Kirjoittaja Aihe: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi  (Luettu 20605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #105 : 20.10.21 - klo:18:25 »
Kannattaisi kuitenkin pohtia asiaa, vaikka ylimielinen ote lämmittäisikin sielua.

Voisitko selventää; mitä tarkoitat 'ylimielisellä otteella'?

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #106 : 21.10.21 - klo:09:58 »
Ylläpidon edustajan turhan hyökkäävä keskustelutyyli näyttäisin karkoittavan väkeä palstoilta ja tekee jäljelle jäävillekin oleskelun vähemmän miellyttäväksi. Kannattaisi kuitenkin pohtia asiaa, vaikka ylimielinen ote lämmittäisikin sielua.

Pitää kyllä valitettavasti sanoa, että "turhan hyökkäävä keskustelutyyli" on täällä aivan muiden kuin yhdenkään ylläpidon edustajan käytössä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #107 : 21.10.21 - klo:10:21 »
Juu, miekii aattelen jot täs on ikkäänkui opettaja-oppilaat-asetelma. Opettajan tietomäärä leimataa milloin mikskii.

Ei sit millää erräät jaksa sietää erilaisii ihmisii, kaikkii pitäs olla ' niinku miekii', ja täl en tarkola minnuu itsiäin.

Tääl on ain olt klikkilöit´ jotka saap voimaase toinetoisistaa. Ja siit porukall  hyökätää !

Ei mää kalloo jot myö ollaa kaik iha ikiommii , kaikkine nahkoinemme ja karvoinemme !

Eiks´esivallan kunnioittaminen ennää ookkaa hyve ?

Esivallan ääntä tääl käyttää seppos
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #108 : 21.10.21 - klo:10:57 »
Esivallan ääntä EI käytä yksin Seppo.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #109 : 21.10.21 - klo:11:50 »
Ei kannata sanoa aamenta mihin tahansa. Tämän foorumin ylläpito ei ole ilmaissut puoluepoliittista kantaansa eikä toisaalta Lapuan, Kauhavan, Ylistaron ja Seinäjoen herännäiden äänestyskäyttäytymisestä ole tietääkseni tehty pätevää tutkimusta.
Foorumilla kirjoittajien poliittiset kannat ovat ainakin minulle kristallinkirkkaat. Jotkut yrittävät esiintyä "puolueettomina", mutta tekstistähän asiat selviävät. Hyvin moni on itse paikkansa kirjoittanut esim Pena, että "jos nyt joku niin vihreä".

Foorumi on viherpunavärinen yleisilmeeltään. Vain tällaiset ovat ystäviä keskenään, muita yritetään kammeta ulos vimmaisella tavalla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #110 : 21.10.21 - klo:12:26 »
Minä en ole huomannut että täällä ketään siivosti ja kohteliaasti käyttäytyvää ja kirjoittavaa
olisi kammettu ulos. Muutamat ovat joutuneet jäähylle omasta syystään kun on kirjoittanut
toistuvasti liian rumalla ja syyttävällä tavalla.
En tiedä itse syyllistyneeni toisten ulos kampeamiseen vaikka paljon olen viestejä laittanutkin.
Jos olen liikaa laittanut Justinin musiikkia, niin kertokaa että osaan vähentää.
Välillä luen huolimattomasti ja pinnallisesti niin toki sekin voi olla syy miksi kampeamista
en huomaa, puhumattakaan puoluekannoista. Olen Päivi Räsäsen puoluetoveri, aika passiivinen
nykyisin, toimin ainoastaan paikallisosaston toiminnantarkastajana ja tilinpäätöksen
stilisoijana esityskuntoon....enkä ole närkästynyt vaikka Päiviä välillä täällä morkataan.

Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on....kunhan sääntöjä noudatetaan.   :023: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #111 : 21.10.21 - klo:12:39 »
Just noin ! Tähän tapaan suhtautuvat tulevat toimeen ihmisten kanssa puoluekannasta piittaamatta. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #112 : 21.10.21 - klo:12:49 »
Foorumilla kirjoittajien poliittiset kannat ovat ainakin minulle kristallinkirkkaat. Jotkut yrittävät esiintyä "puolueettomina", mutta tekstistähän asiat selviävät.

Mikäpä tässä maailmassa niin kristallinkirkasta olisi? - - - Vaikka toistemme poliittiset kannat olisivatkin tiedossa, sen ei tarvitse estää kunnioittavaa ja avointa keskustelua. Pikemminkin se voi edistää mielipiteiden vaihtoa. Jos minun 'vihreyteni' on jollekin vieras kanta, hänellä on vapaus kertoa, miksi.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #113 : 22.10.21 - klo:10:31 »
Foorumilla kirjoittajien poliittiset kannat ovat ainakin minulle kristallinkirkkaat. Jotkut yrittävät esiintyä "puolueettomina", mutta tekstistähän asiat selviävät. Hyvin moni on itse paikkansa kirjoittanut esim Pena, että "jos nyt joku niin vihreä".

Foorumi on viherpunavärinen yleisilmeeltään. Vain tällaiset ovat ystäviä keskenään, muita yritetään kammeta ulos vimmaisella tavalla.
Aamen!  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #114 : 22.10.21 - klo:10:52 »
Foorumi on viherpunavärinen yleisilmeeltään. Vain tällaiset ovat ystäviä keskenään, muita yritetään kammeta ulos vimmaisella tavalla.

En suurin surminkaan toivo sinun lähtevän pois tältä foorumilta. Olet sen arvokas jäsen. Toivoisin vain, että oppisit kuuntelemaan itsellesi vieraitakin kantoja avoimesti ja kunnioittaen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #115 : 22.10.21 - klo:13:57 »
En suurin surminkaan toivo sinun lähtevän pois tältä foorumilta. Olet sen arvokas jäsen. Toivoisin vain, että oppisit kuuntelemaan itsellesi vieraitakin kantoja avoimesti ja kunnioittaen.
Onko körttifoorumilla enää arvoa Herran elopellolla, sillä useimmat keskustelijat ovat poistuneet tältä foorumilta?  :017:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #116 : 22.10.21 - klo:14:40 »
Foorumilla kirjoittajien poliittiset kannat ovat ainakin minulle kristallinkirkkaat. Jotkut yrittävät esiintyä "puolueettomina", mutta tekstistähän asiat selviävät. Hyvin moni on itse paikkansa kirjoittanut esim Pena, että "jos nyt joku niin vihreä".

Foorumi on viherpunavärinen yleisilmeeltään. Vain tällaiset ovat ystäviä keskenään, muita yritetään kammeta ulos vimmaisella tavalla.

Minustakin vihreää on paljon, jotenkin punaiset eivät niin kovasti kirjoittele täällä enään, kuten sivullinen ja kalistaja, ei mua niin haittaa heidän suhtautumisensa minuun kun olen persun ja kristillisdemokraattien sekasikiö aatteeltani. Välillä enempi persu välillä enempi kristillinen riippuu tuulesta.

Onhan se selvä, että tietynlaista ennakkoasennetta on kaikissa erilailla ajattelevaa kohtaan.
Turhan herkkänahkainen ei pidä olla, mutta täytyy myöntää, että kyllä kun mua osuu herkkään kohtaan, niin mölinä alkaa ja mölisen ja ärähdän.

Tämä aihe näin yleensä maanpuollustus, niin siinä toivoisin enempi yhteenhiileen puhaltamista erilaisine taustoinemme. Uskon jopa viherpiipertäjien ultraliberaalisen maahanmuuton hyväksyvinä olevan siitä samaa mieltä, että omaa maata tulee puollustaa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #117 : 22.10.21 - klo:15:54 »
Onko körttifoorumilla enää arvoa Herran elopellolla, sillä useimmat keskustelijat ovat poistuneet tältä foorumilta?  :017:

Luulempa ettei foorumia olen alkuaan perustettukaan 'elopellon korjuuta' varten.
Olen ajatellut tämän olevan körttisten, ensin nuoren väen ja nyt meidän vanhemman väen, kamarikeskustelua muistuttavaksi juttutuvaksi.

On kaksi kamaria, toinen hengelliseen ja toinen 'jonninjoutavaan huulenheittoon'. Monet viihtyvät baarissa, panevat musaa soimaan. Toiset kertovat näkemästään, kuulemastaan ja lukemastaan.

Parhaimpia, eniten kirjoitettuja ja vastattuja palstoja, taisivat olla Tämä vai tuo, Säätila, ja Tänään-jutut.

Körttiset eivät tarvitse käännyttämistä. Sitä on yritetty, mutta yritykset eivät ole onnistuneet vaan ennenpitkään ovat näin toimineet luovuttaneet. Onneksi heitä ole ollut kuin muutama.

Kerropa, luterilainen, näkemyksesi miksi kirjoittava väki on foorumilla vähentynyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #118 : 22.10.21 - klo:16:25 »
Luterilaisen vastausta odotellessa muutkin varmaankin voimme Riitan kysymystä pohtia.
Pitääkö itse kunkin katsoa peiliin, vai ihmetellä kanssakirjoittajan loitontavaa tyyliä?
Onko kunkin olosuhteissa ja lähipiirissä kovasti taakkaa, vai maailman meno masentaa?
Vai onko käynyt niin että kirjoittaminen hävettää, viisaat sanat ja ajatukset lopahtaneet?
Vai pelko siitä että pahoittaa toisten mielen, anteeksipyytäminen ja nöyrtyminen ottaa koville?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi
« Vastaus #119 : 22.10.21 - klo:16:36 »
Luterilaisen vastausta odotellessa muutkin varmaankin voimme Riitan kysymystä pohtia.
Pitääkö itse kunkin katsoa peiliin, vai ihmetellä kanssakirjoittajan loitontavaa tyyliä?
Onko kunkin olosuhteissa ja lähipiirissä kovasti taakkaa, vai maailman meno masentaa?
Vai onko käynyt niin että kirjoittaminen hävettää, viisaat sanat ja ajatukset lopahtaneet?
Vai pelko siitä että pahoittaa toisten mielen, anteeksipyytäminen ja nöyrtyminen ottaa koville?

vn kirjoituksista on paljon oppimista ja hänen tyylistään.
Minusta oikein körttiläistä, ei ainakaan ketään koskaan loukkaavaa.

Uskoisin että moni ei kirjoita, kun ajatuksen virta on jo tyhjennetty foorumille ja ei oikein ile enään mitään mihin ottaa kantaa.
Vähän kuin vanha avoipari, ei tarvitse sanoa mitään hiljaisuudessa jo ymmärretään toisiamme.

Enkä oikeasti kaipaakkaan lisää kirjoittelijoita.
Ihan kiva jengi on nyt koolla.
Mua mukaan laskematta.
Kaikki valta tekoälylle!