Kirjoittaja Aihe: Kirjoituspyyntö: Seksuaalisen suuntautumisen moninaisuus herännäisyydessä  (Luettu 18314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Asiantuntijoista poiketen, mun mielestä jos on homo tai lesbo, niin siitä vaan.

Tollaiset eheytysyritykset ei minusta muuta sitä mikä joku on.

No jos joku muutosta kaipaa, niin muuttumaan.

Siis mitkä asiantuntijat?

Eikä muuten muutu.
Tämän verran tunnen asiaa:  sattumasivutuotteena piiiiiiitkässä psykoanalyysissa tapahtuu harvoin suuntautumisen vaihtuminen, ja se on silloin aina heteroon. Syytä en tiedä. Vain, että se on harvinaista, eikä henkilö ole sitä alkuaan tavoitellut.

Kertoi analyysini lopulla IPA: n ( international psychoanakytical association) ns kouluttaja- analyytikko. Ne on niitä jotka on kokeneimpia ja opettaa toisille näitä ja tuli puheeksi kun minulla oli potilas joka ei oikein tiennyt mikä on. Minä nyt tajusin siitä vielä vähemmän, halusi hoitoon ja kun tuntui se harvinainen varoitus, älä ota, et pysty, niin minähän olin utelias että mistä se tunne tulee. 

No kun sovittiin että aljetaan,hän rupes tahtomaan hoidosta pois, eli sitä kai se vaan....     :icon_confused: :icon_confused:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Minulle jäi kyselyssä epäselväksi kohderyhmä sekä se, mihin mennessä olisi vastattava. Mutta ehkä näitä olisi paras kysyä tutkijalta itseltään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334

Se on kumma, että se hyväksytään, jos joku muuttuu homoksi, mutta, jos homosta heteroksi, niin se ei ole oikein?

Kummallista.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Se on kumma, että se hyväksytään, jos joku muuttuu homoksi.

Mahdatko tarkoittaa ns ulos kaapista tulemista, sitä että julkisesti kertoo olevansa homo?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Tämä on äärimmäisen vaikea asia. Ihminen voi olla "kaksineuvoinenkin".  Ei auta olla vankkumaton puolustaja omalle poterolleen vain yhteen suuntaan, sillä esim omasta lapsestaan ei voi tietää, että miten hän elämässään tulee käyttäytymään.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Tämä ei ole vastaus eikä kannanotto po  kyselyyn, onpahan vain ollut tänään ESS:ssa tällainen kirjoitus, josta on vaikea sanoa mitään. En moralisoi.

Omista sukupuoliasioistaan voi jokainen puhua jos haluttaa, mutta tämä hämmentää
rohkeudellaan yleisiä käsityksiä. Toki nimettömä kertoja kirjoittaa joten voi olla provosointiakin.

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2452863
Kirkkolaki ja pappislupaus velvoittavat papin käyttäytymään papin arvolle sopivalla tavalla. Pappislupauksessa pappi sitoutuu kristilliseen elämäntapaan.

"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

"Papille, joka toimii vastoin pappisviran velvollisuuksia ja pappislupausta tai laiminlyö niitä taikka käyttäytyy papille sopimattomalla tavalla, tuomiokapituli voi asian laadun mukaan antaa kirjallisen varoituksen tai pidättää hänet pappisvirasta vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi kuukaudeksi. Jos papin sopimaton käyttäytyminen, laiminlyönnit pappisvirassa tai käyttäytyminen muutoin osoittaa hänet ilmeisen sopimattomaksi olemaan pappina, tuomiokapituli voi määrätä hänet menettämään pappisvirkansa."

Lähde

Kirkkolaki  https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931054

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Kirkkojärjärjestys velvoittaa meitä jokaista sitoutumaan kristilliseen elämäntapaan.

"Niitä, jotka aiheuttavat pahennusta elämällään ja laiminlyövät kirkon jäsenen velvollisuuksiaan, papin tulee opastaa kristilliseen elämäntapaan. Kirkon tunnustuksen vastaisesti opettavaa kirkon jäsentä kirkkoherran tulee oikaista.”

Lähde

Kirkkojärjestys https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931055

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Päivi on joutumassa nyt leivättömän pöydän eteen, vaikka onhan siinä pöydällä ns, elämän leipää.

Päivi lainasi Raamattua.
Nyt hänestä oikeus nousee koko Raamattua vastaan, kun hänen lainaustaan arvostellaan.

Kyllähän nykypäivään toi hänen tekstinsä saa vastakarvat monelle nousemaan, mutta pikkaisen liikaa on minusta vetää rouva Räsästä oikeuteen moisesta lainaamisesta ja kirkkoa haastamisesta.
Siis joku vanha tviitti, kuinkhan monta vuotta meikäläisenkin vanhoista tvviteistä tulisi, jos niitä joku tutkisi?
Tai kenenkä tahansa tänne kirjoittamisista.
Henkilöön käyviä loukkauksia, ihmisryhmiä ja toisia ns, kirkkokuntia.

Näin Räsänen kirjoitti Twitterissä

Räsänen julkaisi 17.6.2019 henkilökohtaisella Twitter-tilillään Riihimäen ev. lut. seurakunnan kirkkovaltuutettuna päivityksen, jossa on kuvaliite Uuden testamentin Roomalaiskirjeen 1. luvun jakeista 24–27 seuraavasti:

”Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, aamen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.”

Kuvan saatteeksi Räsänen kirjoitti kirkon johdolle osoitetun kysymyksen:

”Kirkko on ilmoittanut olevansa Setan Pride 2019 virallinen partneri. Miten kirkon oppiperusta, Raamattu, sopii yhteen sen kanssa, että häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi”?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/089a78c9-2152-439b-bec2-74c7ef003782
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Hmm, saunaolut otettu.

Siis niinku tohon homo asiaan, ettei tule väärää kuvaa, niin olen hyvin ennakkoluuloton näissä asioissa.

Kerran lähdin Saksan kautta oliko Englantiin, niin laivassa 4 hengen hytti ja siellä miehiä vaan ja yksi jonka kanssa hengailin niin oli homo, en sitä nyt silloin tiennyt.
No aika meni kylläkin jonkun venäläisen antiikkikauppiaan juttuja tulkatessa, kun meitä oli kolme finneä ja tää ruskie, ja olin ainoa joka osasi molempaa kieltä.

No siinä hengailtiin ja käytiin baarissa ja sellaista, no sit tultiin Saksaan ja tää homppeli sanoi, et ajellaan peräkkäin ja ollaan yötä jossain hotellissa.
Mä et ookoo, mut älä kaahaa sun s sarjan mersulla, mula oli joku rätiskö auto.
No tultiin jonnekkin saksanmaalle ja katottiin, että huone kahdelle ja ei kun sinne.
Koodeilla sisään ja huomasin, et huome kahdelle ei ollut kuin yksi iso sänky.

Siis niinku.

No tää homppeli, et hä'ntä ei haittaa yhtään ja alkoi katella mua ja silloin äkkäsin, et toi ei ookkaan niinku hetero, sellanen kun tykkää vaan vastakkaisen sukupuolta olevan kanssa, kuten minä.
No onneksi siellä oli lasten sänky ja mun kaikki 174 senttiä pituutta meni sit siihen ja kuunteli raskasta kuorsausta sen yön.

Siis et en ole homovastainen.
Johan tossa tuli aikaa vgietettyä enempikin yhden kanssa.
JHos oisin anti, niin huokailisin, et hyvä kun ei tullut tartuntaa.
Tik toc.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Kiinnostus toisen seksielämään muuhun kuin omaan ja oman kumppanin on pervoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Seksuaalisuus on kyllä arka aihe ja kun käsitellään toisten seksuaalisuutta, niin se saa kyllä isot tunteet pintaan.

Oikein 1944 asiasta kirjoitti, mutta ei se silti tulisi olla joku pyhä lehmä josta ei voisi ottaa kantaa puoleen tai toiseen.
Kuitenkin Raamatussa on asiasta varsin jyrkkä kanta, tulkitsee sen miten tahtoo.
No ne Raamatun jakeiden kirjoittajat ja sen aikainen kulttuuri on toinen juttu ja sekin tulisi ottaa huomioon.

Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334

Onkohan mulla seksuaalisuus hukassa, siis kun kommentoi tätä aihetta niin paljon?

Minusta me eletään aika seksihullussa maailmassa.
No ei nyt niin hullussa kuin 60 luvulla 1960.
Kuitenkin tää irtosuhteet ja tänään oli joku juttu jostain seksihullusta, kun deittailee joka päivä ja ollut seksinukke bordelli Suomessa.
Sitten tää kuinka paljon ja kuinka usein uhoaminen.

Jotenkin toi kaikki on nähty jo ja miksi tota vanhaa lorua vieläkin toistetaan.

Kuinkahan monta pitäisi olla, että olisi sitten tosi mies tai nainen?
Jotenkin surettaa, kun tän asian kanssa riepotellaan ja kukaan ei sano vastaan, että onni tulee kun olet onnellisesti naimisissa sen yhden kanssa, jota joskus vihaat ja joskus rakastat.
Se on kuitenkin se paras malli, vaikka nyt moni itkee, et se vaan sun näkemys.

Kun olin nuori, niin opetettiin, että seksi monien kanssa rikkoo ihmisen ja ei tulisi muuta kuin naimisissa harjoittaa seksiä.
No nykyään se on pähkähullu ajatuksenakin, maailma on niin muuttunut.

Mua harmittaa itseäni, kun pikkasen varakkaampana matkustelen ja nuoret naiset, tytöt tarjoaa itseään, niin kyllä siinä kun näkee sitä ja sanoo, että eikö sun tulis olla kotona opiskelemassa, niin miettii mikä tässä maailmassa on vialla ja saa ihmiset käyttäytymään oudosti.
No eihän tämä mikään maailman isoin asia ole, mutta jotain on vialla.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Minusta me eletään aika seksihullussa maailmassa.
No ei nyt niin hullussa kuin 60 luvulla 1960.
Kuitenkin tää irtosuhteet ja tänään oli joku juttu jostain seksihullusta, kun deittailee joka päivä ja ollut seksinukke bordelli Suomessa.
Sitten tää kuinka paljon ja kuinka usein uhoaminen.

No jaa... Koko maailmasta en sano, mutta Suomessa ainakin tutkijoiden mukaan seksi kiinnostaa yhä vähemmän ja vähemmän. On niin paljon muitakin vaihtoehtoja nykyään. Vaikka kännykkä ja tällaiset foorumit.  :003:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/07/suomalaiset-rakastelevat-puolet-vahemman-kuin-1970-luvulla-tutkija-osmo

Tietysti on myös niitä poikkeavia, jotka sitä seksiä vain jaksavat yhä edelleen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Yhden henkilön tutkimuksen virhemarginaali on tasan 100% ja sitä kutsutaan mielipiteeksi.. Muissa tutkimuksissa marginaali pienempi. Öppiäinen tämä ei ole sinulle, vaan sattuu olemaan jälkeesi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
No jaa... Koko maailmasta en sano, mutta Suomessa ainakin tutkijoiden mukaan seksi kiinnostaa yhä vähemmän ja vähemmän. On niin paljon muitakin vaihtoehtoja nykyään. Vaikka kännykkä ja tällaiset foorumit.  :003:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/07/suomalaiset-rakastelevat-puolet-vahemman-kuin-1970-luvulla-tutkija-osmo

Tietysti on myös niitä poikkeavia, jotka sitä seksiä vain jaksavat yhä edelleen.
Kirjoittiko öppis, että tämä foorumi olisi korvike seksille ja vähentää halua ?
öö no en tiedä onneksi olen niin vanha, että en edes muista mitä se on.

Paras tapa ehkäistä on kuitenkin lasi vettä.
Ei ennen eikä jälkeen vaan seksin sijasta.
Tik toc.