Kirjoittaja Aihe: Tänään 67  (Luettu 28050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #90 : 31.08.18 - klo:13:09 »
Hommistani uutta se, että hirvikärpäsiin en totu. Ovat liian monijalkaisia ja siten nopeita. Kuhisevat kerrassaan ympärilläni. Ei kait sitä ihmetellä tarvitse, kun lähes päivittäin näen hirviemän vasoineen.
Velivainajan poika soitteli ja sain jutella sukututkimusasioista. Hän tiesi enemmän kuin minä. Nouseva sukupolvi on aina pikkuisen paree kuin hautaan kaatuva ikäluokka, vaikka en ole kyllä vielä "sillälailla" asioita miettinyt.
Kuusi a seitsemän reissua rämeelle, niin taitaa olla tämän kesän suunniteltu urakka tehty. Sitten vasta otetaan ennen lumia loppukiri, jos Jumala suo.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #91 : 02.09.18 - klo:18:48 »
Myö ei käyty rämeellä vaan kankaalla. Sielläkin oli rutkasti hirvikärpäsiä. Muutama kaunis ja puhdas tatti, pari haperoa, kantarelli ja haaparousku. Hyvin vähän puolukoita. Saatiin siitä sienipaistos karjalanpaistin ohelle ja jälkkäriin vähän puolukoita.
Minä olen onnekas, kun hirvikärpäset harvoin minua puree. Juoksentelevat kunnes nappaan ne kiini. Ei ne mukavia ole, mutta ei ne minua saa metsästä karkoitettua.  :023:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #92 : 02.09.18 - klo:19:51 »
Oli kaunis aurinkoinen iltapäivä.
Sain tehtyä pitkästä aikaa tunnin pyörälenkin, hyvin jaksoin.
Aikaa meni kyllä paljon enemmän kun paluumatkalla poikkesin syömään kerrostalon
takapihalle tarjolla olevia omenoita.
Laulukaveri asuu siinä, oli pihalla sopivasti ja pidettiin juttutuokio.
Hän kertoi sellaisesta mahdollisesta uudesta kuviosta mistä itsekin olen haaveillut...
mahdollisesti kanttorin johdolla alkaa pieni "soololaulajien" porukka missä laulettaisiin
gospelia, messulauluja yms....muuta kuin virsiä....
Saas nähdä miten käy...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #93 : 03.09.18 - klo:11:57 »
Aikainen lintu nappaa madon sanotaan, joten nousin ennen sian "p......". En ilkeä kirjoittaa sitä, minkä Jaakko Teppo on levylle ääneen laulanut. Jaakosta sanotaan, että hän on Ruikonperän multakurkku. Iltasella meni normaalia myöhempään, kun katsoimme Beckin. Jotenkin se sitten häiritsi aamun unianikin. Räämeelle hirvikärpästen syötäväksi en halunnut heti lähteä.
Menin kaivolle ja päätin tutkia, että onko siellä vettä, kun pitäisi panospuhdistamollemme tilata tankkiauto. Kumpikin pumppu lunksutti tyhjää. Irroitin sähköpumpun, että pääsin katsomaan kaivoon. Tummaa näkyi, ei muuta, niin hain taskulampun ja sillä valotin. Vähän järkytyin, kun näin ruskeata hiekkaa kuin muinoin Siinailla puskurissa. Heti tajusin, että ei ole talossa sen vertaa tervaa, että nyt tervaisin kaivon pohjan. Sellaisestahan puhutaan. Kävin Kaarinalle valistamassa tilanteesta. Tervajuttunikin kerroin, niin Kaariina totesi, että olisiko nyt aika käyttää suolaa.  Sain valistaa, että silloin muinoin oli vettä, mutta se oli pilaantunutta. Keräsin pumput ja letkut sekä työkaluni pois, sillä ensi keväänä niille on taas käyttöä, jos Jumala suo.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #94 : 03.09.18 - klo:21:40 »
 :107:  :107:  :107:  Oletteko te sen kuivan kaivon varassa?

Meillä on kerran mennyt kaivo tyhjäksi. Siitä on pitkälti toistakymmentä vuotta ja lypsylehmät, kun meiltä vesi loppui. Silloin kaivettiin ja putsattiin kaivon pohja. Sen jälkeen ei pulaa ole ollut. Eikä enää ole lehmät vettä särpimässä. Pihaa ei juurikaan ole kasteltu. Kasvimaata kyllä. Ja mattopyykki tuli pihassa painepesurilla pestyä.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tänään 67
« Vastaus #95 : 04.09.18 - klo:05:22 »
   
   kokoontuu Elävä seurakunta -vaaliyhdistys (vaaliyhdistys?). Kaikki eivät pääse. Puolueemme(!) ehdokkaiksi on tulossa 11 naista ja 12 miestä, joista minä olen yksi. Asialistalla on yhdeksän kohtaa. Kutsu sähköpostitse oli lähetetty puolelle ehdokkaaksi lupautuneista. Eikö muilla ole nettiä?!
 Tiedän/tunnen neljä = kun luen nimen, tiedän kenelle se kuuluu. 
Neiti joka pyysi minua, oli maalannut huulensa punaiseksi, on tullut tutuksi vuosien aikana Katu-pappilassa. Hän pyrkii nyt toiselle kaudelle. Moni luopuu.
Jännittää. En tiedä, mihin lupaudun. Kertoessamme kuulumisia toisillemme esikoistyttäreni ja vaimoni kanssa totesin, että illat ovat pitkiä. Ehkä nyt tulee täytettä tyhjyyteen. On tullut jo. Muistan Lasse Virenin todenneen: "Anna kaikkesi, mutta älä itseäsi".

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #96 : 04.09.18 - klo:07:45 »
:107:  :107:  :107:  Oletteko te sen kuivan kaivon varassa?

Eihän nyt toki, mutta nuukana miehenä olen sitä mieltä, että oma tavara tulisi käyttää ensin. Lähinnä on kyse aikuisen miehen leikkimielisestä puuhastelusta omalla maallaan.
Länsi-Vaalan vesiosuuskunnan vesi on hinnoiteltu noin 45 senttiä kuutio. Meillä kuluu 28 kuutiota vuodessa. Eihän noilla hinnoilla mikään firma pysyisi pystyssä, joten laskussa on pari lisättyä lisää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #97 : 04.09.18 - klo:07:48 »
En taaskaan osannut rakentaa viestiäni oikein. Mutta asiayhteydestä selvinnee minun ja PyryH:n erilliset tekstit.
Tämä on vähän mystistä puuhaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #98 : 04.09.18 - klo:08:27 »
Liekö turhaa puuhastelua minultakin lähteä ostaan perunankuorimaveistä Biltemasta. Sinne tulee meiltä kymmenisen kilometriä suuntaansa.

Tuli Bilteman katalogi ja bongasin sieltä sen ainoan oikean välineen. Se on Mattia ajatellen haettava, sillä torikauppiaalta eikä Prismasta sitä vanhaa, liikkuvateräistä mallia enää saa.
Minä en saa näillä sormilla perunoita kuorituksi, mutta pitkiä porkkanoita voin raaputella.

Heräteostoksia saattaa tulla tehdyksi. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #99 : 04.09.18 - klo:10:42 »
Niin ja aikaa pitää kuluttaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #100 : 04.09.18 - klo:11:20 »
Kunpa saisimme viisautta käyttää päivämme ja aikamme oikein... :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Tänään 67
« Vastaus #101 : 04.09.18 - klo:12:05 »
Kulutin ajan Biltemassa hyvin ja tavaraa hankin sopivasti ja edullisesti, kuin Vilenin Sulo.
Sen perunankuorinveitsen lisäksi löytyi uutuus ja kuulema myyntivaltti, silikoninen patakinnas, sellainen sormien mittainen ja kaksiosainen. Nyt ei sormet pala uunivuokaa käsitellessä. Hinta 1.90,

Halvin bensa löytyi, yllätys-yllätys  ABC:llä ja bonukset lisäksi.
Se oli 149,9  muilla asemilla n. 1.53 eikä niiltä saa bonusta.

Patakinnas:  https://www.biltema.fi/koti/keittiotarvikkeet/taloustarvikkeet/patakinnas-2000040505
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #102 : 04.09.18 - klo:22:12 »
En taaskaan osannut rakentaa viestiäni oikein. Mutta asiayhteydestä selvinnee minun ja PyryH:n erilliset tekstit.
Tämä on vähän mystistä puuhaa.

Ei se mitään. Hyvinhän tuosta selvän sai. Ja onneksi se ei ollut ainoa vesilähde.  :icon_biggrin:
Se on mielestäni yksi ikävimpiä tilanteita, kun avaa vesihanan, eikä sieltä tule mitään.

Tulee mieleen lehtikirjoitus. Siinä nuoret aikuiset naiset olivat keskustelleet keskenään, mikä olisi se keittiön ylellisyys, mistä viimeiseksi haluaisi luopua. Kaikenlaisia uusia vempaimia tuli luetteloon. Sitten mummoikäinen seurassa ollut sanoi: Juoksevasta vedestä en haluaisi luopua.  :023: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 67
« Vastaus #103 : 05.09.18 - klo:07:37 »
Pitänee soitella loka-autolijoille. Kuiva piha, niin ei raskas auto paino kuten kävi viime kerralla. Sain ajaa soraa raiteisiin takakauhalla muutaman kerran. Nyt siinä kohtaa on kova kenttä.

Tuleva ja menevä vesi pirtissä on kallis asia. Toistakymmentä vuotta sitten teimme mekin remontin tähän pirttiin ja tärkein asia oli saada vesiasiat kuntoon.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 67
« Vastaus #104 : 05.09.18 - klo:13:09 »
Viikon toinen uimahallireissu tehtynä, kipeytyi jalat sielläkin, mutta kestää sentään
kävellä ainakin lyhyitä pätkiä.  Saattaapi olla ehkä vaan ylirasitusta nyt, levon tarvetta...

Jotenkin iankaikkisuusasiat on nyt vahvasti mielessä...

Ja uimahallissa oli kohtaaminen, tapasin itseäni vähän vanhemman miehen, jolle tein
takavuosina kirjanpitoa pitkät ajat.
Pitkästä aikaa hänet tapasin, hän ensi töikseen tuumasi että taidan asua uimahallissa kun
on räpylät kasvanut käsiin, hän huumorimiehiä, on tilanne mikä tahansa...
Sain kysyttyä "mitä kuuluu?"....
Oli eka kerta kun hän ei kertonut nykyisin poikansa hoitamasta yritystoiminnasta mitään...
Vaan hän kertoi tilanteestaan omaishoitajana, ja vaimonsa voinnista....kuuntelin....

Meitä riisutaan, tärkeimmät asiat jää pintaan....