Kirjoittaja Aihe: Nyt 21  (Luettu 24359 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #75 : 10.10.19 - klo:10:56 »
No voehan nenä....lyhyt välikommentti tähän...

Olen yrittänyt vähän täällä selailla, lueskella.
Totean että olen pudonnut kyydistä kuin eno veneestä.
Onneksi olen hyvä uimari ja uin rantaan, enkä yritäkään kiivetä veneeseen.    :003: :039:

On kyllä ikävä vajaan kahden vuoden takaisia sydämmellisiä ja ymmärtäviä kirjoituksia.
Et ole kyytistä pudonnut. Käytä uintia fysiikkasi hoitamiseen. Minulla muisti on utuista pari kolme vuotta taaksepäin. Olen aina vähiinsä lukenut viestejä "niistä" ajoista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #76 : 11.10.19 - klo:19:12 »
Kirjoitan Hirvaskankaan matkaparkissa, viedään syksyn satoa likisukulaiselle. Jaksettiin ajella ja jutella.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #77 : 11.10.19 - klo:23:55 »
Alan olla fyysisen kunnon puolesta jälleen ennallani, ihan hyvässä kunnossa, vetreä,
ei enää hirveästi väsytä ja kolota mistään.
Viime torstaina oli jo toinen syksy peräkkäin kun lähdin yksin seikkailemaan lähiseudun
retkeilyalueelle.
Viime syksynä olin Evolla...nyt kävin Luopioisissa Laipanmaassa.
Ja olipahan jälleen seikkailu...mutta hyvä kokemus...
Täydellinen hiljaisuus tuntitolkulla, rastus, varjelus kompuroinneilta (oli vaikea maasto),
kerran "putosin kartalta"...eteeni johdatettiin viitat joissa onneksi tutut nimet...
opastolppaan oli joku piirtänyt konnustavaksi rohkaisuksi hymyilevät kasvot ja tekstin "tjih"
välillä ihmettelin reittiselostuksessa olleita vääriä välimatkatietoja, kartta sentään oli
suht.koht. oikean tuntuinen...
Pääsin reittini päätepisteeseen autoni lähelle tuntia ennen pimeän tuloa....KIITÄTTI !!

Voi sentään vn, mikä siun oli? Mie kerkisin jo huolestua. Eikä kun klikkasin tänne väärästä viestistä, edellisestä sen piti olla.

................

Tulin toteen, että neurologini miuta hoitaa etevämmästi kuin mie.  Kun tahdoin päästä nestettä keräävistä lääkityksistä hän lateli puhelimessa että joopa. Tällä vauhdilla sitte enintään ja jos rupeen oirehtiin, palaat takasin entisiin ja kuules nyt, tuommonen annos mistä uneksit on epileptikolle h y v i n pikkunen....... se mitään tiedä mie täällä aattelin. kun sillon kun se markkinoille tuli, ihan eri annoksia pitivät suurina ja purkamisvauhti on psykiatrisessa käytössä ihan e r i  kuten on annoksetkin,  Tottelin sitä ihmistä ja silti  sain kohtauksen nukuin koko päivän jälkiunia.
,...................


Eli muistin mitä sisko sanoi kun välistä heräsin. Että heitä se vaaka roskikseen, lopeta painon ja vyötärön vahdita  T ä l l ä   I ä l l ä,   ulkoile ja keskity oleen onnellinen,  kun sun on veriarvot osapuillensa hyviä. 

Ja kun en pääse lääkäriin terveyskeskukseen  ja paino viskelee sinne tänne, varaa aika sisätaudeilta kun se voi olla jotain, mitä hän nyt saattaa olla.

.............................

Ja kun ennen nämä oli sarjassamme yks lysti ja vaaka yhtä kateissa kuin kirjat, kunnes tänne marssi se siilisti saarnaamaan kuin ihminen nyt vain pelittää niin että hän nauttii liikaa kaloreita ja siitä lihoo.  Nautintaa seurasimme viikon, ja kun söin vain 700 kaloria/ päivä. 

Mutta jos minä en tarvii enempää?

NYT kuitenkin on päivä mennyt nukkuen. Niin selviä jälkiunia ettei selvempiä ole. Huh.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #78 : 12.10.19 - klo:20:41 »
Nyt olemme takaisin Kankaalassa. Kaikki on ok.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 21
« Vastaus #79 : 12.10.19 - klo:23:21 »
Kiitos Leena kysymystä!   :eusa_angel:

Eipähän minulla mitään hätää ollut.
Henkisesti ja Hengellisesti voin mielestäni ihan hyvin.
Tuossa lainaamassasi jutussani kerroin fyysisen kuntoni palautumisesta.
Tulin 2-3 päivän kipeytymiset ja urvahtamiset vaan sen takia kun olin
metsäpoluilla 4 tunnin rupeaman, kun viime vuosina olen tottunut vain 1 tunnin lenkkeihin.

 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #80 : 13.10.19 - klo:12:24 »
Pesin nopeasti painepesurilla, ennen ja jälkeen kirkonmenojen, ajokalustomme. Nollan keli ja räntää pukkaa, niin ilmeni kummallinen jäätymisefekti Poksia pestessä, sillä se on lasikuitua. Auton pelti on erilainen pinta. Eikähän minulla ollut pesuainettakaan. Se olisi Telimax-nimistä ja erityisesti toimii kylmän veden kanssa. Ajattelin, että lähtee irtonaiset roskat, bitumi- ja siitepöly sekä etelän hajut :003:. En oikeastaan saisi näin kirjoittaa, sillä emmehän käyneet filistelaisten maassa asti, vaan vain Ähtärissä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #81 : 13.10.19 - klo:13:30 »
Kiitos Leena kysymystä!   :eusa_angel:

Eipähän minulla mitään hätää ollut.
Henkisesti ja Hengellisesti voin mielestäni ihan hyvin.
Tuossa lainaamassasi jutussani kerroin fyysisen kuntoni palautumisesta.
Tulin 2-3 päivän kipeytymiset ja urvahtamiset vaan sen takia kun olin
metsäpoluilla 4 tunnin rupeaman, kun viime vuosina olen tottunut vain 1 tunnin lenkkeihin.

 :039:

Nyt iloitsen että vn on terveenä ja ihmettelen miten kylmää mahtaa olla siellä missä 1944 asuu. Tahtoisin toivoisin ympärilleni lumitalven! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #82 : 13.10.19 - klo:14:49 »
Tämä on entisen Kainuun nälkämaan laitamaa, nykyisin kuulumme Oulun talousalueen itäosaan. Ei ole sää juuri muuttunut. Jumala säätelee sitä puolta. Todellakin jälkarättejä pukkaa taivaalta.
Linnuilla on ruokana talipalloja teräsristikkoputkessa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 21
« Vastaus #83 : 13.10.19 - klo:15:42 »
Höh....saanen täällä joskus vitsailla ja laskea leikkiä...kerron etukäteen.... :003:

Tulipahan vaan tässä mieleen...lueskellessani tämän ketjun ansiokkaita ja mukavia
elämän kokemuksia...ja rohkaistaan toisiamme... :023:

Meinaan vaan....tarkoittaako veli veneheitto että filistealaisten maalla ja etelän hajuilla
on jotain yhteyttä keskenään...?.... :017:
Minusta ei ole, muistaaakseni tarkoitit filistealaisten maalla näitä seutuja....
Kyllä ne etelän hajut on siirtyneet stadin seudun hiilivoimaloihin asti...
siis sen jälkeen kun Juuson tehtaat Mansen kupeessa on lopettaneet toimintansa...
ei haise rahakaan enää...ennen vanhaan niin sanottiin kotimökillä elellessäni.

No juu...yritin laittaa sanoitukseni siihen malliin että huomaatte että olen leikinlaskupäällä..
syytä kertoa, kun muutoin olen aikalailla tosikko ja hiljainen taapertaja... :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #84 : 13.10.19 - klo:16:40 »
Sinä asut jäämienmaassa  :039:, filistea on muualla, mutta ei kaukanakaan. Hajuthan nyt menöö vaikka mihinkä asti, jos vain tuuli tuivertamalla pukkaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #85 : 14.10.19 - klo:19:48 »
On arvomuonia, arvovieraita ja "arvosauna" Kankaalassa. Kun sen kuumaksi lämmittää, niin hyvältä tuntuu. Pihamaallakin on valoja sen verran, että perille osaa ja taas pirttiin takaisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #86 : 14.10.19 - klo:23:42 »
Ei mikään ole hyvin.   :'(.    Odotan, että aamu valkenee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #87 : 15.10.19 - klo:08:45 »
Sääli, sillä olipahan pitkä yö edessä. Jospa kuitenkin jossain vaiheessä pääsit uneen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Nyt 21
« Vastaus #88 : 16.10.19 - klo:15:32 »
Nyt parhaillani lusikoin ihanaa kypsää avokadoa. Tuli väärä järjestys kun söin alle kaksi viikunaa.

Hellalla kiehuu huomiseksi iso ohrapuuro kokonaisista ryyneitä, tylleröiden serkut Vuosaarestakin tulevat puurolle. Helsingissä on syysloma parhaillaan. Sattui sopiva ruoka olemaan tulossa, serkut vanhempineen ovat vegaaneja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 21
« Vastaus #89 : 17.10.19 - klo:13:54 »
Nyt hetken hengähdys, kovan siivousrumban jälkeen...
Laatuaikaa vietetty tylleröiden kanssa.
On se hyvä saada vielä kokea ja nähdä mikä elämässä on tärkeää!    :109: