Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa II  (Luettu 13261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #15 : 15.05.15 - klo:23:37 »
Kiusoittelun ja kiusaamisen raja on häilyvä, mutta sitä ei saa ylittää. Sen määrittelee kohde eikä kiusoittelija. Vitsi ei ole hyvä, jos sitä ei yhtään naurata, josta puhutaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #16 : 16.05.15 - klo:03:32 »
En muista kiusoitteluakaan tai sitten härnäily valui toisesta korvasta ulos saman tien. Itse asiassa koetin muistella olisiko joku saanut koko porukan niskaansa tehostetusti ja systemaattisesti, mutta ei. Ei koulussa ei kotipihalla, jossa meitä oli laumoittain koska talo oli rakennettu lapsiperheille. Ei siinä jengissä johon vähitellen itse liukenin kun piha alkoi tuntua pieneltä.

..........

Minulla oli olevinaan jokin poliittisempi ajatus mutta se meni kai menojaan.

Ei kun, leikkelin huvikseni ylen sivuilla viidenneksen kaikista hallintovirastoista ja päättelin että hallitkoot tehokkaammin ja jo puolivälissä oli tavoite koossa. Minä sain hallintovirastoallergian kun juoksin neljästi sen reseptinkirjoituskortin perässä ja katselin sitä Helsingin meininkiä. Ne ensin nimittäin hukkasivat hakemuksen sitten unohtivat suunnilleen sormenjäljet ja niinpoispäin. Se ihmislauma käytävillä ja ei, ei ollut ruokatunti ellei sitä pidetä tosi pitkitetysti. Ja kaiken aikaa teemana kuin sun loma meni ja arvaa mitä meidän masa teki ja me lähdetään kans roodokselle.

Minä en tietysti tiedä, kahdessa kerroksessa odottelin ja pörräys kävi joka ovella. Sanotaanhan Hesasta että iso vesipää se pulmia teettää, mutta silti. Oliko ne kaikki töissä? Mitä ne teki?

No tietty siinä työllistetään monia henkilöitä mutta sittenkin leikkaisin hallinnosta en infrasta.

Täällä voi innovoida ja sun muuta. Muttei pitkään jos lukutaitoprosentti romahtaa eikä kukaan paimenna kurahousukansalaisia jotta vanhemmat sitten pääsevät toteuttamaan niitä innovaatioita eikä leikkele keinoniveliä kun omat on sanomassa yhteistyösopimusta irti.

Mutta siis. Vähän joka virastosta, kun kyllästyin siinä tehtyäni osan ja kas ihmettä.

Sitäkin mietin kyllä, että joskin eläkeläinen tuo mieleen monisairaan mummonhupelon niin tosiasiassa meillä on eläkeläisiä jotka posottavat hyväpalkkaisissa yleensä poliittisin mandaatein jaetuissa virastoissa johtajina. Siis ns asiantuntijoina tuntematta asiaa.

Työkyvyn sitominen taitettuun indeksiin terveydentilan asemesta lisäksi on täyttä järjettömyyttä, mutta miten vain. Ei suinkaan eläkettä tarvitse maksaa kun kykenee työhön mutta kaikki osaratkaisut vievät äkkiä ansiotason alle tonnin. Sitten rällätään taas niillä toisten rahoilla. Repikööt siitä sitten.

Kun joku selittäis ne kaikki virastot. Minä en tarkoita jokaista virastoa vaan ylisummaan kaikkia virastonvalvontavirastoja. Minä hämmästyin yksistään niitten määrää!

Huh, hyvä on waeltaa pyhiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #17 : 22.05.15 - klo:19:52 »
Ihailen päivä päivältä enemmän Juha Sipilän taitoja .  Onko nähty tai kuultu ennen näin taidokasta johtamista ?
Samanlaista ihailua ovat minussa aiemmin herättäneet vain Juha Rihtniemi ja Pekka Haavisto.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #18 : 22.05.15 - klo:20:59 »
Jep...lisäisin listaan Niinistöt...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #19 : 25.05.15 - klo:11:29 »
Arvaillaanko ministereiden lukumäärä ja nimet ?

15 ministeriä

4 perussuomalaista
4 kokoomuslaista
7 keskustalaista


Soini, Jussi Niinistö , Pirkko Mattila, Sampo Terho

Stubb, Risikko, Orpo, Gran-Laasonen

Sipilä, Rehn, Vehviläinen, Rehula, Tiilikainen, Berner, Kaikkonen
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #20 : 25.05.15 - klo:14:54 »
^ei voi olla noin monta kepulaista, kun itse (=Sipilä) ovat sanoneet, että ministerien määrää pitää vähentää.

Väylien kunnossapitoon rahaa, siinähän kepu on ennenkin kunnostautunut, pl. pääkaupunkiseudun hankkeet. Korjausvelka-käsite tuntuu ihan vassareilta lainatulta (toiselta nimeltään investointivelka).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #21 : 28.05.15 - klo:18:01 »
Niimpa vain Keskusta sai 7 ministeriä kun puolitti yhden salkun. Kaikki muut keskustalaiset arvasin, vaan Kaikkonen ei päässyt, Saarikkoa en maininnut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #22 : 28.05.15 - klo:18:04 »
Sipilässä taitaa olla ryhtiä, uskalsi jättää Vanhasen ja Väyrysen rannalle.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #23 : 28.05.15 - klo:18:50 »
^Minusta taas oli aika selvää, että keskusta haluaa nyt tehdä nuorennusleikkauksen omissa riveissään. En odottanut noita kumpaakaan ministereiksi, Väyrystä nyt varsinkaan. Ja onhan mukana Vanhasen suosikki Berner.

Rankat leikkaukset koulutuksesta tulivat yllätyksenä minulle, en olisi uskonut porvarihallituksen sellaisiin ryhtyvän. Kai kilpailuvaltiksi sitten halutaan halpa työ osaavan työvoiman sijasta  :017:. Suomi banaanitasavallaksi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #24 : 28.05.15 - klo:21:21 »

   Nuori eduskunnan puhemies on.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #25 : 29.05.15 - klo:07:10 »
Kaikki ministerit ovat nuoria.  Nyt odotetaan .  Oppositio otti jo vauhdikkaasti ja yksimielisesti kantaa supistuksiin.  Se on opposition tehtävä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #26 : 29.05.15 - klo:07:25 »
Ilta-Sanomissa kerrotaan Keskustaministereitä kohdanneista suruista. Saman huomasin eilen ja puhuimme asiasta kotona.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432857671371.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #27 : 29.05.15 - klo:07:44 »
Peilaan 90-lukua... Esko Ahon hallitus sai Holkerin hallitukselta Suomen, joka oli rahapulassa. Vuonna 2015 on ihan sama tilanne.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #28 : 30.05.15 - klo:09:10 »

   On rkp hallituksessa: Berner.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Politiikkaa II
« Vastaus #29 : 30.05.15 - klo:13:43 »
   On rkp hallituksessa: Berner.

Melkein samalla perusteella voisi sanoa, että pääministeri on Kokoomuksesta. Sinnehän Sipilää kosiskeltiin, yllättäen valitsi Keskustan. En tiedä onko uskonnolla väliä; vanhoillislestadiolaisen on parasta olla kepulainen, mutta koskeeko rauhansanalaisia sama suositus?

Hallitusohjelma näyttää minusta lähinnä Kokoomuksen kirjoittamalta. Mietin mitä Keskustan rivijäsenet ajattelevat. Hehän mieluummin olisivat ottaneet kaveriksi demarit. Saadaanko heidät pidettyä tyytyväisinä sillä ettei leikata maataloudesta ja investoimalla kehäkolmosen ulkopuoliseen tieverkostoon?

Keskustaa kannattivat selvästi keskimääräistä enemmän pienituloiset, vähän koulutetut, sairaat ja eläkeläiset: http://tinyurl.com/oo7jdu9. Lienevätkö nyt tyytyväisiä? Onhan eläkeläisissä tietysti myös ihan hyvin toimeen tulevia, ja miksei vähän koulutettu voi ajatella, että voi koulutuksesta leikata kun minäkin ilman sitä pärjään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.