Kirjoittaja Aihe: Mietteitä  (Luettu 24489 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #135 : 21.02.22 - klo:08:27 »
Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että tulin tänne ulkopuolisena häiritsemään surullisen körttikansan ja metallimusan kansan rauhallista yhteisoloa pahanenteisesti kääntämällä vanhentuneita Malmivaaran Siioninvirsiä. Seppos on kiitettävästi nyt julistanut, ettei enää tule olemaan vanhoja Siionin virsiä iltahartaudessa. Kiitos hänelle ja Jumalalle tästä tervetulleesta uudesta rajoituksesta, joka ilahduttaa meitä kaikkia ja luo rauhaa ja rakkautta meidän parissamme.
« Viimeksi muokattu: 21.02.22 - klo:15:36 kirjoittanut seppos »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #136 : 21.02.22 - klo:18:24 »
Pyydän nöyrimmästi anteeksi, että tulin tänne ulkopuolisena häiritsemään surullisen körttikansan ja metallimusan kansan rauhallista yhteisoloa pahanenteisesti kääntämällä vanhentuneita Malmivaaran Siioninvirsiä. Seppos on kiitettävästi nyt julistanut, ettei enää tule olemaan vanhoja Siionin virsiä iltahartaudessa. Kiitos hänelle ja Jumalalle tästä tervetulleesta uudesta rajoituksesta, joka ilahduttaa meitä kaikkia ja luo rauhaa ja rakkautta meidän parissamme.

Penan mielestä jotkut kukat heittäytyvät pelottaviksi, jos pienelläkin sanalla joku vastustaa kirjoitusta. Niin ymmärrän, jos pelkäätte sanoa vastaan. Olisitte sanoneet aikaisemmin. Toisaalta, sitten ei voi ylläpitää foorumia "herännäisyyden" nimissä. Tai ehkä herännäisyydessä pelätään vastustaa pahuutta. En minä vain tiedä. Rohkaisut vain!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mietteitä
« Vastaus #137 : 21.02.22 - klo:18:27 »
Penan mielestä jotkut kukat heittäytyvät pelottaviksi, jos pienelläkin sanalla joku vastustaa kirjoitusta.

Kukkien rehottaminen ei tarkoita pelottavaksi heittäytymistä, korkeintaan kiusallista liikakasvua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #138 : 21.02.22 - klo:19:23 »
Kukkien rehottaminen ei tarkoita pelottavaksi heittäytymistä, korkeintaan kiusallista liikakasvua.

Liikakasuvun pelosta siis ei voitu seurata foorumin sääntöjä. Olipa niin tai näin. Valinta tehtiin tietäen mikä tulos tulee olemaan. Ja mikäpä siinä. Jokainen tekee valintansa parhaansa mukaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #139 : 21.02.22 - klo:19:48 »
Kukkien rehottaminen ei tarkoita pelottavaksi heittäytymistä, korkeintaan kiusallista liikakasvua.

Kiitä siitä, että ystävällisesti selität minulle miksei voitu toimia kääntäjän vaatimusten mukaan ja miksi teitte valinnan, jonka teitte, tietäen, että silloin vaadin käännösten pois. Se oli tietoinen valinta molemmmin puolin. Loukkaannuin silloin joihinkin asioihin mutta olen ne antanut anteeksi.
Jokainen teki valintansa ja jokaisella oli oikeus siihen.
Ilmeisesti olemme molemmat pettyneitä, että käännökset poistettiin, mutta muuta ratkaisua ei ollut, koska kumpikaan ei ollut valmis kompromissiin. Nyt heränneet ovat vailla käännökset, jotka vaivalla ja työllä tehtiin ja minä olen vailla julkaisija. Olemme molemmat hävinneet. Sen kanssa on elettävä. Sen lisäksi lämmin suhtautumiseni herännäysyyttä kohtaan on hävinnyt ja heränneiden suhtautuminen minua kohtaan on viilentynyt. Se on valitettavaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mietteitä
« Vastaus #140 : 22.02.22 - klo:09:51 »
Jäin miettimään tuota termiä "vaieta kuoliaaksi".
Ehkä sen voi ymmärtää monella tavalla.
Jos ajatellaan kahden ihmisen keskustelua tai kirjoittelua esim. täällä foorumilla.
Jos keskustelu menee siihen malliin että ns. rakentavuus ja asiallisuus häviää, menee
jopa moittimisen ja syyttelyn asteelle, niin tulee ehkä vaikenemisen ja pakenemisen mieliala.
Tulee eteen "kuoliaaksi vaikeneminen". Kumpi vaikenee, syytösten esille tuoja vai
syytösten vastaanottaja? Riippuu kai tapauksen yksityiskohdista ja kumpi pystyy asian
kanssa paremmin elämään, ym., ym.   Lienee aika hankala asia, vaatii ymmärrystä,
anteeksiantamusta, asioiden erottamista ihmisistä, tervettä itsetuntoa, Jeesukseen turvautumista.

Asiasta toiseen, itse koen aika selkeänä "kuoliaaksi vaikenemisen" tässä omassa taloyhtiössä.
Joudun toistamiseen miettimään miten suhtautua naapuristossa olevaan narsistiin,
koen että vaikeneminen ja pakeneminen on lähes ainoa vaihtoehto, kinasteluun on turha
antautua.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mietteitä
« Vastaus #141 : 22.02.22 - klo:10:59 »
Keskustelussa voidaan nähdäkseni vaieta kiusallinen kommentti 'kuoliaaksi' vaikka ketään keskustelijaa ei näin torjuttaisikaan. Kinasteluun antautuminen tekee vain kärpäsestä härkäsen.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #142 : 22.02.22 - klo:11:25 »
Keskustelussa voidaan nähdäkseni vaieta kiusallinen kommentti 'kuoliaaksi' vaikka ketään keskustelijaa ei näin torjuttaisikaan. Kinasteluun antautuminen tekee vain kärpäsestä härkäsen.

Ongelma on se, että ajateltiin v 2020 syksyllä härän olevan kärpänen, ja kovien sydämien takia ajatellaan niin edelleen. Kuka teistä tietää, onko 10.000 riimitettyä riviä härkä vai kärpänen, ennen kuin itse tuotat sellaista? Härkä tai kärpänen, olisi pitänyt toimia foorumin sääntöjen mukaan, niin minä en olisi liittynyt millään tavalla keskusteluun. Olisi riittänyt kirjoittaa, että Siionin virsien tyhjä haukkuinen ei ole herännäisyyden hengen mukaista, niin kuin on säännöissä sanottu. Turhaan olen puolitoista vuotta paasannut samaa asiaa. On selvästi itsepäinen härkä, joka ei suostu nähdä järkeä ja toimia sääntöjen mukaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mietteitä
« Vastaus #143 : 22.02.22 - klo:13:43 »
Kuka teistä tietää, onko 10.000 riimitettyä riviä härkä vai kärpänen, ennen kuin itse tuotat sellaista?

Siitä ei kenelläkään ole epäilystä, että työsi on niin määrällisesti kuin laadullisesti merkittävä. Sitä sivuavat ilkeät kommentit olisivat kauan sitten 'kärpäsinä' unohtuneet, ellei niistä olisi nostettu tätä kohua, jota vieläkin haluat jatkaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä
« Vastaus #144 : 22.02.22 - klo:13:58 »
Siitä ei kenelläkään ole epäilystä, että työsi on niin määrällisesti kuin laadullisesti merkittävä. Sitä sivuavat ilkeät kommentit olisivat kauan sitten 'kärpäsinä' unohtuneet, ellei niistä olisi nostettu tätä kohua, jota vieläkin haluat jatkaa.

Voi tietysti jättää ihmisten rauhaan kärpästen peittäminä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Mietteitä
« Vastaus #145 : 04.03.22 - klo:05:34 »

   Ex oriente lux.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mietteitä
« Vastaus #146 : 09.03.22 - klo:17:43 »
Valo tulee idästä eli juttu jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi