Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 10  (Luettu 33518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #135 : 11.12.11 - klo:16:59 »
Toinen lyhde on omenapuussa ja siinä vieressä on tiheä morsiusangervo-aita. Toinen on metsän reunassa pihlajassa. On vain niin ettei täällä keltasirkkuja ole näkynyt.

Muistan lapsuudesta kun äiti aina jouluksi laittoi lyhteen se oli täynnänsä keltasirkkuja ja punatulkkujakin oli. Tintit saivat silloin pelkkää sian pintaa joka oli naulattu lintulautaan kiinni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #136 : 11.12.11 - klo:17:05 »

Muistan lapsuudesta kun äiti aina jouluksi laittoi lyhteen se oli täynnänsä keltasirkkuja ja punatulkkujakin oli. Tintit saivat silloin pelkkää sian pintaa joka oli naulattu lintulautaan kiinni.

Sian ihra onkin oikea energiapakkaus linnuille. Sillä pärjää pakkasissa (kohta vaan ei ole niitäkään). Suoraan tiloilta voisi saada kunnon läskiä; aikoinaan kaupoista en saanut kunnollista.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #137 : 11.12.11 - klo:17:11 »
Kauppahallista ostelin kunnon suolatonta läskiä viime talvena. Kyllä niittenkin kimpaleitten (tai oikeammin levyjen) kimpussa tinttejä pörräsi, vaikka auringonkukkaa ja maapähkinää oli myös tarjolla. Ja kävi kuulemma pikkutikkakin; itse en päässyt näkemään. (Niin ja yksi kissa, sen myös näin.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #138 : 11.12.11 - klo:17:33 »
Havitteliko se kissa läskiä vai tiaisia?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #139 : 11.12.11 - klo:17:42 »
Läskiä. Kissi kävi kimpaletta repimässä yöaikaan, kun tiaiset olivat jossakin yökolossaan. Lopulta sitten loukutimme (me = minä ja eksäni, joka silloin vielä tässä asui) kissan ja toimitimme sen löytöeläintaloon.

Ainakin yksi pihan varpusista kyllä päätyi paistiksi, mutta aterioitsija lienee ollut varpushaukka. Siististi kynitty höyhenpuku löytyi terassilta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #140 : 11.12.11 - klo:18:14 »
Varpushaukan saalistusta voi seurata joskus Kotkassakin. Kerran se suhahti ihan ohitseni hiekassa kylpevien varpusten kimppuun. Kerran katselin sen syövän kaikessa rauhassa suunnilleen itsensä kokoista pulua kerrostalon pihassa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #141 : 11.12.11 - klo:18:29 »
Haukka puluaterialla -aiheesta olen onnistunut joskus nappaamaan valokuvankin. Ei minun taidoillani ja kamerallani mitään vuoden luontokuva -ainesta kylläkään, mutta ehkä siitä voi lajit tunnistaa kuitenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #142 : 18.12.11 - klo:12:44 »
Pirkanmaalaisilla olisi tarjolla pesäpönttö- ja talviruokintajulisteet hintaan 2€/kpl. Kuvat saa suurempina näkyviin klikkaamalla niitä. Tuttu tilasi julisteita 100kpl ja lähdenkin nyt hakemaan häneltä omani.

http://www.pily.fi/julkaisut_esitteet_ja_julisteet

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #143 : 18.12.11 - klo:16:03 »
jatkuu osassa 11
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi