Kirjoittaja Aihe: Islam on rakkautta !  (Luettu 51626 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #75 : 04.11.15 - klo:19:52 »
Tämän haastattelun kuulin eilen. Tästä puuttuu se mitä haastateltava kertoi omasta äidistään.  Kolme öljyntuottajamaata on mainittu.

Järkevää puhetta mielestäni.  http://yle.fi/uutiset/suomessa_pitkaan_asunut_muslimi_kriittisena_suomi_ei_tarvitse_uutta_suurmoskeijaa/8427491
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #76 : 14.11.15 - klo:10:53 »
Steal, oliko nämä Pariisin murhamiehet oikeaoppisia muslimeja vai keitä. Ei vaikuta rakkauden teoilta, vai eikö moista koraanissa tunneta?

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #77 : 14.11.15 - klo:11:25 »
For every fanatic there are countless ordinary, decent people who believe in their own version of a benevolent God and wish no harm to anyone. Many of them regard it as their duty to try to make the world a better place.

John Humphrys: In God we doubt, 2007

Jokaista kiihkoilijaa kohti on lukemattomia tavallisia, siivoja ihmisiä, jotka uskovat omaan käsitykseensä hyvästä Jumalasta eivätkä tahdo pahaa kenellekään. Monet heistä pitävät velvollisuutenaan tehdä maailmasta parempaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #78 : 14.11.15 - klo:14:02 »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #80 : 14.02.16 - klo:19:07 »
Kyösti.  Muslimien niiden tavallisten katsantokanta on Raamatun vastainen. Miksei olisi ?

Tässä minun tulee jakaa näkemys, mutta rajoitetusti. Ne muslimit, joiden kanssa voi jäädä jutustamaan tuossa ylikäytävällä jolla pitävät kirpparia siis kaikki mahdolliset uskonsuunnat olen kiinnostuksesta koettanut.

Saattaa olla että miehen kanssa heiltä sujuisi sopuisamnin, mutta eilinen alkoi siinä vaiheessa huutaa päälle kun sanoin että Jumala on yksi. Hän piti ihan kiveenhakatusti kiinni siitä että kristityt palvovat kolmea erillistä Jumalaa.

" abrahamin ajalla Jumala oli yksi. Nooan ajalla Jumala oli yksi. Sitten tulee kristityt ja jumalia on kolme! Kunnes kuluu kuusisataa vuotta ja profeetta, ja nyt on jumalia yksi!
Pam. Kauppatavara lennähtää kasseihin, mies poistuu raivoissaan, no, siis, näenhän minä milloin joku on raivoissaan, kuuluu vähän tuohon ammattikoulutukseen....

Ja Amerikka on kristitty ja tappanut miljoonittainmiljoonittain juuri muslimeja.

Ennätin mahdollistaa että ihminen olisi paha riippumatta siitä mihin uskoo, kerta kaikkiasn.
Mahdollisesti.
Mutta muslimi on hyvä.... Eikun,  miten se meni?

No kuotenkin. Emme ennättäneet ihan tähän päivään, emme Aleppoon enkä saanut huomautettua että suomalaisena hän toivoakseni ei musliminakaan unohda piiiiiiiiiitkää rajaa Putinokratiaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #81 : 22.02.16 - klo:09:48 »
Olen haastatellut useita satoja musliimeja ja huomannut heidän suhtautumisensa Raamattuun vaihtelevan. On sellaisia, jotka hyökkäävät Raamattua vastaan. On toisia, jotka viittaavat Raamattuun, kun se tukee heidän näkemyksensä mutta ovat muuten kielteisiä. On myös sellaisia, jotka ovat Raamatunmyöteisiä. Jotkut keskiaikaiset koulutetut musliimit tukivat Raamattua: Al-Biqi, Al-Ghazali, Al-Tufi esim.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #82 : 22.02.16 - klo:11:03 »
Islamilaisia tuttavia minulla on muutama, kuten yksi budhhalainen kaupan kassakin.
Emme puhu uskonasioista.
         Eilen messussa pappi kertoi tapaamastaan muslimista
jonka luonnehdinta Raamatusta oli hämmentävä; se poistaa stressiä, luo levollisuutta. Meitähän se voi juuri stressata,  kun pitäisi ...

Oli siis löytänyt armon Raamatusta.  Onko Koraanissa vastaavaa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #83 : 22.02.16 - klo:12:35 »

Oli siis löytänyt armon Raamatusta.  Onko Koraanissa vastaavaa ?

Löytyy Koraanin ensimmäisestä sanasta: "Armahtavan, Armeliaan nimeen."
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #84 : 23.02.16 - klo:13:07 »
Islam on rakkautta - se pitää paikkansa. Mutta kristityt ja muslimit ovat syntisiä immeisiä ja valtapyrkimykset, politiikka, yleinen kuurous, oikeassa olemisen synti ja kielitaito ovat rajoittaneet dialogia. Ex-naapuri oli hurskas muslimi ja hänet retuutin kirkkoon herättäjän kirkkopyhään. Hän tykkäsi ja mielestäni hän maksoi körttiläisen HY-maksunkin. Hänellä oli tuntemus hänen uskontonsa mystisestä suufilaisuudesta... Tiellä kulkeva kansa = suufilaiset, körttiläiset.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #85 : 25.02.16 - klo:00:31 »
Islam on rakkautta - se pitää paikkansa. Mutta kristityt ja muslimit ovat syntisiä immeisiä ja valtapyrkimykset, politiikka, yleinen kuurous, oikeassa olemisen synti ja kielitaito ovat rajoittaneet dialogia. Ex-naapuri oli hurskas muslimi ja hänet retuutin kirkkoon herättäjän kirkkopyhään. Hän tykkäsi ja mielestäni hän maksoi körttiläisen HY-maksunkin. Hänellä oli tuntemus hänen uskontonsa mystisestä suufilaisuudesta... Tiellä kulkeva kansa = suufilaiset, körttiläiset.

Ehkä olen todella pudonnut tästä. Tai minun on toteaminen, etten osaa määritellä mitään uskontoa siksi tai täksi. Pitäisi jättää ketju johon kyllästyy, mutta Thomas McElwain kirjoitti niin hyvin ettäpä kiitän.

Lisäksi. Tuo on upea slogan ja näyttäisi hienolta banderollissa. 

Jostakin syystä minua vaivaa nyt uskontoallergia. Herätysliikeallergia. Tyhmä edes ryhtyä ketjuun, siis täällä meilläpäin asuu maahanmuuttajia paljon, sen etuna saa jutella ja tuo oli väkevä kokemus, sisaret ja veljet Aku Rädyssä. Kristitty uskoo kolmeen Jumalaan, piste. Kyllä silti heille, ihan totta on, kelpaa kristinuskosta joku viipale, kuten diakoniatyö ja äidinkielen opetus jota kunnioitettakoon, ei se ihan joka maassa menisi läpi. Ja niin, kymppiluokan muslimipojat kuuluvat vain ääneen hämmästelevän, mitä, ettekste oikeesti osaa Raamattua?


Ja kuinka läheisiä  tuttavia?  Niinkuin että jää juttelemaan päivittäin kun tapaa? Lähettelee Hyvää Ramadania - kortteja?
Vai niinkuin että näin kassan joka on ainakinihanmelkeinvarmasti buddhalainen. Voi taivas.
Täällä on minulle vähän ylivertaisen hyviä ihmisiä, enkä tässä  nyt viitsi nimiä mainita.


Kai sitä sitten ihmispolon täytyy ylistää jotakin. Kenelle se on islam kenelle körttiläisyys.


Ja mikä on vinossa kun ei jaksa heittäytyä maahan niin kenenkään ihmiselävän edessä?


Jossakin jonkin sisällä piilee kenties usko. Sitä kyselen mutta  aina saa nokilleen jotakin mitä me körtit, me körtit, no, tämä on körttien foorumikin.
Että ihanhan se on oikein ja menee kuten kai pitää.


« Viimeksi muokattu: 25.02.16 - klo:00:42 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #86 : 25.02.16 - klo:00:51 »
Ja loppujen lopuksi. Jos kyllästyy foorumiin koska se on niin körttiylenteinen ettei muu mitään ellei sitä  siis kykene tähän meikäläisyyteen ja muitaparemmuuteen ihan siis yksi yhteen yhdistämään , niin voisi kai sitä häipyä ainakin vetämään henkeä.

Ja uskonto. Mitä se edes on. Voi h****o!


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #87 : 01.03.16 - klo:14:10 »

Ja uskonto. Mitä se edes on. Voi h****o!

Niin, mitähän se olisi? Olen miettinyt ja tullut näkökulmiltaan ihan merkilliseen kuvaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #88 : 01.03.16 - klo:22:45 »
Niin, mitähän se olisi? Olen miettinyt ja tullut näkökulmiltaan ihan merkilliseen kuvaan.

Niinpä. Olen itse luopunut sekä uskosta että uskonnosta. En yksinkertaisesti löydä itsestäni kykyä kumpaankaan. Tässä vaiheessa riittäisi uskoksi se, jos Jumala uskoo minuun. En sitten tarvitsekaan uskoa häneen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #89 : 01.03.16 - klo:23:40 »
Niinpä. Olen itse luopunut sekä uskosta että uskonnosta. En yksinkertaisesti löydä itsestäni kykyä kumpaankaan. Tässä vaiheessa riittäisi uskoksi se, jos Jumala uskoo minuun. En sitten tarvitsekaan uskoa häneen.

Olet puhdistettu omatekoisesta.

Mt