Kirjoittaja Aihe: Tänään 72  (Luettu 19962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #30 : 06.05.20 - klo:19:07 »
Joudun kirjoittamaan, että porraskiviltäni näen vähän lunta ja jäätä, mutta en enää äitienpäivänä.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #31 : 06.05.20 - klo:21:30 »
Vasta tällä viikolla olen kulkenut pyörällä töihin, ja kyllä tekee hyvää! Tänäänkin mahtava sää.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21948
Vs: Tänään 72
« Vastaus #32 : 07.05.20 - klo:07:09 »
Taidan tänään jatkaa eilen alkanutta pyöräilykauttani.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21723
Vs: Tänään 72
« Vastaus #33 : 07.05.20 - klo:11:37 »
Hyvä että pääsit alkuun.   :023:
Meikämanne on aloittanut pyöräilykauden jo aikoja sitten, olen kerinnyt pitää jo
reilun viikon tauonkin tuulisten säiden vuoksi.
Siellä meren lähistöllä tuulinen sää saattaa kuulostaa tekosyyltä laiskotteluun.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #34 : 07.05.20 - klo:17:42 »
Kylläpä ulkona vihertää jo melkoisesti! Odotan erityisesti, että iso haapa ikkunan takana saa lehdet, ja sitten istun parvekkeelle kuuntelemaan sen lehtien havinaa :055:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #35 : 08.05.20 - klo:16:31 »
Oikein hyvä, että on lämmintä. Niin oikeastaan täälläkin, sillä tuuralla särin luhdin kivijalan vierestä viimeisen jään pienemmäksi, niin se sulaa nopsaan.
On ns joka toinen viikonloppu eli kohta jälkikasvu ja Nepi tulevat. Poika on eläkkeellä, että ei hän yksin lastensa kanssa selviäisi. Mutta yhdessä me pärjäämme, niin on ylhäällä hyväksi nähty. Enkä voi purnata, miksi purnaisinkaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33600
Vs: Tänään 72
« Vastaus #36 : 10.05.20 - klo:08:43 »
Tämä laulu kuului aina meillä äitienpäivän aamuun. Minä sen lauloin omalle äidilleni ja radiosta myös kuultiin:

https://www.youtube.com/watch?v=zt0t5yV6azQ&list=PL7DCUlinBUO8NbNnGIVod1jiob5qjM6nd&index=3

Hyvää äitienpäivää !   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 72
« Vastaus #37 : 10.05.20 - klo:10:20 »
Hyvää äitienpäivää kaikille foorumin äideille ja niiksi haluaville.

 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 72
« Vastaus #38 : 10.05.20 - klo:11:23 »
Kylläpä ulkona vihertää jo melkoisesti! Odotan erityisesti, että iso haapa ikkunan takana saa lehdet, ja sitten istun parvekkeelle kuuntelemaan sen lehtien havinaa :055:

Haapa on hitaimpia saamaan ja luopumaan lehdistä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #39 : 11.05.20 - klo:20:06 »
Haapa on hitaimpia saamaan ja luopumaan lehdistä

Nyt jo silmuja näkyvissä :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 72
« Vastaus #40 : 14.05.20 - klo:09:17 »
Toispäivänäm rohkaistuin hammaslääkärille, mainittakoon ettei pelko johdu koronasta vaan lapsuuden kouluhammaslääkärikauhusta joka jäi päälle.  Sisko poikkesi lauantaina kun asuntoa tyhjätään kaikesta turhasta ja siinä todettiin että hajosipa pesukone.  Sisar parka vaikeroi, että oliko se hänen syy.  No tasan ei kun kapine on hyvin palvellut 12 vuotta. 

Toispäivänä oli hamlääkäri sitä mieltä että.,.... Ja etten enää saa juosta karkuun kun....  Ja että nyt hoidam hampaat....   Eikä yhtään sattunu. 


Mitä siis tänään, no ei muuta kuin päällekkläin hammaslääkärin käynti 2 ja uuden pesaukoneen roudaus sisälle ja menee päällekkäin. 

Oli kiltti mies soittamassa että tuo, hoitio asian myymälään päin sillä ommin kummin pitää perua ja tressistä hiipii basilaarimigreeni eli kohta en pysy jaloillani ja kaikki menee ja äääääääh kuinka elämä saattaa mennä sol-muun.....   >:(


Ja budjetti nurin, muttya sattuu sitä paremmissakin piireissä eli kyl kyl selviän tästä.   Jotenkin.  UUUh.  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33600
Vs: Tänään 72
« Vastaus #41 : 14.05.20 - klo:10:06 »
Minä en enää hammaslääkäriä pelkää, sen jälkeen kun naapurimme Olli alkoi hoitaa hampaitamme. Hänellä on sellainen ote ja ihmistuntemus että ei paremmasta väliä.

Tein kokeeksi pien lenkin keppien avulla, huimauksesta huolimatta. Ei ollut helppoa.
Mariliisa-lääkäri totesi sen olevan asentohuimausta, ja samaa mieltä olen itsekin.
Muut paikat, kurkku ja nenä ovat kunnossa.


Ensiviikolla on kolme käyntiä terveyden hoitamiseksi. Labra, silmän injektointi sekä diabeteshoitjana vastaanotto. Tiedän sokeroarvojen olevan nousussa, paljon paikallaanolemisen takia. Myös Netflix on auttanut niskojen jumituksessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #42 : 14.05.20 - klo:12:37 »
Rämeellä oli kymmeniä jalkoja allani yhtaikaa ja huippootti. Tein kuorman ja tulin pois. Tilasin hieronnan huomiseksi kirkolla olevasta palvelusta. En mene rämeelle, vaan hierontaan, tällä iällä osaan vielä tehdä päätöksiä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 72
« Vastaus #43 : 15.05.20 - klo:11:26 »
Riitta-mummi, saitko itsehoito-ohjeita asentohuimakuseen? Jos et, niinkoitapa etsiä netistä tai kysy joltain fysioterapeutilta. Miun siskollain on asentohuimaus, ja hää selviää aika hyvin ku muistaa tehä aamukäännöksensä. Lisäksi nestetasapainosta kannattaa pitää huolta. Jos elimistö pääsee kuivuuen puolelle, niin huimaus pahenee. Nää on tämmöisiä miun ja sisaren kokemii juttui.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #44 : 15.05.20 - klo:11:34 »
Pyry-rouva kirjoitat aivan oikeita tietoja. Minulla on ollut huimauksesta haittaa viime vuosina ja olen käynyt monet tohtorit lävitse. Korvissani ei ole syytä, mutta juomisen olen hyvin usein jättänyt liian vähälle. Eli juominen on sitten vähän auttanut. Samoin sain apua, kun hierotin yläkroppaani. Kiusallinen vaiva tämä huimaajainen.