansa.
Sehän on myötäelämistä,
toisen tunteen ymmärtämistä.
Ei se silti edellytä sitä, että
pyörtää tekonsa ja sanansa.

Onhan siinä tietysti tuokin puoli. Ajattelin asian vain niin, että silloin kun pyydän anteeksi joltain, tunnen, että olen tehnyt väärin häntä kohtaan. Yritän olla siitä eteenpäin loukkaamatta toista ihmistä.

Jos sanon ihan selvästi jotain ja toinen lukee rivien välit ja loukkaantuu siitä, niin se on hänen ongelmansa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #37 : 03.12.09 - klo:14:59 »
Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #38 : 03.12.09 - klo:15:00 »
Väärin ymmärretty voi pyytää anteeksi sitä, ettei ole osannut ilmaista itseään tarpeeksi selvästi.

Pyytääkö Pena minulta anteeksi, koska joku viikko sitten tulkitsin Penan tekstiä väärin ja munasin tästä johtuen itseni pahan kerran?

Noh, ei tarvitse pyytää, en koe, että olisi edes aihetta. Ja vaikka olisikin (eli ei siis ole), olisin antanut anteeksi.
Ja vaikka täällä ei opettaa saakkaan, niin varmaan opiksi ottaminen ei ole ainakaan ehdottomasti kiellettyä.
Kyseinen tapaus oli terveellinen oppitunti minulle.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #39 : 03.12.09 - klo:15:16 »
Höpö, höpö,höpö..
Kahden ihmisen välillä kun syntyy luottamus pula jostain syystä, vaikka rakkaus. Niin silloin pyydetään anteeksi. Eikä viljellä suusta koko ajan niin että anteeksi sana kokee inflaation. Siksi (ei seksi) , anteeksipyyntö on sosiaalinen ele, jonka tarkoitus on palauttaa toisen ihmisen menetetty luottamus.
Ja jos Viisveisaaja pyytää minulta anteeksi niin suo sen hänelle. Mutta ei hänen tarvitse ...koska hän ei ole minuun mitenkään kohdistanut mitään epäluottamusta… puhumattakaan eräästä "viruksesta" joka on hyvin ...
Piste.
« Viimeksi muokattu: 03.12.09 - klo:15:20 kirjoittanut Benkku »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #40 : 03.12.09 - klo:15:29 »
Lainaus käyttäjältä: Benkku
jonka tarkoitus on palauttaa toisen ihmisen menetetty luottamus.

Onko minulla edelleen täysi 100% luottamus Benkun silmissä vai olenko jonkun pienen osan siitä menettänyt, esim. 10%?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Rahat pois rikkailta!
« Vastaus #41 : 03.12.09 - klo:15:37 »
Itseäni tarkoittaessani käytän sanaa 'minä'. Minusta se on selvää ja yksiselitteistä. Puhuteltua tarkoittaessani käytän sanaa 'sinä'. Ympäripyöreitä ilmaisuja käyttäessäni ajatuksenikin ovat sellaisia. Usein ne ovat vähän sellaisia ja tällaisia.