Kirjoittaja Aihe: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee  (Luettu 15634 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #15 : 25.04.16 - klo:13:32 »
Sellaiset idealistit taitavat olla niitä tuhoisimpia, jotka näkevät punaista ja maalaavat mustalla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #16 : 25.04.16 - klo:15:04 »
En ole tässä kirjoitellut, että miksi ,,,

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #17 : 25.04.16 - klo:16:08 »
Sellaiset idealistit taitavat olla niitä tuhoisimpia, jotka näkevät punaista ja maalaavat mustalla.

Koska väreillä on monia merkityksiä, täsmennän. Punaisen näkemisellä tarkoitan vihaa ja mustamaalaamisella uhkakuvien luomista.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #18 : 25.04.16 - klo:16:33 »
Koska väreillä on monia merkityksiä, täsmennän. Punaisen näkemisellä tarkoitan vihaa ja mustamaalaamisella uhkakuvien luomista.

Viisauden sanoja.


Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #19 : 25.04.16 - klo:17:44 »
Minun luottamukseni ihmisiin on mennyt, kun olen seurannut kanssaihmisiä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Miten ihmiset huutavat, solvaavat, haukkuvat, riehuvat töissään olevalle toiselle ihmiselle, joskus jopa asiasta, johon poloinen työntekijä ei edes voi vaikuttaa. Itsekin olen töissä, varsinkin puhelimessa, saanut aikamoisia ryöpytyksiä asioista, joihin en ole voinut vaikuttaa. Olen kohdannut törkeitä jonoissaetuilijoita niin kaupan kassalla kuin lasten huvipuistossakin, ylikävelijöitä ruuhkapaikoissa, isot ryntäänsä ahdistavasti selkääni painavia emäntiä herättäjäjuhlien lättyjonossa....en luota toisten reaktioiden kohtuullisuuteen.

Yhdessä harrastuspiirissä mainitsin toiselle osallistujalle, että täällä on niin mukavia ihmisiä. Hän hämmästeli, että eikös ihmiset ylensäkin olen ihan mukavia. Näin varmaan on, mutta ei kannata kuunnella Puskaradiota ( paikallisradion saa soittaa -ohjelma) eikä seurata tiettyjä keskustelupalstoja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #20 : 25.04.16 - klo:18:02 »
Valitettavan tuttua ja yleistä...

Taannoin kirjoitin nuorista vähän negatiiviseen sävyyn...
Rohkenen tähän vielä vähän palata...
Ei koske välttämättä pelkästään nuoria...mutta ei ehkä ikääntyneitä...
Työelämässä on nykyään vaikka minkälaista vastakkainasettelua ja taistelua.
Ajetaan omia etuja, välillä käytetään varsin kyseenalaisia keinoja.
Mielestäni kaikki tällainen on lisääntynyt.
Mutta toisaalta myös, potkujen pelossa ei jäädä sairaslomallekaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #21 : 26.04.16 - klo:05:46 »

   Ikääntymisen myötä asema työelämässä kapenee. Nuorempia on yhä enemmän. Vanhemman liikkumavara kapenee ja syvenee. Pinnalliselta vaikuttava hälinä on nuorten etsintää. He hakevat paikkaansa. Taistelun melske jatkuvien innovaatioidenkin myötä häiritsee työidentiteettinsä jo rakentanutta. "Hiljainen tieto" lilluu omia aikojaan yltäen joskus etsivien tajuntaan.

Kaikki tällainen lisääntyy kunnes kuolema korjaa kylliksi saaneen.

Liikkumavaran syvyyssuunta on maa, ja sieltähän me kaikki olemme tulleet.

Kunnes Hän on meidät viimeisenä päivänä herättävä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #22 : 26.04.16 - klo:10:19 »
En ole tässä kirjoitellut, että miksi ,,,
En näköjään huomannut, että ketju oli jo luvussa 2. Tekstiä, mihin vastasin ei ollut välttämättä minulle tarkoitettu. Mutta kyllä "yskän" ymmärsin, ei saisi vihjata minkäänsävyiseen punaiseen, sosi-alidemokratiaanko?
Körttisessä perinteessä on aina puhuttu politiikassa avoimin kortein, ennen sotia piispat, nyt sitten 70-luvun kasvatit samalla tavalla, mm aaronillinen veli Maarala Hengellisessä Kuukauslehdessä äskettäin haastateltuna. Onko nyt joku uusi suunta syntynyt suur-Helsingin alueelle, että pitäisi olla "tietty" kaava, jonka mukaan saa kirjoittaa, monestihan me vihjailemme, valitettavasti.
Eräitä HK:n kolumnisteja olen takavuosina kovin vierastanut ja ollut jopa eräänlaisessa lukemisoppositiossa. Mutta ei sekään kivaa ollut, jäi muusta paremmasta paitsi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #23 : 26.04.16 - klo:10:36 »
Saahan sitä puoluepolitiikkaankin viitata. Nyt huomasin vasta jälkeenpäin, miten poliittisilta värit kommentissani näyttivät, vaikka se ei tällä kertaa ollut tarkoitukseni. Tätä kiukunpunaista mustamaalaamista ilmenee niin oikealla kuin vasemmallakin, ääripäissä varsinkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #24 : 26.04.16 - klo:10:50 »
Kyllä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #25 : 26.04.16 - klo:11:27 »
Onko nyt joku uusi suunta syntynyt suur-Helsingin alueelle, että pitäisi olla "tietty" kaava, jonka mukaan saa kirjoittaa, monestihan me vihjailemme, valitettavasti.

Kun itse edustan Juhanin, kalistajan, Mamin, Leenan, (DonPate luulen) ja Sadettan kanssa ainoina suur Helsinkiä (meiltä on 25km keskustaan), niin olen täysin tietämätön moisesta. Toisekseen emme me ainakaan ole keskenämme samaa mieltä joten huoli vaikuttaa turhalta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #26 : 26.04.16 - klo:13:07 »
Me emme ole samaa mieltä... körttiläisyyden katsantokantaan tämä kuuluu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #27 : 26.04.16 - klo:14:03 »
Minulle suur-Helsinki alkaa Tiirismaan korkeudelta  :003:. Mutta ihan totta, veli Maaralan haastattelukirjoitus avasi minulta silmät, että olen vanhoilla tiedoilla ollut mukana. Tuntuu tympeältä saada "petankkikuula" nilkkaan vähän väliä. On täällä foorumilla kovia asenteita. Pitäisi itse kunkin katsoa etutaskuunsa, ETTÄ OLENKO AVARAKATSEINEN VAI IHAN SIELTÄ TOISESTA PÄÄSTÄ, että en näyttelisi. Oman paikkani tiedän: olen kirjoittanut sinimustista ja mahdollisesti "punaasista". Siksi Penan kirjoitukseen klikkasin, koska se tuli niin "luilleni".
Missä on esim Leena? Ja monet muut itsensä hätistetyksi kokeneet.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33824
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #28 : 26.04.16 - klo:15:05 »
Ihmisellä on ikääntyessään taipumus muuttua kriittisemmäksi ja ärsyyntyä helpommin. Näitä molempia edesauttavat sairaudet vaivoineen. Tosin joillekin sen on luontaisempaa kuin toiselle. Itse olen kriittinen.

Jos nuoremmat porskuttavat reippaasti ja ' puhuvat omiaan' on viisasta olla hiilestymättä. Ei kaikki tarkoita juuri minun mielipidettäni vastaan, ei kaikki lipsahdukset ja tölväisytkään tarkoita vain minua. On mielipiteitä yleensä, ja on hyvä taito kestää erilaisuutta.

Jos ei haluamalla halua liata kotipesää, on viisautta kun vaikenee tai väistää. Ei kaikki sekään mitä luullaan ' sisäpiiriläisyyksei' ole sitä sanan ilkeässä mielessä. Toiset löytävät täälläkin toisensa, toiset eivät siitä kerro. Käytöstavoistakin on kyse.

Meitä on täällä avoimia tyyppejä jos on vetäytyviäkin. Mikä on nöyryyttä ja vaatimattomuutta, mikä väärää ylpeyttä,  sen arviointi on monimutkainen asia. Siitä saa päätöksen tehdä Luojamme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #29 : 26.04.16 - klo:18:20 »
Körttiläiset ovat olleet tosissaan mukana niin sinimustissa kuin punaisissakin, vuosikymmenestä riippuen. Ajastaan 60-luvun punapappina on juuri julkaissut kirjan Heikki Palmu, tosin kai lähinnä Länsi-Suomen rukoilevainen taustaltaan.