Kirjoittaja Aihe: Korvamato  (Luettu 8365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Korvamato
« : 21.11.22 - klo:04:18 »

   Sirkat ne hyppelee
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #1 : 21.11.22 - klo:08:27 »

   Oi herätkää te hitaat sielut juuri ja muistakaa on Herran armo suuri.


Ja koko maailma pauhaa
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Korvamato
« Vastaus #2 : 21.11.22 - klo:09:50 »
Cliff Richard ei laulanutkaan: Old McDonald, can’t you see? Hän lauloikin: Oh, my darling, can’t you see?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Korvamato
« Vastaus #3 : 21.11.22 - klo:10:11 »
Ah herää sydämeni.   Miks nukut sä vaan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #4 : 23.11.22 - klo:05:21 »

   Koko maailma pauhaa

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Korvamato
« Vastaus #5 : 23.11.22 - klo:08:15 »
Yksi, kaksi, kolme, neljä...Anna ilon tulla. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Korvamato
« Vastaus #6 : 23.11.22 - klo:09:20 »
Salattu tie, vain yksinkertaisille se aukeaa, ei itsetietoisille.....

Huh.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Korvamato
« Vastaus #7 : 23.11.22 - klo:09:21 »
Salattu voima uskonelämässä....
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #8 : 26.11.22 - klo:07:42 »

   Kiitos ja kunnia, voima ja ylistys

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Korvamato
« Vastaus #9 : 26.11.22 - klo:07:52 »
Jaakko Löytyn uudelta levyltä tarttui korvamato, jonka sävel on kylläkin vanha tuttu Tunana Ko Ngutukiro: Toivon mukaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #10 : 28.11.22 - klo:04:55 »
 
   Minulle kuolo voitto on silloin suloinen, kun taivaallinen soitto soi läpi tuskien.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Korvamato
« Vastaus #11 : 28.11.22 - klo:05:07 »
Minä vaan jään pohtimaan, miksei täällä syytetä Jaakko Löytyä narsismista. Eikö hän etsi sitä rahaa, kunniaa, asemaa, kultajalustetta jne., joista minut on vuosikausia niin yhteisvoimin ja juhlavasti täällä kiittetty? Tämä tuntuu epäreilulta Jaakkoa kohti.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #12 : 28.11.22 - klo:05:14 »

Minä vaan jään pohtimaan, miksei täällä syytetä Jaakko Löytyä narsismista. Eikö hän etsi sitä rahaa, kunniaa, asemaa, kultajalustetta jne., joista minut on vuosikausia niin yhteisvoimin ja juhlavasti täällä kiittetty? Tämä tuntuu epäreilulta Jaakkoa kohti.

   "kultajalustetta" pitää olla: kultajalustaa

"minut on" pitää olla: minua on

"Jaakkoa kohti" pitää olla: Jaakkoa kohtaan

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Korvamato
« Vastaus #13 : 28.11.22 - klo:05:25 »
   "kultajalustetta" pitää olla: kultajalustaa

"minut on" pitää olla: minua on

"Jaakkoa kohti" pitää olla: Jaakkoa kohtaan

Joo, kiitos korjauksesta. Olen ihmetellyt, ettei ole aikaisemmin puututtu heikkoon kielitaitooni körttifoorumilla. Yleensä suomalainen heti tarttuu siihen, kun haluaa näyttää halveksuntaan ulkomaalaista kohti, piirre, jota en ole huomannut muissa maissa, joissa olen asunnut. Muistan naisen, joka tokaisi heti kättelyssä, ennen kuin avasin suutani, että hän tuntee englantilaisen professorin, joka puhuu suomea "huomattavasti" paremmin kuin minä. Olisin taipuvainen ajattelemaan, että Pekka rehellisesti halua olla auttavainen ja olisi aikaisemmin auttanut, jos postini eivät olisi niin pitkiä ja täynnä virheitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Korvamato
« Vastaus #14 : 28.11.22 - klo:05:35 »

Joo, kiitos korjauksesta. Olen ihmetellyt, ettei ole aikaisemmin puututtu heikkoon kielitaitooni körttifoorumilla. Yleensä suomalainen heti tarttuu siihen, kun haluaa näyttää halveksuntaan ulkomaalaista kohti, piirre, jota en ole huomannut muissa maissa, joissa olen asunnut. Muistan naisen, joka tokaisi heti kättelyssä, ennen kuin avasin suutani, että hän tuntee englantilaisen professorin, joka puhuu suomea "huomattavasti" paremmin kuin minä. Olisin taipuvainen ajattelemaan, että Pekka rehellisesti halua olla auttavainen ja olisi aikaisemmin auttanut, jos postini eivät olisi niin pitkiä ja täynnä virheitä.

   "näyttää halveksuntaan ulkomaalaista kohti" pitää olla näyttää halveksuntaansa ulkomaalaista kohtaan

"asunnut"  pitää olla asunut (yksi "n")

"Olisin taipuvainen ajattelemaan, että Pekka rehellisesti halua olla auttavainen ja olisi aikaisemmin auttanut, jos postini eivät olisi niin pitkiä" juuri näin, paitsi "halua" po. haluaa


(Taipumukseni korjata kielivirheitä kumpuaa vaimoni esimerkistä. Hän oppikirjatoimittajana sai kiinnittää huomiota myös oikeinkirjoitukseen.)

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024