Kirjoittaja Aihe: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys  (Luettu 40587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #120 : 07.03.14 - klo:06:57 »
Oliko se sinun mielestäsi homoavioliitto vai jotain muuta?

Sanon ajatukseni vaikka näin: Kun homoliitto siunataan, siinä ei oteta kantaa siihen, mitä siunattavat kahden kesken puuhaavat*. Siinä tuodaan pariskunnan toisiaan kohtaan tuntema syvä kiintymys Jumalan kasvojen eteen. Tähän sopii malliksi Daavidin ja Jonatanin ystävyysliitto.

(*Ei kai pappi morsiamen ja sulhasenkaan käytännön yksityiselämään puutu.)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #121 : 07.03.14 - klo:08:12 »
Sanon ajatukseni vaikka näin: Kun homoliitto siunataan, siinä ei oteta kantaa siihen, mitä siunattavat kahden kesken puuhaavat*. Siinä tuodaan pariskunnan toisiaan kohtaan tuntema syvä kiintymys Jumalan kasvojen eteen. Tähän sopii malliksi Daavidin ja Jonatanin ystävyysliitto.

(*Ei kai pappi morsiamen ja sulhasenkaan käytännön yksityiselämään puutu.)

Tulkitsen vastauksen niin, että mielestäsi Daavidin ja Jonatanin litto ei ole homoavioliitto. No ei minustakaan, todellakaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #122 : 07.03.14 - klo:10:24 »
Raamatussa on paljon kuvausta veljellisestä rakkaudesta, Uuden testamentin kirjeissä se tulee runsaasti esille. "Rakastakaa toisianne". Paavo Ruotsalaisen kirjeistä on jäänyt mieleen lyhennelmä R.Y. = "rakas ystävä".

 

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #123 : 07.03.14 - klo:10:44 »
Niin ja Paavalikin opettaa:"tervehtikää toisianne veljellisellä suunannolla". Mistähän Brezhnev ja Honecker ateisteina oppivat tämän "poliittisen suunannon"?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #124 : 07.03.14 - klo:11:32 »
Mä ymmärrän että on kolmenlaista rakkautta:

Jumalan rakkaus
Ystävän/lähimmäisen rakkaus
Aviollinen/parisuhderakkaus

olikohan agape, filia ja eros?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #125 : 07.03.14 - klo:19:21 »
Niin ja Paavalikin opettaa:"tervehtikää toisianne veljellisellä suunannolla". Mistähän Brezhnev ja Honecker ateisteina oppivat tämän "poliittisen suunannon"?

Kyllä se on lainaa ortodokseilta, jota edelleen ottavat tämän kehoituksen todesta, toisin kuin länsimaiden fundamentalistit.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #126 : 07.03.14 - klo:19:31 »
Jeesus pesi myös opetuslastensa jalat malliksi että palvelisivat toisiaan.

No, olen lukenut että joku suuntaus on käyttänyt sitä toimenpidettä yhteen kokoontuessaan, en vaan muista ulkomuistista mikä poppoo se oli kyseessä.

Mutta itse ajattelen sen olleen Jeesukselta vertauskuvallinen teko...toinen toisensa palvelemisesta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #127 : 07.03.14 - klo:21:40 »
Mikä tekee seksistä näin keskeisen asian uskossamme ?.  Alan ymmärtää miksi on luostareita. Siellä ollaan lähes tasa-arvoisessa asemassa. :017:


Pikkasen ihmettelen samaa.

Tosi asia on, että kysymyksessä on aika pieni marginaali porukka

Luulen että monet eivät tunne yhtään homoa tai nähnyt heidän elämästään mitään.

Itte just siksi en oikein uskolla ottaa mitään vahvaa kantaa asiaan.

Se etteikö homoissa olisi ns, uskovia ja laupeudellisia ihmisiä ei varmasti ainakaan pidä paikkaansa.
Ihmettelen kyllä mitä kaikkea mäkin pienen sekasen elämäni aikana olen nhänyt, mutta sen verran muutamasta tuntemastani homosta.

Toinen oli aina tekemässä lapupeuden töitä. Eli esimerkiksi yksikseen vei leipiä Kyläsaaren puliukoille. Hän ei koskaan siitä tehnyt numeroa, kuten intian köyhiä tai Venäjän katulapsia auttavat, vaan eli kristillistä elämäänsä todeksi kaikessa nöyrydessä ja hiljaisuudessa.

Ensimmäinen sama juttu Katutyötä New Yorkissa. Hän kertoi yhessä foorumissa olevansa homo ja kyllä hän sai, niin kovaa tuomiota osakseen, että taisi muutamien meidän tuesta huolimatta häipyä lyötynä.

En nyt muista, mutta toivoisin näiden homouteen kielteisesti suhtautuvien lukevan, vaikka jonkun katolisen papin kirjan joka on homo ja kilvoittelee uskonsa puolesta.
Pahus kun en muista kirjan nimeä.

Mutta kaiken kaikkiaan ihmetyttää kovasti tämä homouteen kantaa ottaminen, vaikka ns, kristityt teemme aviorikoksia ja muuta paljon pahempaa.
Mikä kellään ihmisellä on oikeus sanoa, että homous on väärin. Emmehän me tiedä sellaisesta elämästä mitään.

Omissa silmissämme on kyllä rikkoja ja tukkeja ihan tarpeeksi.

Raamattuun voimme tietenkin vedota, että tuo on väärin, mutta kuitenkin joka on täydellinen heittäköön kiviä.

http://www.youtube.com/watch?v=zXt56MB-3vc

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #128 : 08.03.14 - klo:07:36 »
Huomenta Viisveisaaja ! Taidat tosin olla vielä unosilla. Puhut kielellä jota ymmärrän.    :010:

Kun nyt katson ikkunasta ulos, näen kurjan ilman jonne  minun ei tarvitse mennä räntäisen vesisateen armoille työtä tekemään, tai majailemaan kuusen alle. Voin käpertyä pehmoiseen petiin romaanin kanssa vatsa täynnä aamiaista.
Katujen ja rantojen miehet ja naiset särkevät sydämeni , eivät rakastavat homoparit.

Tasa-arvoajatuksin,    mummisi.

( Suomennos: unoset ei ole italiaa, eivätkä tarkoita yhtä "pitkää", vaan sana on diminutiivi sanalle uni joka on onnellisinta aamulla.)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #129 : 08.03.14 - klo:13:56 »
mies-mies, nainen-nainen... minä vihkisin tänä päivänä jos ei kirkossa saisi vihkiä homopareja... Jumppu on tehnyt meidät ja sukupuolisen suuntautumisen. Olen opetellut kaikista parhaasta kirjasta tai oikeammin kirja- ja kirjekokoelmasta sen, että kirja on ristiriitainen. Lutteerus oli professorina kirjasta. Hän sanoi, että Raamattu kertoo Kristuksesta. Ei sosiaalisista ongelmista esimerkiksi naispapit, homoliitot jne. Kristus oli ystävällinen.   
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #130 : 08.03.14 - klo:21:47 »
Jos täällä ois semmoinen tykkää-nappi niin olisin just painanu sitä tuon Viisveisaajan kirjoituksen kohdalla  :023:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #131 : 09.03.14 - klo:08:25 »
Jos täällä ois semmoinen tykkää-nappi niin olisin just painanu sitä tuon Viisveisaajan kirjoituksen kohdalla  :023:
Minä myös. Hyviä ymmärrettäviä esimerkkejä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #132 : 13.03.14 - klo:13:10 »
Syyllisyyteni on suurempi kuin kantaa voin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #133 : 13.03.14 - klo:13:34 »
Syyllisyyteni on suurempi kuin kantaa voin.


Älä edes yritä itse. Anna Jeesuksen selkään itsesi, taakkoinesi, syvimpiä syövereitä myöten.

Vaikka puhuisimme ihmisten ja enkelien kielellä mutta emme tyhjennä itseämme, on oma parannus toivoton. Lakaise temppelistäsi kaikki kyyhkysenkauppiaat ja muu "hyvä". Tyhjä sydän on Herralle mieluinen koti tulla.

terv.  Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tasa-arvo, keskiarvo, ihmisen syyllisyys
« Vastaus #134 : 13.03.14 - klo:13:55 »
Kiitos sanoistasi.
Näinhän tietysti on. Tyhjentymistä tarvitaan, että mahtuu uutta tilalle.
Synti turmelee ja kahlitsee, siinä on parannuksen paikka Jeesuksen ristin juurella.
Mielen ja ajankäytön täyttää kyllä moni "hyväkin" asia, ja niitä ei saisi myöskään olla liikaa.
Eipä ihmispoloinen ihan kaikkea jaksa.
Ihminen on monimutkainen ja ihmeellinen luomus. Toisessa ketjussa sanoin laulusta "Sinä olet ihme"
Tuppaa vaan välillä unohtumaan että se tarkoittaa myös minua, eikä yksin Marttaa.
On erittäin terveellistä hiljentyä, kuunnella, etsiä.
Särjettyä ja murtunutta sydäntä Herra ei hylkää.
Mutta ei ole tarkoitus olla koko ajan särkynyt ja murtunut, olisi tarkoitus olla myös "jalo veli"
ja kenties "enkelinä" jollekin.