Keskustelu > Raamattupiirit

Evankeliumien Lukupiiri

<< < (2/30) > >>

Riitta-mummi:
Tuohon edelliseen kirjoittamaani lisään selvennykseksi; Tarkoitan Jeesuksen antamalla esimerkillä kastetoimitukseen sitä, että se on toinen kun kastaa, ja toinen ottaa kasteen vastaan.
Jeesus olisi voinut itse mennä Jordaniin ja kastaa itsensä, mutta niin hän ei kastetta ajatellut.
...


Luin hetken Raamattua. Tämä jäi aprikoittamaan;

Luukas 17; 7 - 10
Mitä palvelijalta vaaditaan

7 "Jos teillä on palvelija kyntötöissä tai paimenessa, niin ettehän te hänen kotiin palatessaan sano: 'Käy pöytään, saat heti ruokaa.' 8 Ei, te sanotte: 'Laita minulle syötävää, vyötä vaatteesi ja palvele minua sen aikaa kun syön ja juon. Sitten saat sinä syödä ja juoda.' 9 Ei palvelija siitä saa kiitosta, että hän tekee, mitä hänen tulee tehdä. 10 Niinpä tekin, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän tulee tehdä, sanokaa: 'Me olemme arvottomia palvelijoita. Olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.'"

Tasa-arvon asialla ajattelisin, että isäntä ja palvelija istuisivat aterialla yhtä aikaa.
Onko tässä kulttuuriero joka liittyy tuohon aikaan, vai miten tämä tulisi nähdä.
Tuon vertauksen muun sisällön luulen ymmärtäväni.

Pena:
Jeesuksen vertaukset viittasivat yleensä Jumalan valtakuntaan, niin varmaan tässäkin. Kuvattu tilanne oli tuon ajan tapa eikä sitä aseteta malliksi meille. Sen sijaan se kertoo, mitä kristittyjen tulee ajatella omasta osuudestaan Jumalan tahdon toteuttamisessa. Se ei koskaan ole enempää kuin vain velvollisuuden täyttämistä.

Riitta-mummi:
Ah, no nyt alkaa valjeta !  Ollaan siis Jumalan renkejä ja piikoja ja aherrettuamme peloilla ja palveltuamme pöydissä, on pöytä meillekin katettu.

Kiitos Pena.

SyksynLehti:
Matteuksen Evankeliumin neljännen luvun alussa paholainen kiusaa Jeesusta ja yllyttää Häntä muuttamaan kiven leiväksi koska Jeesuksella oli nälkä. Jeesus vastaa sanomalla "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Ymmärrän tämän sillä tavalla että me tarvitsemme ruisleipää tätä elämää varten mutta kuoleman jälkeistä elämää ei ole ellemme ota vastaan Jumalan sanoja osaksi omaa elämäämme tässä ajallisessa elämässä.

vn:
Aamen!  Hyvin ja väkevästi sanot.

Haluan vielä lisätä että elämme kyllä iankaikkisuudessa.
Se missä silloin elämme riippuu siitä olemmeko saaneet pelastua Jeesuksen veren kautta
täällä ajassa.   :eusa_pray:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta