Kirjoittaja Aihe: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )  (Luettu 40438 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #45 : 07.08.13 - klo:13:01 »

Nyt siis L. on taas kehissä, eikä pompita, ja Atanasialle toistan, että voisit tulla takaisin. Vai liekö muitakin syitä poissaoloon? Niitähän elämässä yleensä riittää. Sitä et haluaisi ymmärtää, että Foorumilta pois!




Voi olla, että tietynlaisten ketjujen olemassaolo kuten "Lampaita teuraaksi oomme" foorumilla vieraannuttavat Atanasiaa kuten joitakin muitakin täältä...  :icon_cool:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #46 : 07.08.13 - klo:13:54 »
Meni sisäpiirihuumoriksi. Ulkolaidalla koetetaan nauraa, mutta ei oikein tiedetä mille.
Ja pappa on pudonnut veneestä. :icon_sad:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #47 : 07.08.13 - klo:13:57 »

   Eno ja pappa ovat nyt veden varassa. Tulukeehan poes sieltä uimasta jo, ettei ala palella.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #48 : 07.08.13 - klo:14:11 »
Ei näe pelastusrengasta ja köyttä missään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #49 : 07.08.13 - klo:15:01 »
Meni sisäpiirihuumoriksi. Ulkolaidalla koetetaan nauraa, mutta ei oikein tiedetä mille.

Eikös nuo sisäpiirihuumorijutut voi vain jättää omaan (tuntemattomaan) arvoonsa? Niin minä ainakin teen. Samoin kuin aika paljon muutakin foorumilätinää. Jos joku niistä huumorijutuista iloitsee, niin mitä se on minulta pois; onhan täällä kumminkin tilaa minulle kirjoitella sellaisia mitä itse haluan.

Vähän samoin ajattelisin kirkon suhteen: kaikki suuntaukset ja toimintamuodot eivät vain ole minun juttujani, mutta haitanneeko tuo? Kirkosta kai lähtee myös sitä väkeä, jonka mielestä kaiken pitäisi tapahtua juuri kuten itse ajattelen (kuten tämä demarikansanedustaja joka tuohtui ja erosi kun kirkko ei tuominnutkaan Räsäsen puheita).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #50 : 07.08.13 - klo:15:04 »
   Leena on aiemmin käyttänyt pomppivaa hymiötä, mihin nimimerkki Atanasia totesi, ettei täällä voi olla, kun tuo pomppii, häntä hermostuttaa.

Minäkään en pidä pomppivista tai muuten heiluvista hymiöistä. Joissakin selaimissa ne saa hyytymään esc-nappulalla, mutta kotikoneeni Firefoxissa uusimman päivityksen jälkeen ei enää saa, mikä on merkittävä puute.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #51 : 07.08.13 - klo:15:42 »
Eikös nuo sisäpiirihuumorijutut voi vain jättää omaan (tuntemattomaan) arvoonsa? Niin minä ainakin teen. Samoin kuin aika paljon muutakin foorumilätinää. Jos joku niistä huumorijutuista iloitsee, niin mitä se on minulta pois; onhan täällä kumminkin tilaa minulle kirjoitella sellaisia mitä itse haluan.

Joo, ajattelin vain, että huumorihommeli olisi yleisen puolella. Pientä navigointipulmaa, ei sen isompi juttu.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #52 : 07.08.13 - klo:15:54 »


 Joo, ajattelin vain, että huumorihommeli olisi yleisen puolella. Pientä navigointipulmaa, ei sen isompi juttu.



  Totta

      Nimimerkki Innostunut sonni

(Tosin pieni kevennys vakan asian välissä ei liene huonoa nettietikettiä)


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #53 : 07.08.13 - klo:16:10 »
  Totta

      Nimimerkki Innostunut sonni

(Tosin pieni kevennys vakan asian välissä ei liene huonoa nettietikettiä)




Huumori kuuluu toiselle puolelle ja yritetään pitää se siellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #54 : 08.08.13 - klo:00:28 »
Huumori kuuluu toiselle puolelle ja yritetään pitää se siellä.
Muistatteko sellaisen Neil Hardwickin kirjoittaman sarjan kuin Sisko ja sen veli.
Siinä oli sellainen kohtaus missä se veli kertoi äitinsä kuolemasta. Äiti oli katsonut tv:tä ja tokaissut "Täst en paljoa perusta, taidan kattoa mitä on toisella puolella" ja lysähtänyt samantein kuolleena pöydän ääreen.

Kai tämä meni nyt oikein, kun tässä mainittiin se toinen puoli?

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #55 : 09.08.13 - klo:12:24 »
Olenko ymmärtänyt oikein, että kirkossa aktiivisesti toimivat ovat hyvin usein henklöitä, jotka mielellään määrittävät kieltoja ja määräyksiä, miten ihmisen tulisi elämäänsä elää, ollaakseen hyvä kristitty. Kirkon suuri hiljainen enemmistö sen sijaan ei hyväksy kirkon kannaksi aivan kaikkia määräyksiä. Esimerkkinä naispappeuden kieltäminen, sukupuolisen orientoitunisen vähemmistöt, syntyvyyden suunnittelu,joissain tilanteissa abortti jne. Kirkon linjaukset ovat viimeisten vuosikymmenien aikana alkaneet myötäillä sen jäsenistön hiljaisen valtaenemmistön moraalista kompassia ja nykypäivään päivitettyjä käsityksiä. Vanhan linjan kannattajat protestoivat tätä. En tiedä onko se jo aiheuttanut separatistista painetta, mutta luulisi olevan vain ajan kysymys. Toisaalta hiljaiset tapakristityt jäsenistön valtaenemmistönä ainakin osittain reagoivat vanhan liiton ulostuloihin protestieroamisella kirkon jäsenyydestä. Arkkipiispan, piispojen ja muiden pappien pitäisi olla näköjään joka hetki sormi herkkänä netin näppäimillä antamaan kantansa joka asiaan, mitä some julkisuudessa hyppää silmille. :icon_cool:  

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #56 : 09.08.13 - klo:13:00 »
Arkkipiispan, piispojen ja muiden pappien pitäisi olla näköjään joka hetki sormi herkkänä netin näppäimillä antamaan kantansa joka asiaan, mitä some julkisuudessa hyppää silmille. :icon_cool:  

Sehän olisikin helppoa. Kanta on "kirkkoomme mahtuu tästä asiasta monenlaisia näkemyksiä", oli asia mikä hyvänsä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #57 : 09.08.13 - klo:14:58 »
Sehän olisikin helppoa. Kanta on "kirkkoomme mahtuu tästä asiasta monenlaisia näkemyksiä", oli asia mikä hyvänsä.

Lausuntoa voisi vähän tarkentaa ja kysyttäessä lausua, että "Olemma kaikesta kaikkea mieltä"
tai
"emme mistään mitään mieltä."

Tilanteen mukaan valitaan aina sopiva vaihtoehto.

Silloin, kun annetaan ymmärtää, että kaikki ovat tervetulleita kirkon jäseniksi, käytetään vastausvaihtoehtoa 1.
Kun taasen vaaditaan kirkon kantaa johonkin yksittäiseen asiaan, valitaan vastausvaihtoehto 2.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #58 : 09.08.13 - klo:15:32 »
"emme mistään mitään mieltä."

Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Kun selailee kirkon liepeillä kukoistavia keskustelupalstoja, siellä ollaan lähes kaikesta jotain mieltä, usein hyvin monta mieltä.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko vuotaa (2., eli vieläkin. )
« Vastaus #59 : 09.08.13 - klo:19:17 »
Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Kun selailee kirkon liepeillä kukoistavia keskustelupalstoja, siellä ollaan lähes kaikesta jotain mieltä, usein hyvin monta mieltä.

Rivikeskustelijat, kyllä.
Kirkon edustajat eivät yleensä. Heiltä tulee liian usein juuri noita öppiäisen ja karjalaisenkyöstin mainitsemia ympäripyöreitä kannanottoja.
"Kaikki saavat tulla (mutta jotkut ovat tervetulleempia kuin toiset; päätelkää keskenänne, kumpaan ryhmään kuulutte)."