Kirjoittaja Aihe: Vanhojen siikareitten parissa  (Luettu 7154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Vanhojen siikareitten parissa
« Vastaus #15 : 08.03.15 - klo:16:36 »
Aimo T. Nikolainen viittaa 22. Psalmiin: ...kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Vanhojen siikareitten parissa
« Vastaus #16 : 08.03.15 - klo:20:04 »
Asian eli vanhojen siikkareitten vierestä. Raamatullinen kielikuva kiljuvasta jalopeurasta uhkaamassa löytyy myös Vaahteramäen Eemelin joulumetkusta, jossa lopulta vaivaistalon vaivaiset saivat syödäkseen ja se kiljuvaksi jalopeuraksi kuvattu putosi sudenkuoppaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Vanhojen siikareitten parissa
« Vastaus #17 : 08.03.15 - klo:20:59 »
Ehkä vaivaistalon väkikin veisasi Odheliusta, Kahlia, Holmbergia ja Nybergiä?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Vanhojen siikareitten parissa
« Vastaus #18 : 09.03.15 - klo:07:19 »
5 Oi syntinen, Miks elät niin Jumalatonna Ja Jeesuksen Myös vaivoja muistamatonna? Tee parannus Ja palaja pahalta tietäs, Niin ahdistus Ja murheet murtavat mieltäs!
Ja "jos vanhurskas töin tuskin pelastuu, niin mihin on joutuva ju-malaton ja syntinen?" 1 Piet. 4,18.
Mutta kaukana olkoon minusta, että kerskaisin muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani. Gal. 6,14 ja 17.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi. Ap.t. 8.22.
Älkää olko niinkuin isänne, joille entiset profeetat saarnasivat sanoen: Näin sanoo Herra Sebaot: Palatkaa toki pahoilta teiltänne ja pahoista töistänne!” mutta jotka eivät kuulleet eivätkä ottaneet minusta vaarin, sanoo Herra. Sak. 1,4
Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, hänet armo ympäröi. Psa. 32,10.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.