Kirjoittaja Aihe: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?  (Luettu 17136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #30 : 17.07.13 - klo:11:02 »
Meillä on kuitenkin yksi yhteinen nimittäjä, olimmepa jo kuinka monennen polven körttejä tai vielä polven alapuolella. Olemme kaikki körttifoorumilaisia.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #31 : 17.07.13 - klo:11:30 »
Juu. Itse näytän entisajan körtiltäkin, kun kasvatin pitkän liehuvan körttitukan. Ei kun mustaa päälle, musta hattu ja baanalle körtteilemään. :icon_rolleyes:
Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #32 : 17.07.13 - klo:11:57 »
Näin minäkin ymmärrän, että körttisyys on itsestä kiinni. Ei ole komiteaa, mikä "tittelin" antaisi. Tietysti Jumalan puhuttelu tarvitaan ja  oikeat eettiset, tämän liikkeen arvot, että en käyttäytyisi sopimattomalla tavalla. Erilaisiahan me olemme, kun verrataan vaikka ennen sotia olleeseen menoon. En käytä muista esim sanaa suruton, mikä sana on ollut yleinen. Yritin muistella, milloin olisin itse alkanut sanoa itseäni körtiksi. Ei tullut mieleen, kait niin pikkuhiljaa ja huomaamattomasti. Joillakin uskovaisilla on tarkka hetki mielessä, milloin ovat herätyksen saaneet. Käytän myös harvemmin sanontaa heränneet tai herännyt kansa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #33 : 17.07.13 - klo:12:03 »
Meillä on kuitenkin yksi yhteinen nimittäjä, olimmepa jo kuinka monennen polven körttejä tai vielä polven alapuolella. Olemme kaikki körttifoorumilaisia.  :icon_cool:
:eusa_angel:

Benkku

  • Vieras
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #34 : 17.07.13 - klo:13:30 »
Olemme kaikki körttifoorumilaisia. 
Minä en katso että olisin körttifoorumilainen enkä myöskään halua olla.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #35 : 17.07.13 - klo:13:43 »
Groucho Marx: "en halua kuulua sellaiseen klubiin, joka hyväksyy minut jäsenekseen"

Ei kai silloin pidetä vielä oikeana foorumilaisena, jos ei ole koskaan ollut tapaamisissa?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #36 : 17.07.13 - klo:18:16 »
Minä en katso että olisin körttifoorumilainen enkä myöskään halua olla.

Miten toivot meidän ottavan tämän huomioon foorumikäytöksessämme, esim. puhuttelussa ym?

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #37 : 17.07.13 - klo:18:28 »
Groucho Marx: "en halua kuulua sellaiseen klubiin, joka hyväksyy minut jäsenekseen"

Ei kai silloin pidetä vielä oikeana foorumilaisena, jos ei ole koskaan ollut tapaamisissa?

Kyllä se vaara on olemassa, ja tahra on vaikeasti lähtevää sorttia. Jotta körttifoorumilaiseksi leimautuminen ei pilaisi kenenkään tulevaisuudennäkymiä eikä heikentäisi esim. luottokelpoisuutta, voitaisiin ehkä harkita harkita "körttifoorumilaisuuden poispesu" -seremoniaa siihen liittyvin diplomein. Aluksi mustiin pukeutuneet osallistujat tahrivat kätensä tervassa ja veisaavat jonkin jollottavan siioninvirren. Sitten kädet puhdistetaan porukassa teknokemian suomin keinoin, mustat kaavut riisutaan, jolloin alta paljastuu iloisen punasävyinen asu. Lauletaan porukassa jokunen iloisen rytmikäs hengellinen laulu käsillä ylistysliikkeitä tehden ja lähdetään erojaisillalliselle.

Mt

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #38 : 17.07.13 - klo:18:32 »
Kyllä se vaara on olemassa, ja tahra on vaikeasti lähtevää sorttia. Jotta körttifoorumilaiseksi leimautuminen ei pilaisi kenenkään tulevaisuudennäkymiä eikä heikentäisi esim. luottokelpoisuutta, voitaisiin ehkä harkita harkita "körttifoorumilaisuuden poispesu" -seremoniaa siihen liittyvin diplomein. Aluksi mustiin pukeutuneet osallistujat tahrivat kätensä tervassa ja veisaavat jonkin jollottavan siioninvirren. Sitten kädet puhdistetaan porukassa teknokemian suomin keinoin, mustat kaavut riisutaan, jolloin alta paljastuu iloisen punasävyinen asu. Lauletaan porukassa jokunen iloisen rytmikäs hengellinen laulu käsillä ylistysliikkeitä tehden ja lähdetään erojaisillalliselle.

Mt

Hyvä tietää että on kunniallinen perääntymistie!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #39 : 17.07.13 - klo:22:26 »
Minä en katso että olisin körttifoorumilainen enkä myöskään halua olla.

 :icon_cool: Saathan sinä yrittää olla olematta.

Kyllä se vaara on olemassa, ja tahra on vaikeasti lähtevää sorttia. Jotta körttifoorumilaiseksi leimautuminen ei pilaisi kenenkään tulevaisuudennäkymiä eikä heikentäisi esim. luottokelpoisuutta, voitaisiin ehkä harkita harkita "körttifoorumilaisuuden poispesu" -seremoniaa siihen liittyvin diplomein. Aluksi mustiin pukeutuneet osallistujat tahrivat kätensä tervassa ja veisaavat jonkin jollottavan siioninvirren. Sitten kädet puhdistetaan porukassa teknokemian suomin keinoin, mustat kaavut riisutaan, jolloin alta paljastuu iloisen punasävyinen asu. Lauletaan porukassa jokunen iloisen rytmikäs hengellinen laulu käsillä ylistysliikkeitä tehden ja lähdetään erojaisillalliselle.

Mt

 :repee:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #40 : 17.07.13 - klo:22:33 »
Hyvä tietää että on kunniallinen perääntymistie!
Minusta esim. ensikertalaisten lapinkävijöiden "kaste" on kunniallisempi. :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #41 : 18.07.13 - klo:07:28 »
Ymmärsin että mt:n luova mietintä koski körttiläisyydestä poispesua. Benkku haluaa pois, ei sisään. Eroamisriitti ei ole sama kuin kaste.

Lapin kaste kaiketi suoritetaan ensikertalaisille, lapinhulluuteen haluaville.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

  • Vieras
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #42 : 18.07.13 - klo:09:38 »
Ymmärsin että mt:n luova mietintä koski körttiläisyydestä poispesua. Benkku haluaa pois, ei sisään. Eroamisriitti ei ole sama kuin kaste.

Lapin kaste kaiketi suoritetaan ensikertalaisille, lapinhulluuteen haluaville.

Päätin että en vastaa Sinulle, mutta näyttää siltä, että Sinä et jätä minulle vaihtoehtoja.

Sinä et todellakaan tiedä mitä minä ajattelen tai mitä minä haluan jne.

Olet hyvin lähellä sietokykyni rajoja.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #43 : 18.07.13 - klo:11:17 »
Päätin että en vastaa Sinulle, mutta näyttää siltä, että Sinä et jätä minulle vaihtoehtoja.

Sinä et todellakaan tiedä mitä minä ajattelen tai mitä minä haluan jne.

Olet hyvin lähellä sietokykyni rajoja.

Jos näin on, niin toleranssikapasiteettiasi pitää ladata uudelleen. ⛽
Acta, non verba.

Benkku

  • Vieras
Vs: Perinteisten heränneiden ja citykörttien yhteiselo?
« Vastaus #44 : 18.07.13 - klo:13:22 »
Ymmärsin että mt:n luova mietintä koski körttiläisyydestä poispesua. Benkku haluaa pois, ei sisään. Eroamisriitti ei ole sama kuin kaste.

Lapin kaste kaiketi suoritetaan ensikertalaisille, lapinhulluuteen haluaville.
Päätin että en vastaa Sinulle, mutta näyttää siltä, että Sinä et jätä minulle vaihtoehtoja.

Sinä et todellakaan tiedä mitä minä ajattelen tai mitä minä haluan jne.

Olet hyvin lähellä sietokykyni rajoja.
Jos näin on, niin toleranssikapasiteettiasi pitää ladata uudelleen. ⛽

No eipä ole mitään uutta "körttifoorumilla". Salis, niinpä niin,kaikkitietävä ja joka asiaan puuttuva. Olet näköjään Riitta-mummo myös.  :icon_wink:

Tämähän on sitten sitä itteensä ja perinteistä.

Eli vanhoja  perinteitä noudattaen ja kunnioittaen, aloittakaamme keskustelu niitä noudattaen.


Missäs Sinä olet ollut, Salis ladattavana, kun ei ole viime aikoina näkynyt körttifoorumilla?

« Viimeksi muokattu: 18.07.13 - klo:13:36 kirjoittanut Benkku »