Äänestys

Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?

Kyllä
26 (72.2%)
En
8 (22.2%)
En tiedä.
2 (5.6%)
En tiedä. Mikä on Herättäjä-Yhdistys?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 31

Äänestys päättynyt: 14.08.08 - klo:18:14

Kirjoittaja Aihe: Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?  (Luettu 9025 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« : 14.08.08 - klo:18:14 »
Ihan vain mielenkiinnosta tämä kysely. Ei tarvitse antaa sanallista vastausta, mutta äänestysnappia klikkaillen voisi kertoa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #1 : 14.08.08 - klo:19:37 »
Olen ollut ainaisjäsen kymmenisen vuotta.
Lars Mikaelin jäähyväiskirjeestä jäi mieleeni, ettei usko voi periytyä, vain uskonnollisuus voi. Isien perinnöstä ja perinnön vaalimisesta kuitenkin puhutaan. Olisiko niillä samantapainen asema tässä yhteydessä kuin sakramenteilla. Ne voivat synnyttää uskon ja tukea sitä?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #2 : 14.08.08 - klo:20:35 »
Panisitko Liisa jonkun hälytyksen päälle, että kaikki vastaisivat. Käyttäjälistalla on runsaasti porukkata. Oma ennakkoarvioni on, että körttifoorumilaisista noin 75 prosenttia on yhdistyksen jäseniä.
Acta, non verba.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #3 : 14.08.08 - klo:21:15 »
Toki olen, tosin vuosikokouksiin en ole osallistunut vaikka monta kertaa olen sattunut lähistölle niiden aikana...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #4 : 14.08.08 - klo:22:29 »
Ainaisjäsen olen jo 1970-luvulta asti; mummuni - äidinäiti - hoiti jäsenyyden joululahjaksi yhtenä vuonna tuossa alussa mainitulla vuosikymmenellä. Eli että Yhteen hiileen tässä puhallellaan... :lol:  8)

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #5 : 14.08.08 - klo:22:39 »
Mä haluaisin vastata, että en vielä. Olen pyytänyt ainaisjäsenyyttä synttärilahjaksi syksyllä. :-)

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #6 : 15.08.08 - klo:07:44 »
Toistaiseksi en ole. En ole vielä niin varma omasta körttiläisyydestäni, että uskaltaisin liittyä. Ehkä sekin on tavallaan körttiläistä ajattelua.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #7 : 15.08.08 - klo:16:46 »
Olen jäsen, liityin joskus talvella nuorisojäseneksi. Olen kyllä miettinyt ainaisjäsenyyttä, niin olisi pitemmän päälle halvempi, mutta ei tuo nuorisojäsenen jäsenmaksu nyt niin paha ole.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #8 : 15.08.08 - klo:21:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Toistaiseksi en ole. En ole vielä niin varma omasta körttiläisyydestäni, että uskaltaisin liittyä. Ehkä sekin on tavallaan körttiläistä ajattelua.

Herännäisyys ei ole onneksi millään tavalla sidoksissa jäsenyyksiin. Yhdistystä toki tarvitaan käytännön asioita varten, ja yhdistys puolestaan jäseniä, jotka niitä asioita hoitavat. Toiminta vaatii rahaa, jota tulee mm. jäsenmaksuista. Toiminnan tukeminen ilman jäsenyyttäkin on onneksi helppoa - seuroissa kiertää haavi.

Mt
jäsen - käytännöllisistä syistä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #9 : 15.08.08 - klo:21:49 »
Kai minunkin pitää tunnustaa, että olen ollut ainaisjäsen jo 40 vuotta. Koin sen silloin hyväksi ratkaisuksi. Täytyy todeta, etten ole katunut. Vuosikokouksiin olen osallistunut aina kun on ollut mahdollista. Elämässä kun kaikki ei ole mahdollista. Herännäisyydessä järjestäysytyminen ei ole koskaan ollut se tärkein asia, mutta mitä enemmän jäseniä on luonnollisesti parempi vaihtoehto. Keltään en ole kuullut jäsennyydestä kysyttävän tai sitä vaadittavan. Jäsenkampanjoita on luonnollisesti ollut.

Minusta jäsenyys on sitoutumis kannanotto. Ei pakollinen kuten ei sitoutuminenkaan silti tervetuloa mukaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

hm

  • Vieras
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #10 : 16.08.08 - klo:01:26 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Kai minunkin pitää tunnustaa, että olen ollut ainaisjäsen jo 40 vuotta. Koin sen silloin hyväksi ratkaisuksi. Täytyy todeta, etten ole katunut. Vuosikokouksiin olen osallistunut aina kun on ollut mahdollista. Elämässä kun kaikki ei ole mahdollista. Herännäisyydessä järjestäysytyminen ei ole koskaan ollut se tärkein asia, mutta mitä enemmän jäseniä on luonnollisesti parempi vaihtoehto. Keltään en ole kuullut jäsennyydestä kysyttävän tai sitä vaadittavan. Jäsenkampanjoita on luonnollisesti ollut.

Minusta jäsenyys on sitoutumis kannanotto. Ei pakollinen kuten ei sitoutuminenkaan silti tervetuloa mukaan.


Aikoinaan kai oli kovaaakin vastustusta, täytyykö herännäisyyden organisoitua. " Organisaatio tappaa hengen".

Eiköhän sama homma ollut silloin, kun Vihreä liitto puoiueena perustettiin.
Muistan tämän. vaikka en ollutkaan kokouksessa.

Hämmästyttävää samankaltaisuutta.

No, tosi vihreät lähtivät? :wink:

Saattoivat olla oikeassa monessakin asiassa?

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #11 : 16.08.08 - klo:20:43 »
Jäsen Lahdesta saakka. Tykkään kuulua erilaisiin yhdistyksiin, mutta tämä on ainoa uskonnollinen r.y., johon kuulun. Luulin alun perin, että Herättäjä-yhdistykseen kuulumalla saa Hengellisen Kuukauslehden, mutta pian tajusin erheeni ja tilasin lehden erikseen.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #12 : 16.08.08 - klo:23:31 »
Kesällä harkitsin jäseneksi liittymistä.
Meinasin maksaa jäsenmaksun, mutta en juuri silloin löytä´nyt pankkitunnuksia, joten liittyminen jäi siihen.

Taisi olla niin, että samana päivänä, kun aioin liittyä yhdistykseen, lähetin Herättäjäyhdistykselle kyselyn siitä, että saako vahoja siioninvirsiä käyttää näyteikkunassani (olen kyllä aika vakuuttunut, että laillisia esteitä ei ole, mutta kysyin varmuudenvuoksi kuitenkin).
Eivät ole vaivautuneet vielä vastaamaan ehklä kuukausi sitten lähettämääni viestiin (vai onkohan siitä jo 2 kuukautta.)

Olisinkohan ensimmäinen körtti-helluntalainen yhdistyksessä, jos siihen liittyisin?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #13 : 16.08.08 - klo:23:39 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Eivät ole vaivautuneet vielä vastaamaan ehklä kuukausi sitten lähettämääni viestiin (vai onkohan siitä jo 2 kuukautta.)


Syynä tähän voisi olla kesälomat. Putiikki on ollut herättäjäjuhlien jälkeen kiinni, osa palailee vasta näillä main töihin. Kesä on aika hiljaista aikaa, kun on lomat, rippikoulut ja herättäjäjuhlat - pitävät väen koko kesän kiireisinä tai poissa ns. työpöytien äärestä.
(Ja saattaapi olla, ettei ole ihan helppo kysymys vastata.)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Oletko Herättäjä-Yhdistyksen jäsen?
« Vastaus #14 : 17.08.08 - klo:00:43 »
Lainaus
Ja saattaapi olla, ettei ole ihan helppo kysymys vastata


Jos tuntee Suomen tekijänoikeuslain, silloin kysymys on helppo.
Ei ole takeita, että Herättäjäyhdistyksessä sitä tunnetaan, vaan saavathan he halutessaan sen selvittää.

Tuota kesälomajuttua itsekin taisin ounastella viimästyksen syyksi.