Kirjoittaja Aihe: Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?  (Luettu 17659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« : 15.11.05 - klo:00:30 »
mutta tän foorumin löytymistä seuranneen riemstumisen jälkeen olen humannut olevani aika vanha täällä. Eli eikö ole oikeen olemassa yli kaksvitosia körttejä jotka osais käyttää nettiä?
 Tää mua mitenkään haittaa, mutta joskus tulee sellanen ulkopuolinen olo.

  Mikko
Hähä!

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #1 : 15.11.05 - klo:01:36 »
Niinpä. Ikäjakauma on täällä aika nuorisopainotteinen. Ehkä siksi, että heille on ollut helpointa saada viesti foorumin olemassaolosta perille (mm. massatapahtumissa). Nuoriso myös pitkälti tuntee toisensa ennestään, siksikin heille juttelu täällä lienee helpompaa? Tosin se luo äkkiä omat inside-juttunsa ja keskusteluun voi olla vaikea päästä mukaan?

(On muuten aika lailla sama ilmiö kuin körttipiireissä muutenkin! Hirmu vahvat siteet muodostuu usein juuri nuorten välille ja heidän on siten luonnollista ja helppo jatkaa körttitoiminnassa edelleenkin - kunnes ikää karttuu, opiskelut ja työelämäkin alkaa, ja pitäisi löytää uudet omat porukat, samanhenkiset ihmiset, päästä mukaan, uudestaan "tulla rakastetuksi joukkoon". Siinä vaiheessa näyttäisi paljon porukkaa tipahtavan kuvioista. Paljonko n. 25-55 -vuotiaita näkee seuroissa? Aika vähän. Ja se on tosi sääli! Kyllä varmasti voisi herännäisyydellä olla tarjottavaa tällekin ikäryhmälle, hektisen työ-/perhe-elämänsä keskelle.)

Ja sitten taas, kun tässä vaiheessa palstalle löytää, ja jos ensimmäisenä suuntaa tänne Yleisen keskustelun puolelle - lieneekö jo olemassa olevat puheenaiheet kiinnostavia vanhemmille. Seuratupa-palstalla on kyllä hyvää pohdintaa usein ja siellä varmaan "vanhempikin" väki viihtyy - mutta jos ei kaikki keskustelu ole ihan seuratupakeskusteluakaan, onnistuuko silloin hyvän keskustelun virittely Yleisen keskustelun puolelle kaikkien näiden tavallisempien höpöhöpö-aiheiden joukkoon? Tai edes saman aaltopituuden löytäminen muiden keskustelijoiden kanssa höpöhöpö-aiheissa.. Ehkä. Miksei? Foorumilla on kyllä paljon väkeä, jolla löytyy kypsää ajattelua ja arvokkaita ajatuksia vaikka mihin. Ja viidakkorummun kun laittaa soimaan, voipi tuota väkeä saapua lisää. On tämä tarkoitettu ihan +25-vuotiaillekin, saa kutsua tutut ja tuntemattomat Körttifoorumille mukaan.

Whuooh. Tais mennä vähän ohi ja sivuraiteille ja vaikka mitä. Tällasta se on, kun yöllä ryhtyy pohtimaan. Ja oli muuten alle kaksvitosen kirjoittama tämäkin. ;)

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Re: Mitenkä lie?
« Vastaus #2 : 15.11.05 - klo:08:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikko"
mutta tän foorumin löytymistä seuranneen riemstumisen jälkeen olen humannut olevani aika vanha täällä. Eli eikö ole oikeen olemassa yli kaksvitosia körttejä jotka osais käyttää nettiä?
 Tää mua mitenkään haittaa, mutta joskus tulee sellanen ulkopuolinen olo.

  Mikko


Kyllä minä olen vanhempi kuin 25-weeee... Mutta totta on, että netissä ei ole montaa hengellistä paikkaa, jossa olisi muita kuin nuoria. Se on ollut vähän ikävä juttu, kun olen pohtinut myös aikuisille suunnattuja webbijuttuja luterilaisista lähtökohdista.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Anonymous

  • Vieras
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #3 : 15.11.05 - klo:11:54 »
On täälläkin sentään muutama yli kaksvitonen, mutta tosiaan enemmän tuolla seuratuvan puolella.

..Itsestäni olen huomannut sellaisen ärsyttävän piiloasenteen, että kun ei tiedä, minkä ikäinen keskustelukumppani on, saattaa pelätä itsensä naurunalaiseksi tekemistä. Siis tyyliin "kolmikymppinen täti vääntää naama punaisena joidenkin teinien kanssa, miten naurettavaa!". Vaan keskustelukumppanin vakavastiotettavuus kun ei saisi olla iästä kiinni. Omasta varhaisaikuisuudestanikin sen muistan, että v**aa sellainen vanhempien ihmisten käytös että "antaa tytön nyt vähän hehkuttaa/kiukutella, eihän sitä tartte vakavasti ottaa, se ei vielä tiedä mistään mitään".

Minttu (en jaksanut kirjautua)

Poissa ice girl

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #4 : 15.11.05 - klo:16:39 »
heii!! ei mitään, kyllä vanhempikin porukka on ihan ok täällä että ei kun mukaan!! :D
cold hearted girl- I wount love no-one
that´s me...

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #5 : 20.02.06 - klo:22:33 »
Jassoo, enpä ole tullut ajatelleeksi, että täällä olis porukka enimmäkseen alle 25 vee... Minähän olen sitten ihan täti-ihminen teidän rinnalla!!  :shock:

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #6 : 21.02.06 - klo:11:12 »
Juuri vajaa kuukausi sitten 25 täyttäneenä mut voi nyt laskea tähän +25:iin :) Kyllähän meidän ikäluokka osaa käyttää konetta hyvinkin, mutta lieneekö se sitten jonkinlainen kynnys alkaa kirjoittaa tänne. Itse tosin kirjoittelen enemmän tänne yleisen keskustelun puolelle, koska musta tuntuu, että mulla ei ole mitään sanottavaa seuratuvan keskusteluihin. Ne on hienoja keskusteluja, joissa on paljon suuria ja pieniäkin ajatuksia, mutta jotenkin itse en ole ikinä osannut keskustella teologisista jutuista. Pelkään hiukan Mintun tavoin, tosin toisinpäin, että asetan itseni naurunalaiseksi esittämällä "vain" kaksvitosen ajatuksia, kun siellä on niin paljon kaikkia fiksuja ja elämää kokeneita tyyppejä. Oma typerä alemmuuskompleksini tämä tietenkin on, kun tiedän, että täällä jos jossain on mielipiteet kaikkiin suuntiin sallittuja.

Voisin kuvitella, että täällä on paljonkin sivustaseuraajia, jotka eivät itse keskusteluun osallistu, mutta kuitenkin suht. aktiivisesti niitä seuraavat. Paljastakaa itsenne, saadaan ikäjakauma vähän tasapuolisemmaksi!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Niinpä, niin..Re: Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #7 : 05.03.06 - klo:20:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikko"
mutta tän foorumin löytymistä seuranneen riemstumisen jälkeen olen humannut olevani aika vanha täällä. Eli eikö ole oikeen olemassa yli kaksvitosia körttejä jotka osais käyttää nettiä?
 Tää mua mitenkään haittaa, mutta joskus tulee sellanen ulkopuolinen olo.

  Mikko


Sepä se.." körtin elämä täällä netissä " oli sen verran
uniikki juttu että tuli tsekattua.
Mikähän on se peruste, jolla aikuiset ihmiset luokittelevat
itsensä nettikörtiksi tänne ?
Itse olin talkoohommissa 2005 kesällä 3päivää..
ja mielenkiinto pysyi yllä. Rippikoulustaki selvisin hengissä.
En niin kauhiasti tunne +25 ikästen körttien elämää netissä.
Harmi. Muistoja liittyy jos jonkinlaisia. Minne tiet kulkivat/erosivat?
Elämä on kemiaa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #8 : 05.03.06 - klo:22:12 »
^ Huokaisin jo syvään, kun huomasin, että nyt on sitten joku rekisteröitynyt tänne provoilemaan akuankka-nimimerkillä, ryhtyy varmaan "uskovaisia" herjaamaan, ja pitääkö tässä alkaa sensuroida viestejä. Mutta eipä onneksi. Tervetuloa siis Körttifoorumille. Taidan muistaa sut. Ainakin jos olit joskus aikanaan, 1997, HY:n Taizen matkalla?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #9 : 05.03.06 - klo:22:34 »
Tuo vaalien kestoehdokas herätti jostain syystä minussa ihan saman ensivaikutelman kuin Liisalla. Lienee sama syykin. Jos muistan oikein niin tuon niminen Elina oli samalla riparilla meidän Elinan kanssa.

Muuten minä olen varsinainen nettivanhus. En enää muista mitä tein, kun täytin 25v. Täällä on varmaa kohta jäseniä, jotka ovat syntyneet sen jälkeen kun aloitin surffailun ensin Mosaicilla ja sitten todella upealla Netscape 1.0:lla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
VAALIEHDOKAS NRO:1?
« Vastaus #10 : 05.03.06 - klo:23:59 »
Olenko sama Elina?
Eri ja sama.
Akun elämässä on jotain samaa,
pakko myöntää..

Ikääkin kertyy..
tekemistä riittää
Aina vaan ei ole flow-tilassa,
mutta ei voi olla jos ei nuku mieltään eheäksi..
Olenko uskonnollisesti valveilla?
Kuuntelenko sydämen/järjen ääntä=?
Vaikeita kysymyksiä.
Elämä on kemiaa.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #11 : 23.03.06 - klo:01:11 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Täällä on varmaa kohta jäseniä, jotka ovat syntyneet sen jälkeen kun aloitin surffailun ensin Mosaicilla ja sitten todella upealla Netscape 1.0:lla

ja sitä ennen oli tekstipohjainen gopher...

Jossain tuossa välissä oli se aika kun joku esitteli www:n mahdollisuuksia körttienkin toiminnan mainostamiseen ja sai kuulemma vain outoja katseita. Mutta hienoa että liike on tässä mielessä uudistunut :)

Eli kyllä täällä on muitakin +25 körttejä vaikkemme keskusteluihin jaksa tai ehdi usein osallistuakaan.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #12 : 12.11.07 - klo:08:46 »
Vanha keskustelu, mutta nostetaas vähän. Täällä myös eräs rajapyykin ohittanut, joka on hengellisyydestä saamassa uudelleen kiinni näin teinivuosien kriisien jälkeen. Olisikos tänne tullut muitakin samaa ikäluokkaa edustavia mukaan?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #13 : 12.11.07 - klo:09:01 »
Heh, heh: tuo 25 on ihan jännä luku, ja plussa siinä perässä. Pitäisiköhän minun laittaa kaksi plussaa, vai kolme. En ole matemaatikko, mutta näinpä se minulla nyt menee, 2 x 25 =

    Laskekaa itse.

    Onhan tällä foorumilla kohtuullisen paljon nuoria, mutta mitäpä tuosta, nuoruushan on haitta, joka paranee vuosien myötä, vai...

    Otaksun, että foorumin satunnaisselaajien keskuudessa on tulevaisuudessa entistä enemmän selkeästi työikäistä väkeä. Tietotekniikan Suomessa tunnutaan myös monin tavoin edesautettavan sitä, että jo jossain määrin ikääntynytkin väki oppii tietoteknisia vempaimia käyttämään.

    Tulevaisuudessa - ehken - myös foorumin ikäjakauma on entistä monipuolisempi.

    Mutta sitä ennen kuten realistinen jalkapallovalmentaja sanoo, niillä pelataan, jotka terveinä mukana ovat.

    Eli ne kirjoittavat, jotka kirjaantuneita ovat.

kristitty

  • Vieras
Mitenkä lie? +25-v. körtit netissä?
« Vastaus #14 : 12.11.07 - klo:09:53 »
olen itsekin sitten aika wanha kun olen 44 vuotias.itse hankin tämän ensimmäisen "tietokoneeni" vasta 43 vuotiaana.kätevää kun voi hoitaa es,pankkiasiat verkkopankissa.
oikeastaan vanha kansa muistaakseni todennut;" ihminen on niin kauan nuori kun sokeri suussa sulaa."
itse olen "kärsinnyt" siitä kun seurakunnassa ei ole ikäisiäni vapaita naisia.jos joku on, niin juuri vankilasta päässyt uskoontullut "vie" hänet vihille.
ei ole mukavaa olla wanhapoika vasten tahtoaan.sitten kun olen joskus srk:ssa puhunnut ongelmastani, on haukuttu " lihan himon synnistä."
ei ole helppoa olla keski-ikäinen raitis uskova mies kotikaupungissani.
olen ajatellut lähteä etsimään puolisoa es, venäjältä, eestistä tai filippiineiltä.