Kirjoittaja Aihe: Tänään 32  (Luettu 29142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 32
« Vastaus #75 : 16.12.14 - klo:21:20 »
Aloittelen Siiri Magga-Miettusen kirjaa Siirin elämä. Viehättävää tekstiä saamenmaasta, Kutturasta ja Suomesta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #76 : 17.12.14 - klo:12:12 »
Ehken luke tenttiin kovin suuria sivumääriä mutta vähän täytyy. On epämiellyttävää pitää niitä sikaharvoin ja loppiaisena yksi ihan kuin tentaattori laskelmoisi  ettei kukaan tule kumminkaan niin peräti saattaa käydä.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #77 : 17.12.14 - klo:15:10 »
Uimahallissa käynti, onneksi nyt, tauko venähti taas liian pitkäksi.
Vakio-ohjelmani sujui entiseen malliin.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 32
« Vastaus #78 : 17.12.14 - klo:17:44 »
Alkoi joululoma   :114:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 32
« Vastaus #79 : 17.12.14 - klo:20:33 »
Ankean ja kipuisan kaksiviikkoisen päätti ihana joulukonsertti Sibeliustalossa. Eilen istuin jo melkein kivutta ja siksi arvasin lähteä.
Sinfonia Lahti kapelimestari Esa Heikkilä, musiikkiluokkien Laulupuu-kuoro viehättivät taidoillaan.

Tuttuja jouluisia säveliä ympäri maailmaa äänin ja instrumentein. Orkesteri aloitti ja lopetti Vivaldin Neljä vuodenaikaa, Talvi osallaan.
Lopuksi koko 1100-päinen yleisö lauloi yhdessä esiintyjien kanssa Maa on niin kaunis.... harrasta riemua
oli ilmassa.  Vaikeudet puhuttelevat ihmisiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 32
« Vastaus #80 : 18.12.14 - klo:06:38 »
Ajelemme pikkupakkasessa maalle. Käymme Muhoksen Halpa-hallissa matkalla, joten lähdemme vasta "ihmisten" aikaan. Olen jo pari tuntia lueskellut. Pitäisi Sotajoelle voida kesällä ajella ja Kutturaan, tietysti ne jäävät. Innostun helposti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 32
« Vastaus #81 : 18.12.14 - klo:11:18 »
Veneheitontielle tuttuun osoitteeseen tultiin. Pihassa 5 cm lumikerros, lintuystävät hengissä. Alkoi kova lämmitys, plus 15, mistä pitäisi 22-23:een päästä.
Lukaisin rivit nopeasti lävitse, missähän on Malla? Vaivan aikojeni puolustaja. Öppiäiselle, että olen ruokaa tekemätön koiras (vielä  :003: ).

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #82 : 18.12.14 - klo:15:15 »
Tulipa käytyä pitkästä aikaa kävellen taajaman keskustassa. Joululaulutilaisuus srk-talolla,
ihan hyvä käynti siellä. Tapasin hyvän bassokaverin pitkästä aikaa.
Itsellänihän bassolaulelot jäi väliin koko syksyltä, saa nähdä vieläkö huolitaan takaisin
jos sattuisin vielä innostumaan ja kerkeemään uudelleen.. :icon_eek:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #83 : 18.12.14 - klo:20:32 »
Kotimökillä piipahdin pitkästä aikaa, laitoin lämpöä vähän isommalle joulun ajaksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 32
« Vastaus #84 : 18.12.14 - klo:21:12 »
Kun pitää pyyhkeeseen käärittyä pakastepussia välillä silmillä niin sitten näkee taas. Tosin välillä täytyy kuivata verikyyneleet (verta ja kudosnestettä), että kuva pysyy terävänä. Onneksi ei ole minkäänlaista kipua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #85 : 18.12.14 - klo:22:52 »
Paranemista Sepolle !   :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #86 : 19.12.14 - klo:00:09 »
Paranemista niin.

Väsyttää ja nukahtaa kirjan ääreen, sitte herää just puoliyöllä joka on virkee hetki jonka jälkeen taas nukahtaa. Kyllä pitää kummaa peliä.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #87 : 19.12.14 - klo:00:16 »
Tuutori minun järkytykseksi uurasti minun työni kimpussa varmaan tie kuin pitkään, ja palautti korjattavaksi ja rupeen lukeen, niin se oli jostain tietsikan uumenista itekseen lähteny entinen tai, kuten todennäköisempää hän meni versioissa sekaisin.

Hän on korjannut hyvin huolella väärää versiota.

Nyt jyrisee mielessäni Herra Sebaot, ei sovi tuutoria tukehduttaa versioilla vaiks olisi miten innoissaan.
Minä mietin miten tuokin koetaan. Neuvoo neuvoo ja kaiks virheet pysyy. Eikö sana kuulu vai eikö se tehoo?

Oli pakko soittaa ja sanoa että minä korjasin jo...  Ja ettei enää versioita... Otan tuosta katsoakseni että olen viitannut teologisesti. He viittaavat eri tavoin kuin minä olen oppinut ja meni hitaasti jakeluun tuo teologinen tapa. Hän sai minun rauhoittumaan, mutta olihan se varsin harmillinen tapaus.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 32
« Vastaus #88 : 19.12.14 - klo:04:06 »

   ^ No olipa tosiaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 32
« Vastaus #89 : 19.12.14 - klo:07:28 »
Kun pitää pyyhkeeseen käärittyä pakastepussia välillä silmillä niin sitten näkee taas. Tosin välillä täytyy kuivata verikyyneleet (verta ja kudosnestettä), että kuva pysyy terävänä. Onneksi ei ole minkäänlaista kipua.

 :eusa_pray:                               

Riitalta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)