Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 19  (Luettu 36512 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #15 : 14.03.14 - klo:11:08 »

Päivän Sana 14. maaliskuuta 2014
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Room. 8:37 KR33/38

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #16 : 14.03.14 - klo:12:25 »
Päivän Sana 14. maaliskuuta 2014
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Room. 8:37 KR33/38

Piti etsiä, missä kaikissa me saamme riemuvoiton. Tässä on lista: "Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka."

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #17 : 14.03.14 - klo:14:02 »
Herra antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.

Ps. 91:11-12

Han skall befalla sina änglar att skydda dig var du än går.
De bär dig på sina händer, så att du inte stöter foten mot någon sten.

Ps 91:11-12

Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

Raamattu 1933/38

Sillä hän on antanut käskyn enkeleillensä sinusta, että he kätkevät sinua kaikissa teissäs,
Että he kantavat sinua käsissä, ettes jalkaas kiveen loukkaisi.

Biblia 1776
                                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #18 : 15.03.14 - klo:09:52 »
           2. paastonajan sunnuntai (Reminiscere)

Rukous ja usko

Nimitys reminiscere (= muista minua) tulee päivän antifonista (Ps. 25: 6). Jeesus taisteli pimeyden valtoja vastaan myös parantamalla sairaita ja antamalla synnit anteeksi. Tähän toimintaan liittyivät rukous ja usko.

Ensimmäinen lukukappale

2. Kun. 20: 1-7

Kuningas Hiskia sairastui ja oli kuolemaisillaan. Silloin profeetta Jesaja, Amosin poika, tuli hänen luokseen ja sanoi: ”Näin sanoo Herra: ’Järjestä asiasi, sillä sinä et parane vaan kuolet!’”
    Hiskia kääntyi seinään päin ja rukoili Herraa: ”Voi, Herra! Muista, miten vilpittömästi ja vakain sydämin olen vaeltanut sinun tahtosi mukaan ja tehnyt sitä, mikä on hyvää sinun silmissäsi.” Ja hän itki katkerasti.
    Jesaja ei vielä ollut lähtenyt palatsin keskimmäisestä pihasta, kun hänelle tuli tämä Herran sana: ”Mene takaisin ja sano Hiskialle, kansani hallitsijalle: Näin sanoo Herra, isäsi Daavidin Jumala: ’Minä olen kuullut rukouksesi, olen nähnyt kyyneleesi. Minä parannan sinut. Kahden päivän päästä voit astua Herran temppeliin. Minä lisään sinun elinpäiviisi vielä viisitoista vuotta. Minä pelastan sinut ja tämän kaupungin Assyrian kuninkaan käsistä, minä suojelen tätä kaupunkia itseni ja palvelijani Daavidin tähden.’”
    Sitten Jesaja sanoi: ”Hakekaa viikunakakku.” Kakku haettiin, ja kun se asetettiin paiseen päälle, kuningas parani.

Toinen lukukappale

1. Kor. 10: 12-13

Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu. Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Evankeliumi

Mark. 9: 17-29

Eräs mies väkijoukosta sanoi Jeesukselle: ”Opettaja, minä toin poikani sinun luoksesi. Hänessä on mykkä henki. Se ottaa hänet valtaansa missä vain. Se paiskaa hänet maahan, ja hän kuolaa ja kiristelee hampaitaan ja menee aivan jäykäksi. Pyysin, että opetuslapsesi ajaisivat hengen pois, mutta ei heistä ollut siihen.”
    Silloin Jeesus sanoi heille: ”Voi tätä epäuskoista sukupolvea! Kuinka kauan minun on vielä oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika minun luokseni.” He toivat pojan Jeesuksen luo. Jeesuksen nähdessään henki heti kouristi poikaa, ja tämä kaatui, kieriskeli maassa ja kuolasi. Jeesus kysyi pojan isältä: ”Kuinka kauan hänellä on ollut tämä vaiva?” ”Pienestä pitäen”, vastasi mies. ”Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!” ”Jos voit?” vastasi Jeesus. ”Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.” Silloin pojan isä heti huusi: ”Minä uskon! Auta minua epäuskossani!”
    Kun Jeesus näki, että väkeä tuli aina vain lisää, hän käski saastaista henkeä sanoen: ”Mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde pojasta äläkä enää mene häneen!” Henki huusi, kouristi poikaa rajusti ja lähti hänestä. Poika jäi makaamaan elottoman näköisenä, ja monet sanoivatkin: ”Nyt hän kuoli.” Mutta Jeesus tarttui häntä kädestä ja auttoi hänet jalkeille, ja hän nousi.
    Kun Jeesus sitten oli mennyt sisään ja vain opetuslapset olivat paikalla, nämä kysyivät häneltä: ”Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?” Hän vastasi: ”Tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksella.”
                                       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #19 : 15.03.14 - klo:12:47 »

Päivän Sana 15. maaliskuuta 2014
Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
2. Tim. 2:15 KR33/38

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #20 : 16.03.14 - klo:09:57 »
Tässäkin Pirskan antamassa Päivän tekstissä on kysymys Ihmeistä.  Vanha Testamentin kertomuksessa Hiskia vetoaa hyviin tekoihin, itkee syntejään ja rukoilee. Ja Ihme annettiin. Viikunakakun muodossa.

Uudessa Testamentissa Jeesus parantaa.

Kiusausten voittajana Voit luottaa Jumalan apuun.

Jeesus on elämän antaja, pahan voittaja, opettaja, Vapahtaja, Kristus Herra, Isän Poika, Jumala itsessään Jumalassa.

Miten Jeesus sinulle ilmenee ja puhuu ? Onko Opettaja vai mikä ? Mietitään sitä yhdessä.


Minulle Hän on nyt eniten Jumala Jumalassa.  Uskon yhä ihmeitä tekevään Ihmisen Poikaan, se on hänen ihmiselle tutumpi puoli.

Kaikessa sanon: Minä uskon, auta epäuskossani !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #21 : 16.03.14 - klo:19:04 »

Päivän Sana 16. maaliskuuta 2014
Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen. Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
Hes. 34:11-12 KR33/38

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #22 : 17.03.14 - klo:18:35 »
Herra, sinä olet laupias, muista minua,                                                  Herre, kom ihåg din barmhärtighet,
osoita ikiaikaista hyvyyttäsi.                                                               den godhet du alltid har visat.

                                                               Ps. 25:6
                                                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #23 : 17.03.14 - klo:19:24 »

Päivän Sana 17. maaliskuuta 2014
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Luuk. 18:17 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #24 : 18.03.14 - klo:12:52 »

Päivän Sana 18. maaliskuuta 2014
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Room. 3:23-24 KR33/38


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #25 : 19.03.14 - klo:09:17 »

Päivän Sana 19. maaliskuuta 2014
Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten. Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
2. Tim. 2:20-21 KR33/38

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #26 : 19.03.14 - klo:09:55 »
                        Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu.                  Därför skall den som tror sig stå stadigt se till att han inte faller.

                                                                          1 Kor 10:12

                                             Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.       Raamattu 1933/38

                                                 Sentähden joka luulee seisovansa, katsokaan, ettei hän lankee.  Bilia 1776
                                                                                           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #27 : 20.03.14 - klo:10:51 »

Päivän Sana 20. maaliskuuta 2014
Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
1. Tess. 5:19-22 KR33/38

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #28 : 20.03.14 - klo:17:19 »
Kuka voi sanoiksi pukea Herran voimateot,
kuka voi häntä kyllin ylistää?
                                                                                 Vem kan beskriva Herrens storverk,
                                                                                 vem kan prisa allt han har gjort?
                                      Ps 106:2
         
                                                                                                 


Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän teksti 19
« Vastaus #29 : 21.03.14 - klo:10:52 »

Päivän Sana 21. maaliskuuta 2014
Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
1. Joh. 3:18 KR33/38