Kirjoittaja Aihe: Mitä pelastus on?  (Luettu 27990 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #90 : 15.06.13 - klo:17:26 »
Nuorena itsekin ajattelin niin, että tarvitsen jonkun "merkin" siitä, että olen oikeasti uskossa. Kohdalleni sattui kuitenkin asiansa taitava sielunhoitaja, joka sanoi, ettei semmoista merkkiä ole olemassa eikä anneta. Pitää luottaa vain Sanaan. Siihen oli tyytyminen ja hyvä niin.

En ole enää nuori vaan vanha. Merkkejä en ole odottanut enkä ikinä edes haaveillut siitä, että olisin "oikeasti uskossa". Ne oikeasti uskovat olivat ja ovat ihan muita. Sanaan voisin luottaa, jos olisi Sana eikä sanoja ja niiden tuhansia tulkintoja. Siihen on tyytyminen, koska vaihtoehtoja ei ole.




Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #91 : 15.06.13 - klo:17:32 »
Jos jotakuta kiinnostaa tämän vanhan ja aina yhtä mielenkiintoisen synergismi/monergismi-kysymyksen teologinen erittely, alkuun opastaa kätevästi dokumentti "Vanhurskauttaminen kirkon elämässä. Ruotsin ja Suomen luterilais-katolisen dialogiryhmän raportti". Asiaa käsitellään ainakin kappaleessa 4.2.5 Armo ja yhteistyö.

Linkki pdf-muotoiseen asiakirjaan:
Vanhurskauttaminen kirkon elämässä

Mt

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #92 : 15.06.13 - klo:18:43 »
Sanaan voisin luottaa, jos olisi Sana eikä sanoja ja niiden tuhansia tulkintoja. Siihen on tyytyminen, koska vaihtoehtoja ei ole.

Olen myös vanha, mutta siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi, antaisin mielelläni ystävän neuvon. Se on Jaak. 1:5. Kokemuksesta voin sanoa, että toimii. Ei kuitenkaan aina siinä aikataulussa, mitä itse olisin toivonut.

Benkku

  • Vieras
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #93 : 16.06.13 - klo:08:22 »
Kuka Teistä todellakin tietää, mikä pelastus on?
Odotan vastausta, mutta se joka vastaa. Ilmeisesti tietää hieman enemmänkin ja se vastaus epäilyttää kyllä minun,kaikella kunnioituksella.

Joidenkin mielestä Pelastusarmeija tietää ("Pelastusta markalla, pum pum pum").

Unohditko inhimillisistä syistä Pelastusarmeijan edestä sanan Körttifoorumi?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #94 : 16.06.13 - klo:10:03 »
Unohditko inhimillisistä syistä Pelastusarmeijan edestä sanan Körttifoorumi?

Körttifoorumi ei peri maksuja eikä kolehdilla sujahda taivaaseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #95 : 16.06.13 - klo:10:14 »
Körttifoorumi ei peri maksuja eikä kolehdilla sujahda taivaaseen.

Näinhän se on. Kolehdit ovat kuitenkin pieni juttu sen rinnalla, mitä oli entivanhaan anekauppa.

Benkku

  • Vieras
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #96 : 16.06.13 - klo:14:06 »
Kuka Teistä todellakin tietää, mikä pelastus on?
Odotan vastausta, mutta se joka vastaa. Ilmeisesti tietää hieman enemmänkin ja se vastaus epäilyttää kyllä minun,kaikella kunnioituksella.
Joidenkin mielestä Pelastusarmeija tietää ("Pelastusta markalla, pum pum pum").
Unohditko inhimillisistä syistä Pelastusarmeijan edestä sanan Körttifoorumi?
Körttifoorumi ei peri maksuja eikä kolehdilla sujahda taivaaseen.
Näinhän se on. Kolehdit ovat kuitenkin pieni juttu sen rinnalla, mitä oli entivanhaan anekauppa.
No nyt on tapahtunut minulla viestissäni erehdyttävä virhe, mistä otan täyden vastuun.
Eli en halunnut viestissä viitata mihinkään kolehtiin tai edes Pelastusarmeijaan, vaan otsikon kysymykseen ja sen alla oleviin viesteihin aiheesta, mikä on pelastus ja kuka on pelastettu?
Viestini olisi pitänyt olla tässä muodossa: Unohditko inhimillisistä syistä ”pelastusarmeijan” edestä sanan körttifoorumi?
Eli tarkoitin ketjussa käytyä keskustelua pelastuksesta. Huomioin, että viestiketjun sisällä on pieni
körttifoorumin ”pelastusarmeija” joka tietää kaiken pelastuksesta.
 :icon_cool:

ps. minä en muuten tiedä pelastuksesta mitään, sillä hukkuvana ihmisenä huudan apua jatkuvasti ja pyydän Häneltä pelastusrengasta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #97 : 16.06.13 - klo:14:30 »


 Huomioin, että viestiketjun sisällä on pieni
körttifoorumin ”pelastusarmeija” joka tietää kaiken pelastuksesta.
 :icon_cool:


   Ei kukaan voi tietää kaikkea.



 ps. minä en muuten tiedä pelastuksesta mitään,



   Kyllä tiedät.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Benkku

  • Vieras
Vs: Mitä pelastus on?
« Vastaus #98 : 20.06.13 - klo:08:29 »
No nyt on tapahtunut minulla viestissäni erehdyttävä virhe, mistä otan täyden vastuun.
Eli en halunnut viestissä viitata mihinkään kolehtiin tai edes Pelastusarmeijaan, vaan otsikon kysymykseen ja sen alla oleviin viesteihin aiheesta, mikä on pelastus ja kuka on pelastettu?
Viestini olisi pitänyt olla tässä muodossa: Unohditko inhimillisistä syistä ”pelastusarmeijan” edestä sanan körttifoorumi?
Eli tarkoitin ketjussa käytyä keskustelua pelastuksesta. Huomioin, että viestiketjun sisällä on pieni
körttifoorumin ”pelastusarmeija” joka tietää kaiken pelastuksesta.
 :icon_cool:

ps. minä en muuten tiedä pelastuksesta mitään, sillä hukkuvana ihmisenä huudan apua jatkuvasti ja pyydän Häneltä pelastusrengasta.
   Ei kukaan voi tietää kaikkea.


   Kyllä tiedät.

Sinähän PekkaV tunnut tietävän, mitä minä en tiedä.