Kirjoittaja Aihe: Onko aika?  (Luettu 6210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Onko aika?
« : 14.05.13 - klo:08:21 »
Onko aika, että voisimme parantaa yhteishenkeämme körttifoorumilla?

Vai haluammeko olla jokainen ”kuurosokea” muita keskustelijoita kohtaan?
Nämä kysymykset tulivat minulle mieleen eräästä viesti ketjuun lähettämästäni viestistäni, missä halusin nähdä mitä tapahtuu kun esitän provosoivan mielipiteeni. En kiellä, ettenkö ole sitä tehnyt aikaisemminkin menneinä vuosina, kuukausina, viikkoina, päivinä ja tunteina.

Onko siis aika minun tänään, omalta osaltani pohtia vain omaa tilaani, jättää analyysiloiminen keskustelualueen nimimerkeistä ja noudattaa nettietikettiä körttifoorumilla?
Vastaus on lyhyesti sanottuna, kyllä.

Ps. Minulle teki myös hyvää kerrata körttifoorumin säännöt http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Onko aika?
« Vastaus #1 : 14.05.13 - klo:08:27 »

   Aina yhteishengessä on parantamisen varaa. Tässä on kilvoittelun paikka.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Onko aika?
« Vastaus #2 : 14.05.13 - klo:08:35 »
Miksi ?
On hyvä kun on hyvä henki ja siinä suolana väittelyt ?   

Mielestäni täällä on yhteen hiileen puhaltajia ja pientä tervettä väittelyä.

Hyvä niin, tosipaikan tullen varmaankin jokainen tukee toistaan, näin koen asian !   :kahvi:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Onko aika?
« Vastaus #3 : 14.05.13 - klo:08:37 »
Tulipahan vastattua, tänne Seuratupaan en ole uskaltanut juuri kirjoittaa, ja varon vastakin.
Jotenkin tuntuu, ettei ole soveliasta, jonkunlainen itsekritiikki se on mullakin vaikkei moni usko.   :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Onko aika?
« Vastaus #4 : 14.05.13 - klo:08:40 »
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Enhän minä nokkosesta tykkää, siksi sen kierrän. Mutta nokkonen on Luojan luoma.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Onko aika?
« Vastaus #5 : 14.05.13 - klo:08:57 »
Aina yhteishengessä on parantamisen varaa. Tässä on kilvoittelun paikka.
Olen samaa mieltä.


Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Onko aika?
« Vastaus #6 : 14.05.13 - klo:08:59 »
Miksi ?
On hyvä kun on hyvä henki ja siinä suolana väittelyt ?   
Mielestäni täällä on yhteen hiileen puhaltajia ja pientä tervettä väittelyä.
Hyvä niin, tosipaikan tullen varmaankin jokainen tukee toistaan, näin koen asian ! 
Tulipahan vastattua, tänne Seuratupaan en ole uskaltanut juuri kirjoittaa, ja varon vastakin.
Jotenkin tuntuu, ettei ole soveliasta, jonkunlainen itsekritiikki se on mullakin vaikkei moni usko.   :kahvi:
Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Enhän minä nokkosesta tykkää, siksi sen kierrän. Mutta nokkonen on Luojan luoma.

Diplomaattinen vastaus, annan sille kumminkin arvoa, koska silloinhan selviää foorumin intohimoisilta  ja kokeneilta nimimerkeiltä eli ”foorumin kovilta luilta”.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Onko aika?
« Vastaus #7 : 14.05.13 - klo:09:29 »
Nettiyhteisöissä tuntuu vallitsevan melkoinen luolamieskulttuuri: nuijalla päähän säälimättä kaikkia muita paitsi oman heimon jäseniä. (luolamieskultturikin taisi olla tosin ystävällisempi) Mutta kun vertaa moneen muuhun yhteisöön, kyllä täällä mielestäni on ollut rauhallista. Tämähän on suoranainen luostarin puutarha verrattuna eräisiin paikkoihin jossa törkeyksien suoltaminen on yleistä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Onko aika?
« Vastaus #8 : 14.05.13 - klo:09:44 »
Käytän minimerkkinä omaa nimeäni. Kotisivuni löytyvät jäsenluettelosta, joten olen kertonut kaiken olennaisen. 

Mitä tuohon hengen parantamiseen foorumilla tulee, niin se on aina mahdollista ja ainoa paikka mistä sen voi aloittaa on oma itsensä. Se on myös körttiläinen tapa, että parannuksen teko aloitetaan itsestä eikä naapurin tädistä. On hyvä joskus jälkikäteen lukea, mitä on tullut kirjoitettua. Tervetuloa mukaan talkoisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Onko aika?
« Vastaus #9 : 14.05.13 - klo:09:58 »
Mitä ihmettä, onko täällä huono henki???!!!!  :017:

Enpä ole huomannut.
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Onko aika?
« Vastaus #10 : 14.05.13 - klo:10:11 »
Mitä ihmettä, onko täällä huono henki???!!!!  :017:

Enpä ole huomannut.

Täytyy tarkentaa, että en ole sellaista huomannut ja jos huomaan teen voitavani. Kirjoitukseni oli tarkoitettu niille, joista tuntuu siltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Onko aika?
« Vastaus #11 : 14.05.13 - klo:10:12 »
Tulipahan vastattua, tänne Seuratupaan en ole uskaltanut juuri kirjoittaa, ja varon vastakin.
Jotenkin tuntuu, ettei ole soveliasta, jonkunlainen itsekritiikki se on mullakin vaikkei moni usko.   :kahvi:

Testialueella on mm Puuta heinää -ketju. Siinä ei paljoa itsekritikkiä tarvita, kunhan ei tölvi tahallaan ketään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Onko aika?
« Vastaus #12 : 14.05.13 - klo:10:33 »
Vain itseäni voin muuttaa, hyväksyä toiset sellaisena kuin ovat.
Pyrin elämään toisten rinnalla kuunnellen, tukien, lohduttaen...siten kuin viisautta annetaan..foorumillakin.
Vuoden verran olen täällä tiiviisti lueskellut, kirjoitellut.
Huomaan...en muista lukeneeni foorumin sääntöjä...pitäisiköhän?

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Onko aika?
« Vastaus #13 : 14.05.13 - klo:12:06 »
Mitä tuohon hengen parantamiseen foorumilla tulee, niin se on aina mahdollista ja ainoa paikka mistä sen voi aloittaa on oma itsensä. Se on myös körttiläinen tapa, että parannuksen teko aloitetaan itsestä eikä naapurin tädistä. On hyvä joskus jälkikäteen lukea, mitä on tullut kirjoitettua. Tervetuloa mukaan talkoisiin.

Tämä oli ajatuksena, kuten nimimerkki seppos viestissään toteaa, yhteishengen kohottaminen lähtee omasta itsestäni.
Tarkoituksenani ei ollut niinkään ketään teistä osoittaa sormella: Miksi sinä?
Kuten tiedämme on myös hyvä välillä eheyttää itseänsä. Tämä varmaan myös koskee sitä omaa rakasta tietokonetta. Niin miksei myös körttifoorumia herännäisyyden hengessä. Tänään olen aloittanut oman "peilini" puhdistamisen keskustelualueen suhteen ja se tuntuu hyvälle.
 
Teitä kaikkia kunnioittaen, toivon myös että jatkossa voitte ja uskallatte antaa minulle muistutuksen jos ”nälvin nulikkamaisesti”.

Armon päivänä.
Terv. Töölöläinen

ps.
Huomaan...en muista lukeneeni foorumin sääntöjä...pitäisiköhän?
Siihen en osaa vastata,uskon että parhaiten tiedät sen itse.

« Viimeksi muokattu: 14.05.13 - klo:12:09 kirjoittanut Töölöläinen »

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Onko aika?
« Vastaus #14 : 14.05.13 - klo:13:06 »
Vaihdetaanko hieman sisältöä tässä viesti ketjussa.

Kiitos.