Kirjoittaja Aihe: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys  (Luettu 40436 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #135 : 13.03.14 - klo:14:14 »
Kiitos vastauksesta !

Olisiko kysymys sinullakin tunteiden aallokosta. Näin oli minulla vuosikymmenet vaikka olin ahkerasti hyvissä asioissa mukana. Ne eivät tehneet minusta hyvää. Ei tullut rauhaa vaikka kuinka tein parannusta ja rukoilin muutosta itseeni. Miksi, miksi ?

Jumala ei muuta sitä minkä on luonut. Hän voi antaa vaikeuksia joissa koetellaan. Hän riisuu muru murulta, rätti rätiltä.  Se on tarkoitus.

Eivät kauniit toivomukset, eivät korulauseet, eivät hienotkaan rukoukset tee sitä mikä tapahtuu kun ihmispolo jää hiljaisuuteen ja odottaa. Siihen on suostuttava.

Yksi kerrallaan minun oli vietävä pahuuteni, tapaus tapaukselta tunnustettavaksi. Ei tästä ole vielä kauankaan kun "viimeisiä vietiin ".
Olen jutellut tästä erään ystäväni kanssa. Hän muisti että Paavo Ruotsalainen huusi Viimeisissä kiusauksissa: Mua  r i i s u t a a n  !

Se riisuminen tuntuu jopa fyysisesti, ainakin minun tapauksessa.

Olen hyvin  h i t a a s t i  oppinut luottamaan oikealla tavalla Jumalan voimaan. Hän on valo joka valaisee kaiken, katso vain: Minä olen tässä !

Pelkääkö joku tätä riisumista kuoleman enteenä ? Eikä siksi riisuudu.  Ilkialastomana ei tarvitse olla kauan, tulee uutta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #136 : 13.03.14 - klo:14:37 »
Kiitos Riitta,
Kyllähän tuo tekstisi aika tutulta ja ymmärrettävältä tuntuu.
En tiedä onko sitten tunteiden aallokkoa vai tunteiden myrskyä, mutta aikamoinen tunneihminen mielestäni
olen kuitenkin, niin koen. Ja sekös välillä teetättää kaikenlaista, välillä itkettää, välillä naurattaa, välillä
kiitättää, välillä huokailuttaa.
Enpähän tähän nyt muuta osaa sen kummemmin.
Laulut "Minun käteni soi" ja "Tyhjät kädet" puhuttelee ja käy kovasti kohti, kuten lukemattomat muutkin.
Jumala on minusta tällaisen luonut, ja toivon ja rukoilen etten sitä vastaan hirveästi kapinoisi.

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #137 : 15.03.14 - klo:20:44 »
Kiitos vn! Olipa hyvä aloitus ja matka loppuun asti. Siinä ei ole Raamatun luku mennyt tyhjään. Jumala on antanut luetun Sanan ymmärtää.
Raamattua pitäisi lukea 4 - 5 sivua päivässä ja joka päivä. Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #138 : 15.03.14 - klo:22:09 »
 :eusa_angel:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #139 : 18.05.14 - klo:22:57 »
Kiitos vn! Olipa hyvä aloitus ja matka loppuun asti. Siinä ei ole Raamatun luku mennyt tyhjään. Jumala on antanut luetun Sanan ymmärtää.
Raamattua pitäisi lukea 4 - 5 sivua päivässä ja joka päivä. Jumala ilmoittaa itsensä Sanassa.

en pystynyt tänään... hirviölapseni olivat nälässä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #140 : 19.05.14 - klo:06:50 »
Minulla on laiskuus ja näköesteet . Onneksi olen lukenut raamatun ja minulla on hyvä muisti, Käytän muutoin keskustelua Taivaan Isän kanssa .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #141 : 04.08.14 - klo:09:21 »
Luen vähän Raamattua päivittäin hepreankielellä. Vaimoni lukee paljon Raamattua päivittäin latinankielellä. Hän on minua paljon hurskaampi. Jos saisin irokeesikielen käännöksen valmiiksi, voisin lukea sitä irokeesiksi. Olisinko sitten hurskas? Itseäni tuntien jotennin epäilen. Mutta minähän olen epäilevä Tuomas.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #142 : 04.08.14 - klo:10:12 »
Luen vähän Raamattua päivittäin hepreankielellä. Vaimoni lukee paljon Raamattua päivittäin latinankielellä. Hän on minua paljon hurskaampi. Jos saisin irokeesikielen käännöksen valmiiksi, voisin lukea sitä irokeesiksi. Olisinko sitten hurskas? Itseäni tuntien jotennin epäilen. Mutta minähän olen epäilevä Tuomas.

Me körttiläiset, ainakin suurin osa meistä, olemme epäileviä Tuomaita. Jumppu on suuri ja syntinen ihmiskunta taaplailee tyylillään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #143 : 04.08.14 - klo:10:37 »
Luulen, että lukutaidottomatkin voivat löytää Jumalan. Salatulla jumalalla on lapsia jo maailman luomisesta asti. Lukutaito ja kielotaidot ovat uudempaa perua.

Ajattelee Riitta Johanneksen-tytär, Tuomaksen pojantytär. Isoisäni nimi oli Tuomas, isäni Johannes ( Jussi, Jukke, ) :039:
Esi-isissäni on muutama Aabraham ( Aapro ).
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)