Kirjoittaja Aihe: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...  (Luettu 25485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #15 : 18.03.06 - klo:13:51 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Ylpeä?! Joojust, enhän mää siellä mitään osais puhua. Paitsi että äiti kyllä tykkäs siitä puheesta palijo minkä mää tein ko korvasin isoskoulutus I:tä. Mun mielestä se oli kyllä aika outo. Mut ihan mun kuulonen silti. Kai.

En mää rupia seurapuhujaksi. Ainakaan vielä kahteenkymmeneen vuoteen.


Nyt tuli loppuun turhaa vähättelyä. Unohda se ja puhu puutteet toisille.

Mitä toi tarkotti? En mää rupia mitään näin pienenä puhumaan. Paitsi semmosissa voisin joissa muut on mun ikäsiä/pienempiä. Niinku vaikka jossain riparilla - jos siis pääsen isoseksi.

En mää mua isommille ihimisille rupia puhumaan. Ei ne varmaan tykkäis siitä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #16 : 18.03.06 - klo:13:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Ylpeä?! Joojust, enhän mää siellä mitään osais puhua. Paitsi että äiti kyllä tykkäs siitä puheesta palijo minkä mää tein ko korvasin isoskoulutus I:tä. Mun mielestä se oli kyllä aika outo. Mut ihan mun kuulonen silti. Kai.

En mää rupia seurapuhujaksi. Ainakaan vielä kahteenkymmeneen vuoteen.


Nyt tuli loppuun turhaa vähättelyä. Unohda se ja puhu puutteet toisille.

Mitä toi tarkotti? En mää rupia mitään näin pienenä puhumaan. Paitsi semmosissa voisin joissa muut on mun ikäsiä/pienempiä. Niinku vaikka jossain riparilla - jos siis pääsen isoseksi.

En mää mua isommille ihimisille rupia puhumaan. Ei ne varmaan tykkäis siitä.


Voin vannoa sinulle, että ne olisivat todella ihastuneita siihen jos puhuisit. Kyllä ne osaavat suhtautua oikein nuoruuteesi. Puhu vain siitä mikä puhuttaa. Hyvä seurapuhe on Eleniuksen Jaakon mukaan yhden ajatuksen mittainen enitään ja vähintään. Ei paljoa ei pyydetä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #17 : 18.03.06 - klo:20:51 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"

En mää mua isommille ihimisille rupia puhumaan. Ei ne varmaan tykkäis siitä.


Voin vannoa sinulle, että ne olisivat todella ihastuneita siihen jos puhuisit. Kyllä ne osaavat suhtautua oikein nuoruuteesi. Puhu vain siitä mikä puhuttaa. Hyvä seurapuhe on Eleniuksen Jaakon mukaan yhden ajatuksen mittainen enitään ja vähintään. Ei paljoa ei pyydetä.

Komppaan. Aina kuuntelen tarkasti, kun joku yli 35 v nuorempi (TÄSMENNYS: siis 35 v minua nuorempi...) puhuu (valitettavan harvinaista), ja aina on näistä puheista jäänyt pohdittavaa.
En usko olevani ainoa.

mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #18 : 19.03.06 - klo:10:27 »
Eliza ei rupeaisi puhumaan isommilleen. Keitä ne sellaiset muka olisivat? Samoja Isän ipanoita tässä kaikki olemme. Joillakin kasvaa parta tai maha, mutta se on pelkkää hämäystä.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #19 : 21.03.06 - klo:15:39 »
:shock:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #20 : 21.03.06 - klo:21:29 »
Kokemukseni seuroista on se, että papitkin saattavat puhua ihan eri tavalla kuin "pöntöstä", kun kokevat olevansa samoja keskenkasvuisia ja armoa tarvitsevia ihmisiä kuin kaikki muutkin seuravieraat. Lisäksi he toisinaan ilmaisevat ilonsa, kun voivat näin tehdä. Varmaankin tämä ilo suodaan minkä ikäiselle ja kenelle tahansa, jolla on joku sana sanottavana. Tyhjänpuhujat kai vieläkin keskeytetään virrellä?

Omasta parrastani tietysti puhuin, päälaki taas kaljuuntuu. Se kompensoi.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #21 : 18.11.09 - klo:17:59 »
Vastaan otsikkoon: Seuroissa on kiva käydä, koska pääsee veisaamaan  :020: Ja siksi kun siellä tapaa niin kivoja mummoja ja pappoja, ei juuri koskaan minunkaan ikäisiä, mutta viihdyn oikein hyvin. Kuulee mukavia ja opettavaisia seurapuheita, joskus vanhojen aikojen muisteloita, ei ne häiritse, päinvastoin. En jätä seuroja väliin jos ne vaan suinkin sopivat 'aikatauluuni' ja yleensä sopivat ja onneksi niitä on meillä päin suht tiuhaan...
Tänään olin 'virsituokiossa', veisattiin kuusi virttä ja kaksi (284 ja 314) oli uusista virsistä. Ja huomisiltana seuroihin  :kahvi:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #22 : 18.11.09 - klo:18:25 »
Lainaus
Tyhjänpuhujat kai vieläkin keskeytetään virrellä?

Kuka seuroissa on se auktoriteetti, joka päättää, kuka puhuu tyhjiä ja kuka ei?
Kuinka monta eri hierarkiatasoa seuroissa on?
Tyhjänpuhujat tulkintani mukaan on se alin luokka.
Sitten on ne, jotka puhuvat asiaa.
Veikkaan, että vaitiolijat kuuluvat käytännössä tuohon "asiaa puhuvien luokkaan".

Tarkemmin ajatellen eivät ehkä kuulukaan samaan luokkaan asiapuhujien kanssa, vaan ovat tyhjän puhujaluokan ja asiaa puhuvien välissä.
Heitä voisi kutsua nimellä kuuntelijaluokka, joihin asiaa puhuvat kohdistavat puheensa.

Tyhjänpuhijien luokka on luokista pienin, kukaan ei halua siihen kuulua, koska se on alin luokka ja ainakin jossain määrin halveksittu luokka.
Suurin luokka on tuo kuuntelijaluokka, jota arvostetaan ja ei ole mikään häpeä siihen kuulua.
Ylin luokka (asiapuhujat) on toiseksi suurin luokka, useita kertoja suurempi, kuin tyhjänpuhujien luokka, kuitenkin suhteellisen pieni, verrattuna tuohon oikein-kuuntelevien luokkaan.

NÄin siis analysoisin körttiseuroja sen vähäisen kokemuksen mukaan, mikä minulla niistä on. Analyysiin on otettu aineksia myös muualta körttiläisyydestä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #23 : 18.11.09 - klo:18:37 »
Lainaus
Sellaista syytä ei olekaan, että kannattaisi seurat jättää välistä


Muutamien harvojen kohdalla näin onkin.
Omien havaintojeni mukaan körttiläiset eivät juurikaan käy körttiseuroissa ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.


santtu-62

  • Vieras
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #24 : 18.11.09 - klo:19:45 »
... NÄin siis analysoisin körttiseuroja sen vähäisen kokemuksen mukaan, mikä minulla niistä on. Analyysiin on otettu aineksia myös muualta körttiläisyydestä.

Huh.. huh,huh :eusa_silenced:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #25 : 19.11.09 - klo:11:07 »
työpaikkanani on körttiseurat... karjalaisenkyösti puhuu peetä
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #26 : 19.11.09 - klo:11:19 »
työpaikkanani on körttiseurat... karjalaisenkyösti puhuu peetä


En puhunut työpaikastasi, enkä sinun kokemuksistasi omasta työpaikastasi,
vaan kirjoitin omista kokemuksistani ja havainnoistani sekä tulkinnoistani, jotka siis pohjautuvat omiin (joskin vähäisiin) havaintoihini/kokemuksiini.
Onko viestisi se, että valehtelen kokemukseni ja havaintoni, vaiko se, että kokemuskeni ovat vääriä/totuuden vastaisia vaiko se,  että tein kokemusteni perusteella vääriä johtopäätöksiä?

Olen monesti maininnut, että ilman yleistämistä ei oikein voi keskustella mistään.
Pisteet siitä Juhanille, että hän myös harrastaa yleistystä kirjoittaessaan, että "karjalaisenkyösti puhuu peetä".
Jäi kuitenkin epäselväksi, että puhuuko Kyösti aina peetä vai viittaako tuo "pee" johonkin yksittäiseen/yksittäisiin Kyöstin puheisiin?
« Viimeksi muokattu: 19.11.09 - klo:11:24 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #27 : 19.11.09 - klo:13:24 »
Kell` esteenä on emäntänsä, ken koettelee härkiään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #28 : 19.11.09 - klo:16:40 »
 Ainakin kaikki ovat päässeet veisaamaan, istualtaan, papit on jättänyt liperit kotiin... Sen vähäisen tuntemuksen perusteella mitä itselläni on...
 Virkakörtit kun ryhtyivät seurojen pitoon vasta eläkeläisinä...
 

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seuroissa olis kiva käydä, mutta...
« Vastaus #29 : 19.11.09 - klo:16:54 »

Seuroissa olis kiva käydä, mutta...mikä mättää  :eusa_angel: