Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 4.  (Luettu 41836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #30 : 14.07.10 - klo:19:57 »
Torstai, 15.7.2010

Sana tänään:

Anna Jumalalle uhriksi kiitos,
täytä lupauksesi Korkeimmalle.

Ps. 50:14
     
                               

Onko jollakin tekstistä ajatuksia? Eipä ole tullut luvatuksi mitään Korkeimmalle ja tuo uhrinkin kanssa on vähän niin ja näin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #31 : 14.07.10 - klo:21:26 »
Jostakin syystä oloni on vaivautunut.

Ettäkö pitää lupaus? Kunhan edes muistaisin, mitä olen hölöttänyt Jumalalle, ja mitä luvannut!  
Tosin on tainnut olla mankumisen puolella, mutta joku siis lupaa jotakin...! Niin... olen, enkä pitänyt.
Niin, joo kiitti muuten niistä körttikemuista, oli siistii.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #32 : 14.07.10 - klo:23:12 »

---Tosin on tainnut olla mankumisen puolella, ---

  :repee2: Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #33 : 15.07.10 - klo:08:12 »
  :repee2: Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainoa.

Kyllä lohduttaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #34 : 15.07.10 - klo:18:06 »
Perjantai, 16.7.2010

Sana tänään:

Herra, sinua minä huudan,
sinä olet minun kallioni.
Älä ole vaiti, kun puhun sinulle!
Jos sinä et vastaa,
olen kuoleman oma.

Ps. 28:1
                                                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #35 : 16.07.10 - klo:09:29 »
"Mutta Herra on kanssani kuin väkevä sankari, vihamieheni kaatuvat eivätkä voi minulle mitään. Heidän aikeensa epäonnistuvat, niin tyhmiä ne ovat, eikä sitä koskaan unohdeta, alinomaa he saavat kantaa häpeäänsä." (Jer. 20:11).
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #36 : 16.07.10 - klo:20:45 »
Lauantai, 17.7.2010

Sana tänään:

Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita.

Room. 12:16
                                                       

Onpa siinä taas purtavaa. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minä kuvittelen olevani hyvin viisas (en niinkään huippuälykäs, mutta viisas).
                                       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #37 : 16.07.10 - klo:22:25 »
Älkää olko omasta mielestänne viisaita.
Room. 12:16

Onkohan Paavalia naurattanut kun hän on tätä kohtaa sanellut... Siitähän saavat vähän purtavaa suurkaupungin kristityt...

Mt

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #38 : 17.07.10 - klo:09:11 »
"miehet on hulluja ja vanhoissa naisissa asuu viisaus"... (e-pohjalainen aforismi)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #39 : 17.07.10 - klo:10:35 »
Lauantai, 17.7.2010

Sana tänään:

Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita.

Room. 12:16
                                                    

Onpa siinä taas purtavaa. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minä kuvittelen olevani hyvin viisas (en niinkään huippuälykäs, mutta viisas).
                                        
 Viisautta on viisasta rukoilla, eikä älykkyys ole syntiä. Mutta älykäs saattaa ola hyvin suuri typerys, sillä tyhmyys on muuta kuin älyn puutetta. Eikä ole vaarallisempaa, kuin älykäs typerys.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #40 : 17.07.10 - klo:10:39 »
Viisaat tollot taas ovat kullan arvoisia Forrest Gumpeja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #41 : 17.07.10 - klo:10:41 »
Viisaat tollot taas ovat kullan arvoisia Forrest Gumpeja.

Mikä on se Forrest Gump?  Sivistykseni on varsin rajoittunutta, kuten kansa on saattanut itsekin havaita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #42 : 17.07.10 - klo:11:08 »
Mikä on se Forrest Gump?  Sivistykseni on varsin rajoittunutta, kuten kansa on saattanut itsekin havaita.

Päähenkilö samannimisessä elokuvassa, joka pohjautuu Winston Groomin kirjaan. Forrest Gump on diagnosoitu idiootiksi, eikä hän oikein tajua tekojensa vaikutuksia isommassa mittakaavassa, mutta hänellä on sydän paikallaan. Elokuvassa Forrest on hieman sympaattisempi kuin kirjassa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #43 : 17.07.10 - klo:11:51 »
Päähenkilö samannimisessä elokuvassa, joka pohjautuu Winston Groomin kirjaan. Forrest Gump on diagnosoitu idiootiksi, eikä hän oikein tajua tekojensa vaikutuksia isommassa mittakaavassa, mutta hänellä on sydän paikallaan. Elokuvassa Forrest on hieman sympaattisempi kuin kirjassa.

Hienoa. Yritän päästä pois tuolta 1930-luvulta. Sen jälkeen, näemmä, on tapahtunut runsaasti kiinnostavia asioita. Kirjoitettu useita hyviä kirjoja. On muutakin maailmassa kuin B x 3 (Barth, Bultmann, Bonhoeffer, siis).

Se luetaankin nyt seuraavaksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #44 : 17.07.10 - klo:20:48 »
Hienoa. Yritän päästä pois tuolta 1930-luvulta. Sen jälkeen, näemmä, on tapahtunut runsaasti kiinnostavia asioita. Kirjoitettu useita hyviä kirjoja. On muutakin maailmassa kuin B x 3 (Barth, Bultmann, Bonhoeffer, siis).

Se luetaankin nyt seuraavaksi.
En tiennytkään, että B x 3 tarkoitaa noita. Minä ajattelen: Bach, Beethoven, Brahms.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.