Kirjoittaja Aihe: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?  (Luettu 4309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #30 : 01.12.21 - klo:22:37 »
Ittestäni voin kertoa, että en ole ikinä ollut Herättäjä-Yhdistyksen jäsen, kun en sitä ole kokenut tarpeelliseksi. Tällä hetkellä en ole minkään yhdistyksen jäsen, kuulun vain Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Miälestäni jäsenyyden ja uskon tivaaminen keneltäkään lähimmäiseltä ei ole hyvätapaista.
Talkoomatkailun olen kyllä jättänyt eläkkeellä olevien harrastukseksi, kun rakennusalan leipätyöni ei ole sitä juuri mahdollistanut.
Kalistajan kanssa käytiin kerran tutustumaan Vanhassa Karhunmäessä Kazanin kirkkotyömaaprojektiin joka sijaitsi  Uralilla juurella. Totesin tuolloin talkoolaisten lähettämisen sinne hyödyltään kovin vähäiseksi, kun rautatietä pitkin 2300km:n matka kestäisi jo viikon. Osallistuin kyllä Kazanin kirkkokökkään pienellä raha-avustuksella, jolla toivottavasti saatiin palkattua työvoimaa sikäläisellä hintatasolla. https://www.inkerinkirkko.fi/2016/04/kazanin-kirkko-on-valmis/

Kalistajalta toivon, että hän hän joskus peilaisi itseensä omia juttujaan, että onko ne vilpittömiä ja kirjoitettu hyvähenkisesti? Sivusta seuraavana olen joskus havainnut ystävyyden/kaveruuden olevan halpa-arvoinen näissä sanansivalluksissa.
Itsekkin olen aina osannut sanoa sanan sanasta, mutta sen viimeisen sanan jälkeen on huono omatunto usein kehoittanut pyytämään anteeksi.

Joensuun herättäjäjuhlien kökkäänkin voinen osallistua aivan omasta vapaasta taharostani kenekään siihen painostamatta tai potkimatta.


 
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #31 : 01.12.21 - klo:23:27 »
Ittestäni voin kertoa, että en ole ikinä ollut Herättäjä-Yhdistyksen jäsen, kun en sitä ole kokenut tarpeelliseksi. Tällä hetkellä en ole minkään yhdistyksen jäsen, kuulun vain Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Miälestäni jäsenyyden ja uskon tivaaminen keneltäkään lähimmäiseltä ei ole hyvätapaista.
Talkoomatkailun olen kyllä jättänyt eläkkeellä olevien harrastukseksi, kun rakennusalan leipätyöni ei ole sitä juuri mahdollistanut.
Kalistajan kanssa käytiin kerran tutustumaan Vanhassa Karhunmäessä Kazanin kirkkotyömaaprojektiin joka sijaitsi  Uralilla juurella. Totesin tuolloin talkoolaisten lähettämisen sinne hyödyltään kovin vähäiseksi, kun rautatietä pitkin 2300km:n matka kestäisi jo viikon. Osallistuin kyllä Kazanin kirkkokökkään pienellä raha-avustuksella, jolla toivottavasti saatiin palkattua työvoimaa sikäläisellä hintatasolla. https://www.inkerinkirkko.fi/2016/04/kazanin-kirkko-on-valmis/

Kalistajalta toivon, että hän hän joskus peilaisi itseensä omia juttujaan, että onko ne vilpittömiä ja kirjoitettu hyvähenkisesti? Sivusta seuraavana olen joskus havainnut ystävyyden/kaveruuden olevan halpa-arvoinen näissä sanansivalluksissa.
Itsekkin olen aina osannut sanoa sanan sanasta, mutta sen viimeisen sanan jälkeen on huono omatunto usein kehoittanut pyytämään anteeksi.

Joensuun herättäjäjuhlien kökkäänkin voinen osallistua aivan omasta vapaasta taharostani kenekään siihen painostamatta tai potkimatta.


 

Miälestäni jäsenyyden ja uskon tivaaminen.... No, se oli Mörtti-57, joka mummuni muinoin minulle kaukonäköisesti lahjaksi antaman ikijäsenyyden otti noin vain tässä ketjussa puheeksi. Kun puhut vilpittömyydestä, niin voit ottaa peilin esiiin. Ihan vilpitöntä ei liene minua kohtaan olleet ravistelusi. Joku outo syy siihen on. Sinulla, Mörtti-57, on tosiaan varsin kummallisia sivalluksia myös minua kohtaan tänä vuonna ollut. Voi olla, että niitä on ollut ennenkin, mutta aiemmin en ole älynnyt, jos niitä on ollut, niitä sivalluksia. Me Venäjän-talkoolaiset emme laskeneet hyötyä. Me menimme ja teimme. Iloa ainakin oli monelle inkeriläiselle jo sillä että menimme. ... Rakennusalan leipätyöni ei ole sitä minulle mahdollistanut, sinä Mörtti-57. sanot talkooasiasta, kun et mennyt Venäjälle. No, moni meistä meni Venäjälle vaikka ikään kuin taloudellisesti selkeästi hävisi matkaan lähtiessään. No kukin tavallaan. Jotkut meistä laskevat päivittäisen hyödyn itselleen koko ajan joka asiassa - toiset meistä eivät niin tee.

En taatusti hae sinua talkoisiin Joensuuhun. Olet sen verran iso mies, että osaat sinne itsekin - jos niin koet.  :kahvi: