Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 4.  (Luettu 41835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #15 : 02.07.10 - klo:21:32 »
Ei ehdi kohta korjata, tarkoitin sanoa: Sen jälkeen nämä myös saivat jäädä toisinaan tilaansa jossa olivat  - ajattelin, kuinka hieno kirja koko Psalmien kirja onkaan, sillä ihminen jää hirvittävän yksin jos mikään ja kukaan ei jaa hänen tunteitaan, ja tässä jaetaan suuttumus, kostonhalu ja raivostuminenkin. Eihän tässä millään kohdin eikä koko kirjassa kehoteta käymään kimppuun. Siinä pyydetään Jumalaa hoitamaan asia. Toisaalla taas sanotaan: Minun on kosto, minä tahdon kostaa, sanoo Herra. Se, mitä "Jumalan kosto" sitten sisältää, saattaa olla aivan muuta kuin ihminen osaa ajatella, kuulua sarjaan ajatukset jotka ovat kovasti korkeampia ihmisten ajatuksia.

Ja on se vähän niinkin: Joku saattaa rukoilla tätä nyt minun pääni menoksi -- ja eikö ole parempi niin kuin että hän ottaa pistoolin ja ilmestyy ovelle? Jumalan kosto saattaa sittenkin olla lempeämpi molemmille.

Toista on vääntää noita Mooseksen kirjoja "Tappakaa kaikki katsomatta onko veli..". jne  No - kun käskettiin niin käskettiin. En ole ollut tilanteessa jossa olisi samaa  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #16 : 03.07.10 - klo:15:29 »
Mutkan kautta sielunvihollinen sillä lailla, että tietynväriset linssit näyttävät tietyt tyypit vihollisilta, ja he tietenkin käyttäytyvät sitten vihollismaisesti.
Seuraus on, että tee parannus. Vaihda lasit. Mene optikolle, varmuuden vuoksi suoraan Suurelle Silmälääkärille.
"Ehkäpä"

Vai mitä, Leena?

No kun sinä vaikutat oppineelta.

Jaa...hidas mie olen ainakin...oppineisuus ei voinut tässä olla kuin  :repee:
ja minä rustaan täällä melkein romaanin :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #17 : 03.07.10 - klo:17:48 »
 :-\ Mikäs osio tää on?
Ai päivän seksi?
Poh ohi meni, en ens muista mitä tyttöjen kaa tehtiin ku olin nuori.

Kattelin telkusta, et joillakin uskonnollisen vaikutuspiirteen ja tukahdetun seksin kanssa on traumoja, just sen tukahdedutun takia?

Onkohan kellään meistä?
Mulla nyt traumoissa löytyy, mut noin niinku muuten?
 :'(
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #18 : 03.07.10 - klo:18:13 »

Onkohan kellään meistä?
Mulla nyt traumoissa löytyy, mut noin niinku muuten?
 :'(


Kaikilla ystäväiseni kaikilla traumoissa löytyy - tämäkin voi tavallaan olla jonkin päivän teksti - mutta se aika on onneksi mennyt jolloin ne rutiinisti kytkettiin siihen että ihmisellä oli jotakin tekemistä jokin Raamatun tekstin kanssa. Nykyään ajatellaan että nekin traumat voi käsitellä analyytikon sohvalla, ei muuta kuin kokeilemaan.

Anteeksi, olemme sivuraiteella. En tiennyt missä vastaisin tähän äärettömän kiinnostavaan kysymykseen ja...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #19 : 04.07.10 - klo:01:52 »

Kattelin telkusta, et joillakin uskonnollisen vaikutuspiirteen ja tukahdetun seksin kanssa on traumoja, just sen tukahdedutun takia?


Siis, virallinen totuus (?) tai viimeisin tieto on: Ei pidä paikkaansa tämä asia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #20 : 05.07.10 - klo:00:34 »
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34).

Voisin ottaa omaksi ohjenuorakseni tämän(kin) :)
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #21 : 07.07.10 - klo:21:30 »
Torstai, 8.7.2010

Sana tänään:

Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle,
heidän sanansa maan ääriin asti.

Room. 10:18
                                                 

Nämä tekstit olen kopioinut suoraan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkkovuosikalenterista. Valitukset tekstien sisällöstä voi osoittaa suoraan sinne.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #22 : 08.07.10 - klo:13:40 »
Torstai, 8.7.2010
Sana tänään:
Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle,
heidän sanansa maan ääriin asti.
Room. 10:18
Nämä tekstit olen kopioinut suoraan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkkovuosikalenterista. Valitukset tekstien sisällöstä voi osoittaa suoraan sinne.

”… se kaikuu kaikkialla, maanpiirin yli merten ääriin. Hän on tehnyt sinne majan auringolle.
 Ja aurinko nousee kuin sulhanen hääteltastaan, kuin sankari riemukkaana juoksemaan rataansa.”

Ps. 19:4,5
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

ps. Hän on tehnyt sinne majan, eikä...
lepi lepi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #23 : 08.07.10 - klo:20:22 »
Perjantai, 9.7.2010

Sana tänään:

Miten valtavia, miten pelottavia ovatkaan sinun tekosi,
kerrottakoon niistä kaikille.
Minä julistan sinun suuruuttasi.

Ps. 145:6
                            
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #24 : 09.07.10 - klo:20:43 »
Lauantai, 10.7.2010

Sana tänään:

Levitköön sanoma sinun hyvyytesi runsaudesta,
kiitettäköön sinun vanhurskauttasi riemuiten.

Ps. 145:7
                                 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #25 : 10.07.10 - klo:20:05 »
Herättäjäjuhlasunnuntai, 11.7.2010

Rakkauden laki

Kristus tuli täyttämään Jumalan tahdon ja käskyt, ei kumoamaan niitä. Siksi myös kristityn on noudatettava rakkauden lakia, vieläpä paremmin kuin lainopettajien ja fariseusten. Pyrkiessään tähän kristitty on valmis luopumaan jopa omista oikeuksistaan lähimmäistensä hyväksi ja osoittamaan rakkautta myös vihamiehilleen.

1. lukukappale
3. Moos. 19: 1-4, 11-18

Herra sanoi Moosekselle:
    "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
    Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
    Älkää varastako, älkää valehdelko älkääkä pettäkö toisianne. Älkää vannoko väärin minun nimeeni, sillä jos niin teette, häpäisette Jumalanne nimen. Minä olen Herra.
    Älä tee toiselle vääryyttä äläkä ota mitään väkisin. Älä pidä päivätyöläisen palkkaa itselläsi yli yön. Älä pilaile kuuron kustannuksella äläkä pane estettä sokean tielle, vaan pelkää ja kunnioita Jumalaasi. Minä olen Herra.
    Älkää oikeutta jakaessanne tehkö vääryyttä. Älä ole puolueellinen köyhän hyväksi, mutta älä myöskään suosi mahtavaa, vaan ole lähimmäisesi tuomarina oikeudenmukainen. Älä kulje panettelemassa heimolaisiasi, älä saata lähimmäistäsi syytöksilläsi hengenvaaraan. Minä olen Herra.
    Älä paheksu lähimmäistäsi vain ajatuksissasi, vaan nuhtele häntä avoimesti; muuten joudut osalliseksi hänen syyllisyydestään. Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra."


2. lukukappale
Room. 12: 16-21

Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä. Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" - näin sanoo Herra. Edelleen sanotaan: "Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle." Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä.

Evankeliumi

Matt. 5: 20-30

Jeesus sanoi:
    "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
    Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
    Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
    Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
    Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin."
                                    
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #26 : 11.07.10 - klo:19:14 »
Maanantai, 12.7.2010

Sana tänään:

Herra on kansansa voima,
voideltunsa apu ja turva.

Ps. 28:8
                                                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #27 : 12.07.10 - klo:20:46 »
Tiistai, 13.7.2010

Sana tänään:

Älkää oikeutta jakaessanne tehkö vääryyttä. Älä ole puolueellinen köyhän hyväksi, mutta älä myöskään suosi mahtavaa, vaan ole lähimmäisesi tuomarina oikeudenmukainen.

3 Moos. 19:15
                                                           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #28 : 13.07.10 - klo:12:35 »
"Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti; minä olen lampaiden portti. Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen." (Joh. 10:7-9)
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #29 : 13.07.10 - klo:21:35 »
Keskiviikko, 14.7.2010

Sana tänään:

Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä.

Room. 12:21
                                                 

Helpommin sanottu kuin tehty.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.