Kirjoittaja Aihe: Pelastuksen ansaitseminmen 2  (Luettu 23530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Pelastuksen ansaitseminmen 2
« : 24.08.10 - klo:21:34 »
Jatketaan täällä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #1 : 24.08.10 - klo:21:38 »
Hä? Oltiinko me noin nopeita ansaitsemaan pelastus?  Tuli surkuhupaisa visio, näkemys Jeesuksesta katselemassa käsiään ja miettimässä että mitähän minä näilläkin... kaikeen sitä on tullut ruvettua,...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #2 : 24.08.10 - klo:21:43 »
Lainaus käyttäjältä: Leena
On tekonöyrää - minun mielestäni - pamauttaa mikä on oikeampaa tai väärempää ja jättää tuo "minusta" tai "mielestäni" pois jos motiivina on että minähän en itseäni korosta, kerron vain kuinka asiuat ovat...


LAuseessa "mielestäni ihmisten pitäisi ....." on jonkin verran ylpeyttä vielä mukana.
LAuseesta nimittäin saa sellaisen kuvan, että ihminen mukamas olisi kovinkin varma omasta mielipiteestään.

Olisi ehkä turvallisinta käyttää tällaista tapaa:
"Mielestäni olen sitä mieltä, että ihmisen pitäisi ..."


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #3 : 24.08.10 - klo:22:17 »


LAuseessa "mielestäni ihmisten pitäisi ....." on jonkin verran ylpeyttä vielä mukana.
LAuseesta nimittäin saa sellaisen kuvan, että ihminen mukamas olisi kovinkin varma omasta mielipiteestään.

Olisi ehkä turvallisinta käyttää tällaista tapaa:
"Mielestäni olen sitä mieltä, että ihmisen pitäisi ..."


Luulen että me saamme tässä vaikka koko yön kulumaan miettiessämme miten mikäkin on ilmaistava. Ei huvita. Tarkoitin yksinkertaisesti: On hyvä ilmaista asia siten että se ei tule julistetuksi universaalina totuutena.  Silloin olisi hyvä käyttää aloituksena: Mielestäni. Mutta kun kerran tein näin niin jösses- Jollekin se oli sitten yksi minäminäminä - itsekeskeisyysvuodatus. Eli tästä ei tule valmista.

Yritän saapua alatietä ryömien niin syvällä että näkisitte vaan, on kuulkaa vatsa verellä, ja minulla olisi asiaa mutta en kehtaa kertoa mitä kun se olisi ylpeää. Olen maan hiljainen. Käyn täällä välillä konttaamassa muuten vaan. Nyt menen kirjoittamaan seuraavaa menestysteostani "Kuinka kärsinkään" 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #4 : 25.08.10 - klo:07:29 »
Vastaan Kyöstille

Lainaus
Sanakikkailua järeämmästä päästä.
Raamattu sanoo varsin selkeästi, että ihminen pelastuu uskosta Kristukseen, jota se kutsuu myös armoksi.
Käytti sitten kumpaa ilmaisua tahansa (usko / armo), niin sama asia.

Foorumi tuntuu välillä lastentarhalta.
Täällä on muutama aikuinen (kuten minä) ja suuri joukko lapsia.
Lasten seurassa ei oikein voi kovin syvällisesti juuri mistään keskustella.

Tässä nyt esimerkki keskustelelijasta eli Kyöstistä, joka ei suinkaan väittele ajatuksista vaan menee henkilökohtaisuuksiin ja pyrkii leimaamaan ison joukon foorumilaisia keskenkasvuisiksi. Olet täysin tietoinen, että valtaosa keskustelijoista on enemmän kuin täysikäisiä. Monilla on syvällinen elämänkokemus ja pitkä työura takanaan. Valtaosa on hyvin koulutettuja. Mutta pääsitpä taas arvostelemaan körttejä. Jos haluat keskustella syvällisesti, esitä joku ajatus, edes ajatuksen poikanen.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #5 : 25.08.10 - klo:10:15 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
Mutta pääsitpä taas arvostelemaan körttejä.

Körttiläinen ei ole missään erikoisasemassa kehenkään muuhun nähden, vaan täsmälleen samalla viivalla, kun on kyse käyttäytymisestä julkisuudessa.
Jos körttiläinen toistuvasti hölmöilisi samassa asiassa, niin kyllä siihen saa ja pitääkin puuttua.
Sama koskee myös ketätahansa muuta ei-körttiläistä.


Lainaus käyttäjältä: Salis
Monilla on syvällinen elämänkokemus ja pitkä työura takanaan. Valtaosa on hyvin koulutettuja.

Arvostan suuresti kaikkia noita ominaisuuksia ja yritän pitää mielessäni tämän seikan.
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo:10:20 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #6 : 25.08.10 - klo:11:55 »
Körttiläinen ei ole missään erikoisasemassa kehenkään muuhun nähden, vaan täsmälleen samalla viivalla, kun on kyse käyttäytymisestä julkisuudessa.Jos körttiläinen toistuvasti hölmöilisi samassa asiassa, niin kyllä siihen saa ja pitääkin puuttua. Sama koskee myös ketätahansa muuta ei-körttiläistä.

Sinäkö täällä olet ylimpänä tuomarina körttejä oikaisemassa ja asioihin puuttumassa? Ei onnistu. Et ole mikään järjestyksen valvoja. Foorumille olisi hyväksi, että esität niitä omia syvällisiä ajatuksiasi ja lopettaisit tämän vatvomisen. 
Acta, non verba.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #7 : 25.08.10 - klo:12:19 »
Körttiläinen ei ole missään erikoisasemassa kehenkään muuhun nähden, vaan täsmälleen samalla viivalla, kun on kyse käyttäytymisestä julkisuudessa.
Jos körttiläinen toistuvasti hölmöilisi samassa asiassa, niin kyllä siihen saa ja pitääkin puuttua.
Sama koskee myös ketätahansa muuta ei-körttiläistä.


Arvostan suuresti kaikkia noita ominaisuuksia ja yritän pitää mielessäni tämän seikan.


MIELESTÄNI tämä foorumi on nimen omaan KÖRTTIfoorumi, jossa keskustellaan tasavertaisin omin mielipitein. Täällä ei siis, mielestäni, tarvitse ojentaa ketään, joka ystävällisessä hengessä keskustelee tämän foorumin sääntöjen mukaan.


Enkä suostu vastedes käyttämään jokavälissä, mielestäni sanaa. Kirjoitan edelleen omia mielipiteitäni seuraavissakin viesteissäni. Jos lainaan jonkun muun mielipidettä, niin kirjoitan sitten kenen mielestä asia on niin.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #8 : 25.08.10 - klo:13:55 »
MIELESTÄNI tämä foorumi on nimen omaan KÖRTTIfoorumi, jossa keskustellaan tasavertaisin omin mielipitein. Täällä ei siis, mielestäni, tarvitse ojentaa ketään, joka ystävällisessä hengessä keskustelee tämän foorumin sääntöjen mukaan.


Enkä suostu vastedes käyttämään jokavälissä, mielestäni sanaa. Kirjoitan edelleen omia mielipiteitäni seuraavissakin viesteissäni. Jos lainaan jonkun muun mielipidettä, niin kirjoitan sitten kenen mielestä asia on niin.


Olet oikeassa. On hyvä lukea säännöt uudelleen, jos tuon on unohtanut. Muutenkin viimeaikoina on turhan paljon menty henkilökohtaisuuksiin sen sijaan, että olisi pysytty asoassa. Siis rauhoitutaan ja pysytään asiassa eikä henkilöissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #9 : 25.08.10 - klo:14:39 »
Asiaa ajateltuani nostan käden pystyyn ja myönnän, että ainakin eilen ja tänään olen tuonut joitain asioita väärällä tyylillä esiin.
Kyseinen asioiden esitystyyli on ärsyttävä, joka on vähintäänkin osasyy tämänpäiväiseen "kuohuntaan".
Vaikka en kirjoittamiani asioita muuttaisikaan, niin tyylimuutos parantaa ilmapiiriä ja pyrin tähän muutokseen.

Samalla ärsyynnyn itselleni tästä nöyrän tuntuisesta kirjoituksestani, kuin myös tästä viimeisestä lauseestani.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #10 : 25.08.10 - klo:15:33 »
Asiaa ajateltuani nostan käden pystyyn ja myönnän, että ainakin eilen ja tänään olen tuonut joitain asioita väärällä tyylillä esiin.
Kyseinen asioiden esitystyyli on ärsyttävä, joka on vähintäänkin osasyy tämänpäiväiseen "kuohuntaan".
Vaikka en kirjoittamiani asioita muuttaisikaan, niin tyylimuutos parantaa ilmapiiriä ja pyrin tähän muutokseen.

Samalla ärsyynnyn itselleni tästä nöyrän tuntuisesta kirjoituksestani, kuin myös tästä viimeisestä lauseestani.

Ei täällä kukaan ole kuohunut. Itse olen vaatinut asiallista keskustelua. Liian usein hyväkin ajatus ohitetaan mustamaalaamalla sen esittäjä. Jos nöyryys ärsyttää, niin ylpeyskö miellyttää?  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #11 : 25.08.10 - klo:15:38 »
Lainaus
Kirjoittajalta Salis: Olen pahoillani, mutta minua ärsyttää Raamatun liian runsas lainailu. Ikäänkuin foorumilla ei olisi muuta sanottavaa kuin mitä Raamatussa lukee tai ikäänkuin kirjoittaja olisi niin epävarma, että mieluiten kirjoittaa korulauseita kuin esittää omia ajatuksiaa. Pyydän jo etukäteen kommenttiani. Mielestäni foorumilla pitää kirjoittaa omia mielipiteitä. Raamattua lainattakoon, mutta kohtuullisesti, ellei sitten kysymyksessä Päivän sana - niminen keskustelu. 

Olen täysin samaa mieltä.

Esitän lisäksi nettitoimikunnalle, että Jumala, Kristus, syntinen, helvetti, uudestisyntynyt, perkele sekä muut ihmisille ahdistusta aiheuttavien sanojen käyttö kiellettäisiin körttifoorumilla. Niiden sijaan voitaisiin käyttää sanoja yläkerran isäntä, vajavainen ihminen, pahapaikka, kiusaaja jne.

Lisäksi esitän, että niitä kaikkia Raamatun kohtia, joissa puututaan ihmisen syntisyyteen ja pelastukseen, kiellettäisiin käyttämästä.

Jos joku vetoaa kirjoituksissaan Jumalan sanaan ja sen ehdottomuuteen, kirjoitus poistettaisiin tai lukittaisiin koko aihe.
------------------------------------------------------------------
Epävarma vaivattu
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #12 : 25.08.10 - klo:15:44 »
Minä en ole pelastukseni suhteen lainkaan epävarma enkä vaivattu. Kiitos Herralle, Jeesuksen veri riittää minullekin. :icon_biggrin:

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #13 : 25.08.10 - klo:15:51 »
Jos minua kielletään foorumilla kirjoittamasta Raamatun kohtia, joissa kerrotan ihmisen syntisyydestä ja pelastuksesta, niin silloin tiemme eroavat.

”Jos teitä jossakin paikassa ei oteta vastaan eikä kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Tämä on oleva todiste heitä vastaan."
(Mark.6:11)




Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #14 : 25.08.10 - klo:16:06 »

”Jos teitä jossakin paikassa ei oteta vastaan eikä kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Tämä on oleva todiste heitä vastaan."
(Mark.6:11)



Rinnastatko sinä foorumilla olemisesi tuohon raamatunkohtaan?  Oletko tullut tänne julistamaan valkeutta meille pimeydessä eläjille?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-