Kirjoittaja Aihe: Miettitkää mihin uskotte!  (Luettu 16300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #15 : 25.07.14 - klo:21:37 »
Sanoiko Pentikäinen paikallisten työntekijöiden olevan muslimeja? Wikipedian mukaan palestiinalaisista 3 - 6 prosenttia on kristittyjä ja lisäksi on druusivähemmistö.

Näin Pentikäinen sanoi..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #16 : 25.07.14 - klo:21:59 »
Tässä haastattelu :

http://areena.yle.fi/tv/2163892
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33780
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #17 : 25.07.14 - klo:22:05 »
Ja tässä Patmoslähetysjärjeston vetoomis.

http://www.patmos.fi/arkisto/835/tata_israel_pyytaa_patmosystavilta

Minä sitä vain miettimään jäin, että tuleeko USA sta ja Venäjältä apua omille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #18 : 26.07.14 - klo:07:53 »
Sanoiko Pentikäinen paikallisten työntekijöiden olevan muslimeja? Wikipedian mukaan palestiinalaisista 3 - 6 prosenttia on kristittyjä ja lisäksi on druusivähemmistö.

Hän sanoi paikallisten työntekijöiden olevan Islamin maissa pääosin muslimeja. Ymmärrän, että tämä johtuu vain siitä, että väestön pääosa tunnustaa Islamia eikä Kirkon ulkomaanapu valitse yhteityötahojaan tai työntekijöitään uskonnon perusteella. Pentikäisen mukaan tämä myös lisää apua saavien luottamusta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #19 : 26.07.14 - klo:09:29 »
Ja tässä Patmoslähetysjärjeston vetoomis.

http://www.patmos.fi/arkisto/835/tata_israel_pyytaa_patmosystavilta

Minä sitä vain miettimään jäin, että tuleeko USA sta ja Venäjältä apua omille.

Yhdysvalloissa asuu lähes yhtä paljon juutalaisia kuin Israelissa, ja heillä on määräänsä suurempi vaikutusvalta. Heidän tuki pitää Israelin pystyssä. Palestiinalaisia ei asu Venäjällä, ja Venäjä tukee heitä huomattavasti vähemmän kuin USA israelia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #20 : 26.07.14 - klo:11:03 »
 :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #21 : 26.07.14 - klo:11:37 »
Sanoiko Pentikäinen paikallisten työntekijöiden olevan muslimeja? Wikipedian mukaan palestiinalaisista 3 - 6 prosenttia on kristittyjä ja lisäksi on druusivähemmistö.

Kyseessä lienee KMN:n EAPPI-ohjelma, jonka tarkoituksena on ylipäätään kiinnittää huomiota Palestiinan alueen ihmisoikeusloukkauksiin. AP oli pitkähkön ajan fb-frendini. Kun aloin ihmetellä kuinka vain Israelin puolella tehtiin pahoja, hän kommentoi, että eikö sinusta Leena sitten jokaisen ihmisoikeusloukkauksen esille nosto ole hyvä asia.

Tietenkin, totta kai. Kaikki paha mitä Suomi teki Talvisodassa herätettäköön maailman ihmetellä. Minä en näe , tai olen varovainen, hyväksymään suinpäin mitään Israelinkaan tekemää pahuutta, minua vain ihmetytti. Siis sanon suoraan, että jos ja kun neutraaliksi ilmoittautunut taho valvoo vain toisen puolen tekemää ilkeyttä, se lakkaa olemasta neutraali. En oleta, että KMN ei ole neutraali mutta Antti Pentikäisen puolueellisuus tyrmistytti minua.

Ei sitten osunut minulle sijaa EAPPIin. Ei mitenkään juuri nyt koulutusta, ei hakuaikaa eieiei. Noh, nyt en pidä Israelin toimista, eikö Gazaa voi tarjoutua evakuoimaan? On heillä vempeleet katsoa evakkojen perään, etteivät pommeja vie huntujen alla. Tämä kysymys saattaa olla tyhmä. Ehkä joku walaisee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #22 : 26.07.14 - klo:17:10 »
Kyseessä lienee KMN:n EAPPI-ohjelma, jonka tarkoituksena on ylipäätään kiinnittää huomiota Palestiinan alueen  Noh, nyt en pidä Israelin toimista, eikö Gazaa voi tarjoutua evakuoimaan?

En tiedä¨, mutta eivätkö ne ole siellä aika jumissa (ei evakuontimahiksia)?
Jotenkin tulee mieleen Leningradin saarto.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #23 : 27.07.14 - klo:03:03 »
Jepsun repsun, mutta hammaspaikat ilman (perinteistä) porausta saattavat olla piankin mahdolliset lasertekniikan ansiosta. En tosin tiedä, auttaako rukous. Äkillinen, joskin vaarallinen, laihtumisihme on mahdollinen näillä helteillä nestesusihukan takia. Jälkimmäistä en suosittele. Naukkailemisiin! Itse naukkailen maustamattomia sihijuomia, vielä kun löytyisi se paras.

Voi, saahan laseria jo, mutta kyllä käy kipeää. Toisekseen, pikku kipua kai lyhytaikaisesti kestää.

Huonompi seikka on kuivuminen, sen korjaaminen sujuisi lorottamalla keittosuolaa tai Ringeriä mutta kun ei jokaiselle tule mieleen. Ihmeenä en kuivumista saata mitenkään pitää, joten tämä julistaja herättää yhä vain enintään  :repee: :repee2: :repee:
« Viimeksi muokattu: 27.07.14 - klo:03:14 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #24 : 27.07.14 - klo:03:10 »
En tiedä¨, mutta eivätkö ne ole siellä aika jumissa (ei evakuontimahiksia)?
Jotenkin tulee mieleen Leningradin saarto.


Niin, tällä kertaa en uumoillut että Jordania vaivautuisi, vaan Israel olisi tehnyt enemmän kuin vain varoittanut siviilejä. Gaza on niin tiheään rakennettua, että joskin Hamas varmaan käyttää ihmiskilpiä, mediasodan kannalta mietin mitä olisi vaikuttanut siviilien evakuointi Israelin puolelle ennen niitä tunnelien metsästystä.

Saatan olla lapsellinen. Mutta raja juuri Israelin puolellahan on vuotanut kuin seula kaikista kansainvälisistä sopimuksista huolimatta. Egypti on ollut paljon tiukempi. Esimerkiksi Estellen kamat saatiin kauniisti perille, joskin Jordania totesi, etteivät sen kansalaiset tarvitse kehitysapua. Osuin paikalle juuri jälkeen.

Kyse on joka tapauksessa varsin eri kuin maailmansodassa. Jotenkin minulle ei tule lainkaan mieleeni Leningradin saarto. Väestö menehtyi siellä kylmään ja nälkään eikä niinkään pommituksiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #25 : 27.07.14 - klo:10:32 »
En viitsisi taas uudestaan kirjoittaa, että Hamas tarvitsee marttyyreita. Niitähän syntyy, kun ei yritetäkään suojautua. 12 vuotta näitä raketteja on muistini mukaan ammuttu, mutta Israelissa on aina suojauduttu. YK:ssa ja Natossa tunnetaan käsite rauhaan pakottaminen, katsotaan nyt onnistuuko Israel. Irakissa ja Afganistanissa ei ole onnistuttu. Lukekaapa Leon Urisin Hadsi, siinä aika hyvin kuvataan, mitä tapahtuu, kun pettymysreaktio toisensa jälkeen pääsee mielessä jylläämään.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #26 : 27.07.14 - klo:10:52 »
Islamilainen vallankumous on hamas tulevaisuudess :003:
Elämä on kemiaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #27 : 27.07.14 - klo:12:11 »
Islamilainen vallankumous on hamas tulevaisuudess :003:

Olen seurannut islamin kehitystä nyt yli 30 vuotta, vaikka olen kirjoittanut suhteellisen vähän aiheesta. Kehitys on todella surullista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #28 : 27.07.14 - klo:19:12 »
En viitsisi taas uudestaan kirjoittaa, että Hamas tarvitsee marttyyreita. Niitähän syntyy, kun ei yritetäkään suojautua. 12 vuotta näitä raketteja on muistini mukaan ammuttu, mutta Israelissa on aina suojauduttu. YK:ssa ja Natossa tunnetaan käsite rauhaan pakottaminen, katsotaan nyt onnistuuko Israel. Irakissa ja Afganistanissa ei ole onnistuttu. Lukekaapa Leon Urisin Hadsi, siinä aika hyvin kuvataan, mitä tapahtuu, kun pettymysreaktio toisensa jälkeen pääsee mielessä jylläämään.

Näyttää Israelillakin olevan marttyyreille käyttöä. Eikö tämä alkanut muutaman nuorukaisen katoamisesta ja löytymisestä surmattuina. Rikostutkinnan sijaan aloitettiin sotilasoperaatio.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #29 : 27.07.14 - klo:19:17 »


Multa yks kauppamies kysyi, että mitä mieltä Ukrainan tilanteesta ja pelkäsin, et kaupat voi mennä pieleen jos sanon väärin, niin totesin, että liian isoja asioita mulle ajatella :)

Samaa ajattelen Israelin tilanteesta.
Toisaalta ymmärrän Israelin toimia, mutta toisaalta on ne valloittaneet maata siirtokunnilla ja eivät minkään kansainvälisen painostuksen vetoomuksesta huolimatta niitä pura tai lopeta pystytyksiä.

Et en osaa sanoa, en aata en oota.
Mutta se ihmetyttää kun useilla on ehdottoman varmat mielipiteet kellä  puolesta kellä vastaan ???
Kaikki valta tekoälylle!