Kirjoittaja Aihe: Virsikantele?  (Luettu 20082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Vs: Virsikantele?
« Vastaus #30 : 20.04.10 - klo:13:35 »
mt:n selitys oli asiantunteva ja toi esille sen, mitä itsekin uumoilen: Luultavasti virsikannelta on käytetty lähinnä opetustarkoitukseen ja "säestyksessä" nimenomaan tukemaan melodiaa, että kaikki laulaisivat sen samalla tavalla. Eli mitään harmonioita tai vastaääniä on tuskin harrastettu tällä soittimella. Virsikanteleen suosio on perustunut varmaankin juuri siihen, että se on helppo ja edullinen valmistaa ja siihen, että numeronuottien lukeminen ei vaadi kovinkaan paljon musiikinteorian osaamista. Suosittelen kerrostalon iltavirteen ennemmin ukulelea tai huuliharppua. Tai sähköpianoa, johon saa kuulokkeet. (Uskokaa tai älkää, mutta sain sähköpianooni ilmaiseksi kuulokkeet, kun ostin Tallinnan-laivalta Hugo Bossin deodorantteja. "Osta kolme Boss-tuotetta, saat lahjaksi kuulokkeet." Ehkä oudoin tarjous ikinä!)

Viisveisaajalle tiedoksi, että cembalon voi rakentaa myös itse. Isotöinen se on, mutta apua varmaankin löytyy. Muistan, että opiskeluaikoinani (joista nyt ei vielä kovin kauan ole) jotkut kaverit kävi kesäisin Vehmersalmella Arno Pellon kursseilla rakentamassa itselleen klavikordin. Ja kuulemma niillä kurseilla joku rakensi cembaloakin - tosin vuodesta toiseen sitä samaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Virsikantele?
« Vastaus #31 : 20.04.10 - klo:18:24 »
(Uskokaa tai älkää, mutta sain sähköpianooni ilmaiseksi kuulokkeet, kun ostin Tallinnan-laivalta Hugo Bossin deodorantteja. "Osta kolme Boss-tuotetta, saat lahjaksi kuulokkeet." Ehkä oudoin tarjous ikinä!)

Ilmaiset kuulokkeet sähköpianoon voi saada myös ilman deodoranttia.

Naapureilta.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Virsikantele?
« Vastaus #32 : 22.04.10 - klo:19:24 »
Ilmaiset kuulokkeet sähköpianoon voi saada myös ilman deodoranttia.

Naapureilta.

Mt
Se vähän riippuu.
Minä sain huomautuksen vastaisen toimintani varalle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.