Kirjoittaja Aihe: Vakava asia [armolahjat jne.]  (Luettu 51737 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8506
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #30 : 01.03.24 - klo:18:30 »
Hengelliset asiat on sellaisia, että eihän niistä voi oikein kirjoitella, kun ei niitä voi näyttää tai ottaa ja sanoa tossa katso, tossa Pyhähenki, tossa rukous, tossa rakkaus tai jotain muuta.

Kuitenkin aika moni tunnustaa on sitä rakkautta, surua ja muuta vaikka ei voi näyttää, mutta että armolahjoja puhua kielillä tai rukouksella joku parantuisi, niin siihen ei riitä uskoa, vaikka uskoa riittää, että rakkaus on ja ilo.

En tiedä mitä sanoisin jos tarvitsisi alkaa puhumaan hengellisistä kokemuksista ja asioista Raamatussa. Toinen pitäisi hulluna ja ihan ymmärrettäväähän se on, mutta kummallinen raja joissain on, että mistä voi yleisesti puhua ja siihen uskoo kaikki ja missä kohtaa tulee raja, en usko.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8506
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #31 : 12.08.24 - klo:20:39 »
Raamatussa sanotaan, että nuoret öö oliko armolahjoissa vahvoja ja Vanhukset unia uneksuvat.

Mua pelottaa uneni, voinee johtua alueellisesta painostuksesta, mutta kaksikertaa nähnyt saman unen, että tänne Latviaan ensin yksin valkea armeja vetäytyy siis juoksee ohi ja sitten toinen samanlainen ja sitten tulee Vanja, siis ihan erilainen sotilas  perästä.

No minä en juokse karkuun, antaa tulla.

Kaikenlaiset unet on mitä on.
Unet ja niiden tulkinta läpi elämäni on kyllä olleet mulle tärkeitä, en tiedä onko mitään tekemistä armolahjojen kanssa?

https://www.youtube.com/watch?v=ZwQFT-6kqBI
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22311
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #32 : 12.08.24 - klo:22:07 »
Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia. Näin tuo ajatus on Apostolien teoissa, mihin se on lainattu Joelin kirjasta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #33 : 14.08.24 - klo:10:15 »
Tuo on lohdullinen lupaus. Kun on eletty läpi ahdituksen aika, kestetty se kärsien, Herra vuodattaa oman henkensä jäljelläoleviin.

Merkit vahvenevat suuren ahdistuksen tulosta. Kun lapset ja nuoret nyt oireilevat ja ryhtyvät ahdistuksessaan väkivallan tekoihin. Kun aikuset ihmiset käyttävät voima-seksi-väkivaltaa viattomia lapsia raiskaten ja pahoinpidellen, ollaan jo pitkällä.

Tuomionpäivänä jyvät erotellaan akanoista, lampaat vuohista ja Herran tuomio koittaa.
Ihmisen ei tarvise tuomita. Rukoillaan että rakkaamme ja ystävämme saavat hyvän tuomion.
Valinta on jokaisella itsellään ketä kumartaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11609
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #34 : 27.08.24 - klo:15:28 »
Arvelen täällä kyllä olevan  kirjoittajia,  jotka ovat kokeneet tai kohdanneet noita  armolahjoiksi  ehkä  usein maallikoiden kesken nimitettyjä  erikoisen tuntuisia kokemuksia,  vaikka eivät niistä  puhu.  On kristillisiä  yhteisöjä joissa niihin on vaikea olla törmäämättä,  mutta  useimmat taitavat olla varovaisia niistä puhumaan, ainakin itse olen ymmälläni jostakin kokemuksestani. Olen kuitenkin iloinen Viisveisaajan varhaisesta herännäisyydestä  ja  aamuisesta kirjoituksesta. 

Eikö joku ole joskus  maininnut,  että  jos ne  eivät hajota vaan lujittavat  Kristusta kaiken keskellä,  tärkeimpänä ja ainoana,  voi luottaa siihen ettei ole sekoamassa eikä tuo toinen tuossa sen pahemmin,  silloin olet  kokenut  jotakin sellaista Jumalasta jota ei  ehkä  koeta päivittäin  eikä  osata suitsait selittää  rationaalisesti,    kaikkea emme ymmärrä eikä  ehkä  tarvitsekaan. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11609
Vs: Vakava asia [armolahjat jne.]
« Vastaus #35 : 27.08.24 - klo:15:34 »
Tuli mieleni päälle,  eikö  usko itsesään ole  armolaahja ja  aikamoinen sellainen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.