Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2011 osa 2  (Luettu 104454 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #60 : 29.03.11 - klo:09:30 »
Vielä kun saataisiin jehovantodistajat mukaan. 

Minä olen jehovan todistaja ja olen paljon muutakin,niin että mätä liha tuoksuu koko pitäjässä.


Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #61 : 29.03.11 - klo:11:57 »
Minä olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni keskustaa. Meidän paikkakunnalta on pitkään aikaan saatu viime eduskuntavaaleissa oma kansanedustaja niin haluan tukea häntä, että hän saisi jatkokauden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #62 : 29.03.11 - klo:12:33 »
Minä olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni keskustaa. Meidän paikkakunnalta on pitkään aikaan saatu viime eduskuntavaaleissa oma kansanedustaja niin haluan tukea häntä, että hän saisi jatkokauden.

Tuo on aika yleistä, mutta sillä on yllättävän vähän merkitystä. Meiltä oli sama kansanedustaja useamman kauden sanomatta mitään eduskunnassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #63 : 29.03.11 - klo:15:10 »
Minä olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni keskustaa. Meidän paikkakunnalta on pitkään aikaan saatu viime eduskuntavaaleissa oma kansanedustaja niin haluan tukea häntä, että hän saisi jatkokauden.
Olen aivan samoissa aatoksissa. Kaiken lisäksi ehdokkaani on  m i e s. Teen näin siitä huolimatta vaikka vaalikoneissa tuli ensisijoille kaksikin entisen oman puolueeni naista.
Vielä tyhjinä seisovat vaalijulistetelineet muistuttavat ajoista jolloin meidän perhe hoiti enimmäkseen julisteiden liimauksen ja pystytyksen Lahdessa
sen tietyn puolueen osalta.
Aika aikaa kutakin. Muutoksen aikojen toivossa elelen.
Matti menee vieläkin vaalilautakuntaan.
 Ensi viikolla äänestämään. Tulossa mielenkiintoiset vaalit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #64 : 29.03.11 - klo:15:24 »
Kävin juomassa ehdokkaan vaalitoimistossa kahvit. Olen ollut kaverin luokanvalvoja ja teki mieli tavata, kun osuin ovelle ja oli joutoaikaakin. Olisikohan meitä ollut puolisen tusinaa hiukan rähjäisen oloista äijää. Politiikkaa sivuttiin kerran hiuksenhienosti, mutta muuten vitsailtiin lähes salonkikelpoisesti. Tämä puoli vaalikampanjoinnista on ihan mukavaa. Minkähän taustajärjestön maksamat kahvit ne mahtoivat olla. En paljon välitä. Enkä anna tämän vaikuttaa päätöksiini.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #65 : 29.03.11 - klo:16:37 »
Ilmastoasia on ollut viime vuosina esillä kiitettävästi. Mielestäni jopa muun ympäristönsuojelun kustannuksella. Myös vaalikoneita alkaa olla joka lähtöön. Tässä kuitenkin vielä yksi, yhden asian vaalikone.

http://www.polttavakysymys.fi/vaalikone/ehdokkaat

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #66 : 01.04.11 - klo:06:27 »

Luovuin aikeesta äänestää Suomen Keskustaa pääministerin turkistarhakytkennän vuoksi. Päätimme äänestää Vihreitä, koska vaalikone käski. Nyt en äänestäkään heitä, sillä eilinen helsinkiläinen aamulehti tiedotti, että Vihreiden puheenjohtaja myöhästyy aina. Pitäisi edes fyysisesti olla paikalla sovittuun aikaan!
Ketäs nyt seuraavaksi?

En tunne edes itseäni saati jotain ehdokasta. Tietty jos olisi ystävä. Sitäpaitsi ryhmän vaikutus uudessa tilanteessa valittujen joukossa on niin merkittävä, että vaalilupaukset ovat suuntaa-antavia, eivät lukkoonlyötyjä sitoumuksia.

Mielikuvaani Kokoomuksesta leimaa sen ylimyksellinen ja ylivertainen asenne: me kokoamme kansaa, me olemme koko kansa, jonkinlainen kokoteeraus, mutta olkoon. Onhan se kykypuolue ja omistajien puolue ja Suomen ylärakennetta, ja jos siihen voi samaistua, lukeutua, saa osan säteilystä ja tuntee kuuluvansa kyykyttäjien kastiin. Toisaalta nöyryyttäkin riittää ja vilpittömyyttä muille jakaa. Kyky tarkoittaa siis myös sitä.

Mutta miksi en sitten äänestäisi kokoomusta? Koska en ole ehtinyt taistolaisista kuopistani sinne asti. Otin etäisyyden kokoomuslaisista vanhemmistani itsenäistyessäni. Ehkä sitten kun vanhainhoitolaitokseen tuodaan äänestyskone sängyn viereen, viimeisillä voimillani luovutan ääneni takaisin lapsuudelleni. Ympyrä sulkeutuu.

Suomen Sosiaalidemokraattista puoluetta en ole koskaan äänestänyt. Heitä puoltaa kuitenkin "sosiaali"-etuliite. Kyllä heissäkin on toki paljon hyvää.

Kansandemokraatti on menneen talven lumia.

Perset ilmentävät juurevaa protestia. He iskevät puukkoa selkään kuin vain demokratiassa, sillä ei tekevä, so. hallitusvastuussa ja vallassa oleva vanha voi selustaansa turvata. Sivustaseuraaja ulkopuolinen voi rauhassa kiertää ja kaartaa ja etsiä kiljuvan jalopeuran lailla heikkoa kohtaa. Tämän tietäen ja tunnustaen, kuitenkin runoilijana myöntäen ulkopuolisuuden eittämättömän oikeuden, en lukeudu heihin, perspuolen kulkijoihin. Tämä katsotaan loppuun.

Kristillisdemokraatit ovat kristillisyyden vapaamatkustajia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #67 : 01.04.11 - klo:08:54 »
Luovuin aikeesta äänestää Suomen Keskustaa...
---
Ketäs nyt seuraavaksi?
---
Mielikuvaani Kokoomuksesta...
---
Suomen Sosiaalidemokraattista puoluetta en ole...
---
Kansandemokraatti on menneen...
---
Perset ilmentävät juurevaa...
---
Kristillisdemokraatit ovat kristillisyyden...

No mihinkäs unohtui RKP/SFP?

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #68 : 01.04.11 - klo:09:01 »
No mihinkäs unohtui RKP/SFP?

Mt
Ankkalammikolle.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #69 : 01.04.11 - klo:09:27 »
Jörkkaa voisin äänestää, jos hän kuuluisi samaan vaalipiiriin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #70 : 01.04.11 - klo:14:42 »
Suomen kristillisellä liitolla oli aikoinaan tiukan uskontopuolueen leima. Bjarne Kalliksen puheenjohtajakautena puolueen julkista kuvaa johdonmukaisesti muutettiin ja puolueen nimi muutettiin Kristillisdemokraateiksi ja puolueen kannatus lähti nousuun. Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsäsen kaudella puolue näyttäisi palanneen uskontopuolueeksi, joka korostaa raamatullista oikeaoppisuutta suhteessaan homoseksuaaleihin ihmisiin. Varsinkin puheenjohtaja Päivi Räsäsen käyttäytyminen Ajankohtaisen kakkosen homoillassa viime syksynä muutti hänen imagonsa kiihkouskovaisen kielteiseksi ja eroaaltoon kirkosta.

A-studio väittely homoillan jälkeen Jussi K. Niemelä&Päivi Räsänen

Kristillisdemokraattien kannatus galluppien mukaan näyttäisi kääntyneen laskuun, koska fundamentalistit, arvokonservatiivit ja herätysliikkeet ovat saaneet puolueessa sananvaltaa. Puheenjohtaja Päivi Räsänen myös lobbasi entisen huippu-urheilija, ekonomi Sari Essayahin eurovaalikampanjaan, ja ilo oli suuri, kun hänet valittiin. Näin puheenjohtaja Päivi Räsänen saanee myös paljon helluntailaisten ääniä.

Joidenkin mielestä puheenjohtaja Päivi Räsänen on palauttamassa Kristillisdemokratit ahtaaksi uskontopuolueeksi ja hänen imagonsa on puolueelle vahingollinen.

Poissa Lipasto

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #71 : 01.04.11 - klo:15:40 »
Mulla KD on listalla "ehdottomasti ei" persujen, piraattipuolueen, muutos 2011 ymv. kanssa.
KD heittää mun ajatukset suoraan viidesläisiin ja hellareihin ja se yhdistettynä politiikkaan herättää mussa suurta ahdistusta. Eli ei kiitos.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #72 : 01.04.11 - klo:16:28 »
Kristillisdemokraattien enkelimäisen kauniin ja edustavan blondin, puheenjohtaja Päivi Räsäsen puhetta säestää usein kovantuntuinen keskustelutyyli. Puhetta tulee kuin konekivääristä ja homoa ja hairahtuneita syntisiä kaatuu kuin miehiä Tali Ihantalassa.  Entinen puheenjohtaja Bjarne Kallis on nykyisen puheenjohtajan vastakohta. Entinen puheenjohtaja Bjarne Kallis on huumorintajiunen, yhteistyökykyinen ja seurallinen, nykyinen puheenjohtaja Päivi Räsäsen imago on kova ja luotaantyöntävä. Puheenjohtaja Päivi Räsänen hehkuttaa kristillisdemokraattien vaalikampanjassa kodin, uskonnon ja isänmaan arvoja.

Päivi Räsänen hehkuttaa vaalikampanjassa kodin, uskonnon ja isänmaan arvoja

Tietenkin kristilliset perusarvot ovat hyviä asioita, mutta voiko tiukkaa arvokonservatismia soveltaa politiikan tekemiseen, kun työttömyys pitäisi puolittaa ja valtion velkaantuminen estää yhteistyössä muiden puolueiden kanssa?
« Viimeksi muokattu: 01.04.11 - klo:16:33 kirjoittanut Frank »

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #73 : 01.04.11 - klo:17:30 »
Eilen taas tuli suuri vaalikeskustelu. Soini mylvi kuin leijona kun ei mielestään saanut tarpeeksi puheaikaa. Joka kerta kun Soini joutui ahtaalle, hän alkoi huutamaan nuppi punaisena. Eihän tuollaista möykkääjää ministeriksi voi panna, kun ei ymmärrä edes että paneelikeskustelussa yhdellä kerrallaan on puheenvuoro.

Urpilainen on liian politikoiva ja päällekäyvä.

Katainen hyvä mutta vähän hermostuneen oloinen. Katainen on kuitenkin taitava keskustelija kun häntä pannaan ahtaalle. Asiapitoista ja perusteltua tekstiä!

Kiviniemi esiintyi kovasti edukseen. Rauhallinen ja itsevarma keskustelija. Suomen parhaat keskustelijat on aina olleet Kepulla. Muistetaan vaan Ahoa, Väyrystä, Pekkarista jne.

En silti aio äänestää Keskustaa koska siltarumpupolitikoinnin aika on ohi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #74 : 01.04.11 - klo:18:23 »
Olen aivan samoissa aatoksissa. Kaiken lisäksi ehdokkaani on  m i e s. Teen näin siitä huolimatta vaikka vaalikoneissa tuli ensisijoille kaksikin entisen oman puolueeni naista.
Vielä tyhjinä seisovat vaalijulistetelineet muistuttavat ajoista jolloin meidän perhe hoiti enimmäkseen julisteiden liimauksen ja pystytyksen Lahdessa
sen tietyn puolueen osalta.
Aika aikaa kutakin. Muutoksen aikojen toivossa elelen.
Matti menee vieläkin vaalilautakuntaan.
 Ensi viikolla äänestämään. Tulossa mielenkiintoiset vaalit.

Vaalit tulevat olemaan epäilemättä mielenkiintoiset!
Minunkin ehdokas on nyt mies, vaikka yleensä olen äänestänyt naista.