Kirjoittaja Aihe: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee  (Luettu 15587 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #45 : 28.04.16 - klo:14:34 »


 Turhaan sinä, 1944, itseäsi kiusaat. Tänne on pesiytynyt itseriittoisia 'edistyksellisiä', tyyppejä jotka eivät erilaisia mielipiteitä siedä ja toimivat sen mukaan pitääkseen yllä hegemoniaansa. Loppuosa sakista on hiljaa tai peesaa. Eikä tilanne hetkessä miksikään muutu. Ainut mitä voit tehdä, on ottaa välimatkaa ja lopettaa kohdaltasi ko. menon sponsorointi...



   Antakee armoa

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #46 : 28.04.16 - klo:15:10 »
Mistähän työ oikeen keskustelette?

Ikää karttuu ja muisti heikkenee, ei kai sille mitään voi...  :icon_rolleyes:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #47 : 28.04.16 - klo:15:26 »

   kommunikointia

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #48 : 29.04.16 - klo:04:11 »

   kommunikoida

    viestiä, välittää tietoja, tiedottaa. esim. Eivät pysty kommunikoimaan keskenään ongelmistaan. Kommunikoida jkn kanssa.

kommunikoida

    viestiä tietoa tai informaatiota vastaanottajalle verbaalisin tai ei-verbaalisin keinoin

Esimerkkejä kommunikoida sanan käytöstä:

Simpanssit kommunikoivat elein.



http://www.suomisanakirja.fi/kommunikoida

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #49 : 29.04.16 - klo:10:42 »
Kirjoitin taustoistani toisaalla. PekkaV, ymmärrän anomuksesi körttiläiseksi vitsiksi, joten anomuksesi hyväksyn  :003:.

Armonkerjäläinen on musiikkimakuni kuuntelija, oikeastaan vähän liikutuin, kun sellainen yhteytemme selvisi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #50 : 07.05.16 - klo:20:18 »
Ei suinpäin mutta joidenkin hyvin pitkäaikaisten tuttujen kohdalla olen tullut varovaiseksi. Toisaalta on juuri näitä nuoruudesta saakka ystäviä, joista joku putoaa mutta joku jota en pitänyt juuri minään enkä sinalaan ihmisenä jolle olisin kertonut asioitani onkin osoittautunut erittäin luotettavaksi


Yleisellä tasolla sisar soitti ja ihmetteli samaa. Onko tämä aika jotenkin erilaista? Miten kukaan ei enää välitä mistään?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #51 : 07.05.16 - klo:22:06 »
Huolestuttavinta on se, että luottamus itseen huononee nopeimmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #52 : 10.05.16 - klo:10:04 »
Kyllä. Mielipiteet ovat kuitenkin pysyviä, ainakin osalla. Niillä, jotka haluavat esiintyä ja vaikuttaa.

Mutta johan minä lupasin lähteä...    :-\. Ja toteen edelleen ettei se ollenkaan johdu sinusta muttei sinun ainakaan minun takiani tarvitse uhitella että mennään sitten kun ei väri kelpaa.

Kommunistin ja IKL: n nuoruusvuosiensa kannattajan ristisiitoksesta nyt vain tuottaannuin tämmöinenkin, mutta enhän minä väitä körtti olevanikaan.  Ja kaikin tavoin pysyn poissa. Luen näitä joskus ja kommentoin jos pelkään että jotakuta pahensin.


Mistä siitäkin tunnustan etten vaivaudu jokaisen takia. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #53 : 10.05.16 - klo:10:42 »
Mainittakoon vielä, että saattaisin olla kommunisti niillä kokenukdilla itsekin. Vanhemmat ottivat luottavaisin mielin kaksi vanhinta poikaansa vappumarssille, sehän oli turvallinen,  ilmoitettu ja perinteinenkin.  Kolmikymmenluvulla kuitenkin Pajari " mustapaitoineen" hyökkäsi marssijoiden kimppuun ja pieksi silmittömästi myös lapsia.

Mutta! Oli jotakin, jossa Stalin laski väärin. Jos joku tiesi kuinka vahva on puna-armeija, niin juuri kommunistit koska he majoittivat propagandisteja ennen Talvisotaa. Eikä silloin muusta keskusteltukaan. He tiesivät siitä enemmän kuin oikean laidan kulkijat.

Siitä huolimatta yh: n aikaan yksikään ei epäröinyt siitä joukosta jonka oma sukuni tunsi. Pajari tuli juuri tämän komppaniansa kanssa erinomaisesti toimeen eikä siinä ollut aatteesta kysymys vaan isänmaasta.

"................

12-vuotiaana vastasin puhelimeen ja äitiäni pyydettiin, koska soittaja oli vieras eikä esitellyt itseään, kysyin kuka soitti. Kuulemma eräs erinomaisen tulenpunainen lehti halusi laatia hänestä artikkelin esimerkkinä " kiihkoimperialistisesta neuvostovastaisesta kansakoulunopettajasta" . Olin aivan haavi auki ja kysyin mistä olikaan kysymys.

Oli opetettu pohjoismaat ja lopuksi kerrattu niin että oppilaat saivat kertoa vaikutelmiaan ja sehän meni haaveiluksi " minä kyllä muuttaisin sinne koska...." ja oppilaat kysyivät, ope mihin sinä muuttaisit. Norjaan vastasi ope. Siitä saatiin kerrattavaksi tunturit ja vuonot. Kysyin kuinka se siis on neuvostovastaisuutta. "No kun minä unohdin että Norja kuuluu NATOoon!"

Siitä asti kai tyyten lakkasin näkemästä poliittisia vaihevaihteluita mitenkään uskoon rinnastettavinakaan. Kumpikaan vanhemmistani ei enää liioin kantanut kodinperintöä. Isä totesi huomanneensa ihan omin päin, ettei sosialismi talousjärjestelmänä tule kestämään, äitini, ettei äärioikeistolaisuus johda kuin julmuuksiin. Lopulta äiti ei päästänyt minua edes partioon, siis äiti.

Sen tähden, 1944, suo anteeksi, mutta toisinaan kummastelen kannanottojasi täällä. En tahdo loukata sinua, sen toivottavasti sentään käsität.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #54 : 10.05.16 - klo:10:50 »
Ja summa summarum:  Sinua pyydetään jäämään, huomaat varmasti, minä pidän sinusta suunnattomasti.

Mutta totean itse tämän foorumin muusta hm tuotannosta jota perin runsaana tulvi, että johan nyt. Minun kanssani ei voida keskustella!

 Huomannet ettei puhuttu enää Sinusta 1944.  Sitten rouva jonka elämä on tämän palstan mukaan tulvinut ystävää sukulaista ilmoittaa " olevansa yksinäinen". Ja kirjoittelevansa siksi! 

Jos joku on selviytynyt synneistänsä hänen laillaan kuiville niin minä en ole. Minua inhottaa.

Poistin osan kirjoitukseta sääntöjen vastaisena henkilökohtaisuuksiin menemisenä.

« Viimeksi muokattu: 10.05.16 - klo:12:59 kirjoittanut seppos »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kun ikää kertyy, niin luottamus ihmisiin menee
« Vastaus #55 : 10.05.16 - klo:10:57 »
Itse kannatan iikolleja. Olen jopa jäsen .