Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (3.ketju)  (Luettu 42302 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #120 : 16.01.11 - klo:11:44 »
Onko ensimmäisessä äidinkielessäsi paljonkin o:lla alkavia sanoja?
Kyllä suomi sentään oli ensimmäinen kieleni ja ainoa äidinkieleni. Ndongan nimisanojen eteen laitetaan etuliite sen mukaan, mihin luokkaan ne kuuluvat. Se heijastuu sitten nimisanan määritteisiinkin. Monet liitteet tosiaan alkavat o:lla. Noissa terveisissä tilanne muuten muuttuisi, jos vaihtaisin lukua: Ekundilo enene, aakwetu aahoolike! silloin menisi yksi iso tervehdys monelle rakkaalle meikäläiselle.

Kerttu on borderterrieri.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #121 : 16.01.11 - klo:11:48 »
Tänään virsistä ilahdutti VK 374, Mitä silloin multa puuttuu.
 Se on psalmin 23 pohjalta ja sävelmän toisinto Etelä-Pohjanmaalta.  Kas kun se ei ole Siionin virsi. Voisi minun mielestäni olla.  Sanojen vanha sointi ja sävelmän niekut panivat luulemaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #122 : 16.01.11 - klo:11:52 »
HerraarmahdaHerraarmahdaHerraarmahda!

 :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #123 : 16.01.11 - klo:13:04 »
Jos tuosta päättelen, myyrä on käynyt ortodoksisessa kirkossa.
...
p.s. Rohkea veto piispa Leolta piilottaa egyptiäinen isoäiti luostarin suojiin. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #124 : 16.01.11 - klo:13:26 »
Jos tuosta päättelen, myyrä on käynyt ortodoksisessa kirkossa.
...
p.s. Rohkea veto piispa Leolta piilottaa egyptiäinen isoäiti luostarin suojiin. :eusa_pray:

Eikun kuuntelin radiosta molemmat (lut. ja ort.) peräkkäin. Ortodoksisenkin jaksoin loppumetreille asti, mutta sitten väsähdin. Nyt on hyvin ekumeeninen olo.  :icon_cool:

Poliisit oli luultavasti tienneet isoäidin olinpaikan mutta eivät viitsineet mennä sinne. Hyvä veto myös poliiseilta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #125 : 16.01.11 - klo:16:20 »
Tänään kävin ja tulikin hintaa reissulle. Oli pitkään tehnyt mieleni, ja usein käyn Tiksissä jos ei ole Herättäjän kirkkopyhää missään. Sinne oli ikäväni muutenkin¨ja helppo matka.
Olin vaan yhtäkkiä kävellyt Malmin novassa ylikulussa radan yli. Ryntäsin takaisin ja ennätin siististi näkemään junan perävalot... syöksyin sitten taksille joka eksyi... mietin vaan että se lähes kakskymppiä olisi kyllä kuulunut vaikka ensi viikon kolehtiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #126 : 23.01.11 - klo:08:33 »
Tänään on meillä Lahdessa Launeen kirkossa Herättäjän kirkkopyhä. Sinne ollaan suuntaamassa. Jaakko Ripatti saarnaa. Simojoki(J?) pitää kirkkokahvien yhteydessä esitelmän. Olikohan aihe Herännäisyyden historiasta. Oli mikä oli, sinne joukon jatkoksi yhteyttä kokemaan.

Omassakin kirkosa olisi körttipapin saarna, mutta menemme nyt vaihteeksi Launeelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #127 : 23.01.11 - klo:08:47 »
Ollaan lähdössä Lauttasaaren Herättäjän kirkkopyhään. Simo Juntunen saarnaa siellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #128 : 23.01.11 - klo:11:13 »
Ollaan lähdössä Lauttasaaren Herättäjän kirkkopyhään. Simo Juntunen saarnaa siellä.

Voi jospa oisin saanut olla muukaanaaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #129 : 23.01.11 - klo:11:51 »
Kymin kirkkon oli kutsuttu tämän vuoden rippikoululaiset vanhempineen ja kummeineen. Oli jonkinlainen lähetystyön tunnelma. Kirkko oli täynnä ihmisiä, joilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista käsitystä siitä, miten siellä ollaan. Tällaistakin toki tarvitaan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #130 : 23.01.11 - klo:17:30 »
Ollaan lähdössä Lauttasaaren Herättäjän kirkkopyhään. Simo Juntunen saarnaa siellä.

 :icon_eek: Ei sua näkyny  :icon_eek:

(Tosin hiippailin vasta seuroihin takapenkkiin)
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #131 : 23.01.11 - klo:17:39 »
:icon_eek: Ei sua näkyny  :icon_eek:

(Tosin hiippailin vasta seuroihin takapenkkiin)

Olin minä siellä, mutta en nähnyt sinua. Istuin kirkossa ja seuroissa keskiosan etupuolella, saarnastuolin puoleisella reunalla. Myös Viisveisaaja ja Kalistaja olivat paikalla jos luetaan vain valitut. Olen sen vberran iso ja erottuva, että yleensä minut nähdään. Olin kuten tavallista ainoa rusettikaulainen. Sinun näkeminen on isompi ongelma kun en tiedä kuka olet ja minkä näköinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #132 : 23.01.11 - klo:17:46 »
Olin minä siellä, mutta en nähnyt sinua. Istuin kirkossa ja seuroissa keskiosan etupuolella, saarnastuolin puoleisella reunalla. Myös Viisveisaaja ja Kalistaja olivat paikalla jos luetaan vain valitut. Olen sen vberran iso ja erottuva, että yleensä minut nähdään. Olin kuten tavallista ainoa rusettikaulainen. Sinun näkeminen on isompi ongelma kun en tiedä kuka olet ja minkä näköinen.

Kunhan joskus osut kohdalle, niin moikkaan. Kalistajan tapasin seurojen jälkeen kotimatkalla.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #133 : 23.01.11 - klo:18:49 »
:icon_eek: Ei sua näkyny  :icon_eek:

(Tosin hiippailin vasta seuroihin takapenkkiin)

Mäkin näin seppoksen, niin ja kalistajan, mutta en meinannut nähdä ketään, kun joku Marianne Heikkilä jotenkin käänsi katseen ja ei meinannut saada päätä pois käännettyä.

Niin ja mimmit tuntu kattelevan veisuuveljiä, mitä nyt tarkkaavaisena ihmisenä syrjäsilmällä huomasin. :icon_cool:

Ihan hyvä aihe tänään toi "usko" siinä sitä riittää miettimistä. :-\

Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #134 : 23.01.11 - klo:18:51 »
HerraarmahdaHerraarmahdaHerraarmahda!

 :icon_wink:
:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: Just tota liirunlaarumia sais olla vähempi.
Outoa messuamista jota ei tajuu ja joka on aika tyhmää. :-\
Tik toc.