Kirjoittaja Aihe: Yhdestoista urputusketju  (Luettu 34231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #105 : 09.06.20 - klo:09:52 »
Teidän pitää muuttaa tapanne koska Teidän pitää olla esikuvana meille.

Luulin, että vastustat nimenomaan esikuvia.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #106 : 09.06.20 - klo:09:59 »
Foorumin säännöt pykälä 2.
 Körttifoorumi on tarkoitettu herännäisyyskeskustelulle sekä herännäisyyden hengessä käytävälle muulle keskustelulle. Foorumilla pyritään noudattamaan kristillistä etiikkaa. Käyttäjien odotetaan kunnioittavan Körttifoorumia herännäishenkisenä keskusteluareenana. Olet tervetullut foorumille myös tutustumaan ja kyselemään herännäisyydestä. Kuitenkaan käännytystyölle, körttien yksipuoliselle tuomitsemiselle tai körttien uskonkäsitysten vähättelylle ei ole aihetta. Körttifoorumin keskustelijoiden toivotaan kunnioittavan teksteissään myös muita uskonliikkeitä.

Se lainaus.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register

Ps. Anteeksi en muistanut että se ei koske kaikkia.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #107 : 09.06.20 - klo:14:49 »
^Kaikki voinevat haksahtaa joskus.

Omat viestini eivät varmasti kaikki ole "herännäisyyskeskustelua sekä herännäisyyden hengessä käytävää muuta keskustelua".

Mutta jopa ylläpitäjiä olen muistuttanut tuosta viimeisestä, eli muiden liikkeiden arvostelusta. Enkä ole siitä täällä saanut sapiskaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #108 : 09.06.20 - klo:15:12 »
Onkohan korona-karanteeni herkistänyt mielet, kärjistänyt kielet ?

Parasta on jos ei olla taas tekemässä kapina-liikettä. Kylle tänne hyvin mahtuu erilaisia näköaloja, koska yksilöllinen ajattelu ei ole kielletty säännöissä.

Eri sia on jos ei kykene 'lukemaan'  rivien välistä kirjoittajan leikkimieltä tai muuta
,salakieltä,  joka on joko avautuvaa  tai sitten ei.

Raamatun tekstejä ei saa kääntää ketään vastaa, eikä käyttää epäkunnioittavasti, siis alatyylisten asioiden tueksi. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #109 : 09.06.20 - klo:18:04 »
Kaikkea ei voi laittaa koronan piikkiin.

"Koti rauha" on mennyt.

Voi, voi...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #110 : 09.06.20 - klo:18:15 »
Rauha, rauha...ei mithään hättää

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #111 : 09.06.20 - klo:18:55 »
Eri sia on jos ei kykene 'lukemaan'  rivien välistä kirjoittajan leikkimieltä tai muuta
,salakieltä,  joka on joko avautuvaa  tai sitten ei.

Minä usein tunnen etten kykene (jotain ihme skabaa täällä olen kyllä aistivinani), mutta toivottavasti silloin osaan vain olla hiljaa. Ainakin usein olen ollut, kun fiilis on sanonut "häh, mitä se tuo nyt oli olevinaan"  :-X
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #112 : 09.06.20 - klo:19:11 »
Minulle on annettu herkät aistimukset.Kirjoittelustakin aistin sen missä mielessä kirjoitetaan. Nähdessä tiedän sitäkin enemmän.
 
Kaksitoista vuotta olen täällä ollut mukana, mutta tällaista pilkantekoa, yleistä sekä erityisesti körtteihin kohdistuvaa en ole aiemmin näin voimakkaana huomannut.

Käännytystyötä on kyllä tehty, mutta se on melko pian loppunut.

Näin rohkeasti en ole uskaltanut ennen sanoa, mutta nyt on jo rohkeutta sanoa kovastikin, kun katson sen aiheelliseksi.

Jokaiselle on annettu jotakin, minulle ' suorat sanat'.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #113 : 09.06.20 - klo:19:19 »
Minä usein tunnen etten kykene (jotain ihme skabaa täällä olen kyllä aistivinani), mutta toivottavasti silloin osaan vain olla hiljaa. Ainakin usein olen ollut, kun fiilis on sanonut "häh, mitä se tuo nyt oli olevinaan"  :-X

Olen kateellinen sinulle, sillä minä en osaa olla hiljaa.

En koe myöskään että foorumilla on mitään skabaa. Enemminkin suuria näkemys eroja ylläpidon / nettitoimikannan sekä muutamien nimimerkkien kanssa, jotka ovat viestien määrässä jo omaa luokkaansa.
En tiedä ovatko he niin sokeita että eivät ole huomanneet kuinka he käyttävät kuvaannollisesti "valtaa" foorumilla.
Paljon on rekisteröityneitä nimimerkkejä, mutta harva osallistuu, eiköhän se kerro paljon.
Minä en halua olla kuningas kuninkaana foorumilla.
Mutta elämän kokemus niin siviilissä kuin työelämässä on antanut hyvinkin paljon erilaisista ihmisisten käyttäytymisestä. Näin ollen en voi olla samassa veneessä heidän (ylläpidon / nettitoimikannan sekä muutamien nimimerkkien) kanssa.
En myöskään kiellä sitä että olen viime aikoina käyttäytynyt huonosti, se on valitettavaa. Mutta minuun ei jalkoja pyyhi kukaan tällä foorumilla.


Rauha, rauha...ei mithään hättää
Minä kiitän nimimerkki vn
 


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #114 : 09.06.20 - klo:19:28 »
.

Paljon on rekisteröityneitä nimimerkkejä, mutta harva osallistuu, eiköhän se kerro paljon.
Minä en halua olla kuningas kuninkaana foorumilla.
Mutta elämän kokemus niin siviilissä kuin työelämässä on antanut hyvinkin paljon erilaisista ihmisisten käyttäytymisestä. Näin ollen en voi olla samassa veneessä heidän (ylläpidon / nettitoimikannan sekä muutamien nimimerkkien) kanssa.
En myöskään kiellä sitä että olen viime aikoina käyttäytynyt huonosti, se on valitettavaa. Mutta minuun ei jalkoja pyyhi kukaan tällä foorumilla.
Rekisteröityneitä/kirjoittavia luku ei kerro mitään jos tuntee foorumien sieluelämää.
Elämänkokemuksen määrä on hyvin epätarkka luku.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #115 : 09.06.20 - klo:19:34 »
En tiedä ovatko he niin sokeita että eivät ole huomanneet kuinka he käyttävät kuvaannollisesti "valtaa" foorumilla.

Tarkoitatko, että tänne ahkerasti kirjoittavien mielipiteistä on rakentunut vähitellen mielikuva Körttifoorumin ’virallisesta kannasta’, jota vastaan ei sovi olla? Näin on todennäköisesti käynytkin, mutta eiköhän se kuitenkin ole vain mielikuva. Ainoat todelliset rajoitukset ovat foorumin säännöissä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #116 : 09.06.20 - klo:20:31 »
Penan kysymys ei ole minulle, mutta joku pieni kommenttini tähän.

Pyrin olemaan kinasteluista ulkopuolella hissukseen, välillä vaan "innostun" laittamaan
lusikkani soppaan...pääosin leikkimielisesti ja rohkaisuksi, vaikka tosikko olenkin.
Silloin tällöin olen käyttänyt hyväntahtoisesti kehoitusta: "Kuulkaas poijjaat"...ilman sen
kummempia selityksiä.
Pyrin siihen etten kaiva toisten vikoja ja puutteita joita muissakin on eikä vain minussa.
En ole oikeassa, enkä pyri sanomaan viimeistä sanaa.
Saamme olla armahdettuja syntisiä, Jumalan luomia ainutlaatuisia ja ainutkertaisia persoonia,
eikä ainakaan minulla ole lupaa pitää Jumalan luomistyötä halpana...itsessänikään...
eikä varsinkaan muissa.

Olen täällä aika paljon kirjoitellut, takavuosina paljonkin eräiden nimimerkkien innostamana
ja rohkaisemana. Takana ovat ne ajat. Inspis on meikämannella jokseenkin kadonnut.
Nykyisin lähinnä kopsaan tänne hyvää aforismikirjaa, suosittelen lukemaan niitäkin.   :109:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #117 : 09.06.20 - klo:21:05 »
En tiedä ovatko he niin sokeita että eivät ole huomanneet kuinka he käyttävät kuvaannollisesti "valtaa" foorumilla.


Tarkoitatko, että tänne ahkerasti kirjoittavien mielipiteistä on rakentunut vähitellen mielikuva Körttifoorumin ’virallisesta kannasta’, jota vastaan ei sovi olla? Näin on todennäköisesti käynytkin, mutta eiköhän se kuitenkin ole vain mielikuva. Ainoat todelliset rajoitukset ovat foorumin säännöissä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #118 : 10.06.20 - klo:06:49 »
Kertaus on toki opintojen äiti. En silti ihan ymmärrä, miksi Bengt Sandberg lainasi tuohon oman viestinsä ja minun siihen antamani vastauksen ilman mitään lisäkommenttia. Ovathan ne helposti luettavissa samassa ketjussa paria puheenvuoroa aikaisemmin.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #119 : 10.06.20 - klo:15:57 »
Siinäpä pohdintaa tälle loppu päivälle.