Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 8  (Luettu 36127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #135 : 24.10.17 - klo:18:22 »
Aamen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #136 : 25.10.17 - klo:08:34 »
Kun en kärsi häntä enää

Sinä kärsivällisyyden Jumala, olen saapunut viimeiselle rajalle. Olen koettanut kohdella häntä kristillisellä kärsivällisyydellä. Hän käy kuitenkin yhä vaikeammaksi.
Kyllä sinä tiedät, ketä kärsiäkseni olen sinultakin pyytänyt voimaa. En jaksa enää. Ei tule mitään. En tahdo olla missään tekemisissä hänen kanssaan. On parempi että uhraan voimani ja ystävällisyyteni jonkin toisen lähimmäiseni hyväksi, johon ne vaikuttavat edullisemmin.

Oliko se sinun vastauksesi? Kuulin omat sanani hänestä kuin ne olisivat sinun sanojasi minusta. Minä peruutan sanani.
Minä yritän kärsiä häntä niin kauan kuin sinä jaksat kärsiä minua ja toivot minusta hyvää. Lahjoita minulle sinun kärsivällisyyttäsi häntä ja kaikkia muitakin kohtaan.


Olavi Kaukola

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #137 : 26.10.17 - klo:01:05 »
Kun en kärsi häntä enää

Sinä kärsivällisyyden Jumala, olen saapunut viimeiselle rajalle. Olen koettanut kohdella häntä kristillisellä kärsivällisyydellä. Hän käy kuitenkin yhä vaikeammaksi.
Kyllä sinä tiedät, ketä kärsiäkseni olen sinultakin pyytänyt voimaa. En jaksa enää. Ei tule mitään. En tahdo olla missään tekemisissä hänen kanssaan. On parempi että uhraan voimani ja ystävällisyyteni jonkin toisen lähimmäiseni hyväksi, johon ne vaikuttavat edullisemmin.

Oliko se sinun vastauksesi? Kuulin omat sanani hänestä kuin ne olisivat sinun sanojasi minusta. Minä peruutan sanani.
Minä yritän kärsiä häntä niin kauan kuin sinä jaksat kärsiä minua ja toivot minusta hyvää. Lahjoita minulle sinun kärsivällisyyttäsi häntä ja kaikkia muitakin kohtaan.


Olavi Kaukola

Jumalani

Näin kuinka he pelkäsivät minua, ja lopulta minäkin pelkäsin heitä. Anteeksi -- niin moni sanoo
että tein väärin.
Sinä tiedät, että voimani loppuivat
Sinä tiedät, mikä on oikein
Tiedät tarvitsiko koko asiasta
niin välittää.

 En tiedä, puhuivatko he Sinun sanojasi
vai omia sanojaan
selittäessään mitä tahdot tapahtuvaksi. 

Näin paljon pettymyksiä, kun he olivat vakuuttuneita
halustasi parantaa eikä toipumista tullut, ja
he suuttuivat toisinaan minulle.

Sinä tiedät kuinka kaltaiseni pelkäävät.
Anna meille tahtosi mukaan viisautta,
ja jos et annakaan,
auta jaksamaan päivä kerrallaan voimakkaiden keskellä.

Tee meistä ihmisistä riippumattomia ja vapaita, yksin Sinua tarvitsevia sillä
muuten emme jaksa elää. Suo kuuntelevat korvat, näkevät silmät, toista kohti ojentuva käsi.

Hyvää yötä, ikuisesti valvova Isä.
Minä kaipaan Sinua päivääni.

« Viimeksi muokattu: 26.10.17 - klo:01:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #138 : 26.10.17 - klo:08:45 »
Kun tekee mieli ilahuttaa

Taivaallinen Isä, sinulla on paljon alakuloisia ja surullisia lapsia myös tänään. Monen lähimmäiseni on vaikea havaita pienintäkään ilon aihetta tämänhetkisessä tilanteessaan. Heidän mielensä on masentunut ja he huokaavat syvään.
Kiitos, että minulla on nyt valoisampaa. Johda minut kohtaamaan joku, jonka kanssa voisin jakaa iloni niin, että hän saisi siitä edes pienen pisaran.
Auta minua huomaamaan, ketä tahdot minun tänään ilahuttavan. Anna minulle hyvää tahtoa, oiikeita sanoja ja tekoja, että onnistuisin.


Olavi Kaukola

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #139 : 27.10.17 - klo:08:03 »
Kun minua syytetään väärin

Sinä tiedät kaikki, Jumala. Sinä tiedät, ettei syytöksissä ole perää. Ihmiset eivät sitä tiedä. He eivät halua uskoa vakuutuksiani. He tahtovat tietää asiani paremmin kuin minä itse. He tahtovat uskoa omia pahoja ajatuksiansa. Minäkin olen joskus menetellyt niin, kun on ollut kysymys jostakin toisesta. Nyt minä käsitän, ettei niin saisi koskaan tehdä. On raskasta olla väärin syytettynä.
Sinä tiedät sen ja kaikki. Saanhan minä ajatella, että sinä olet puolellani tässä asiassa. Minä olen sinun edessäsi syntinen ja syyllinen. Olen syyllistynyt moneen laiminlyöntiin ja rikkomukseen myös lähimmäisiäni kohtaan. Mutta tässä asiassa minua syytetään väärin.
Anna minulle voimaa kestämään tietoisena siitä, että sinä olet puolellani ja kerran osoitat syyttömyyteni. Anna minulle myös anteeksiantavaa mieltä, etten tulisi pysyvästi katkeraksi syyttäjiäni kohtaan.


Olavi Kaukola

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #140 : 28.10.17 - klo:09:37 »
SV  13   Opeta tällaisena luoksesi tulemaan

https://www.h-y.fi/5001-siionin-virret-1120#13

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #141 : 30.10.17 - klo:09:44 »
VK 419 Soi riemuviesti Jumalan


1.
Soi, riemuviesti Jumalan,
sanoma sovituksen!
Hän murtaa salvat vankilan,
tuo täyden armahduksen.
Nyt liehu, lippu Karitsan!
Haudalle kuolleen maailman
tuot ylösnousemuksen,
tuot ylösnousemuksen.

2.
Yö sydämestä kaikkoaa,
kun sana siihen loistaa
ja Armahtajan kirkastaa,
hän synnin usvat poistaa.
Käy halki maiden uusi tie,
se voiton viestin kauas vie,
sen oudot kielet toistaa,
sen oudot kielet toistaa.

3.
Kirkasta, Herra Jumala,
sanasi maailmalle.
Rauhan ja riemun virtoja
puhkaise kaikkialle.
Herätä kaikki kansat maan,
ne saata Hengen hallintaan
Kristuksen armon alle,
Kristuksen armon alle.
   
 
Hans Adolf Brorson 1739. Suom. Mikael Nyberg 1920. Uud. Jaakko Haavio 1961. Virsikirjan lisävihkoon 1963. Säk. 3 uud. Anna-Maija Raittila 1984.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #142 : 31.10.17 - klo:07:40 »
Kun tapaan vierasmaalaisen

Kaikkien kansojen Isä, sinun johdatuksestasi kohtaan tämän ihmisen, joka kuuluu toiseen kansaan (ja rotuun). Hän on sinun luomasi niin kuin minä. Hän on Vapahtajan lunastama niin kuin minä. Hänellä on ilonsa ja surunsa, hyveensä ja paheensa niin kuin minulla. Me olemme ihmisiä, sinun suurta perhettäsi. Auta meitä antamaan ja saamaan jotakin molemmin puolin. Auta minua olemaan hänelle ystävällinen ja ilahuttamaan häntä. Auta minua huomaamaan miten voisin palvella ja auttaa häntä.
Suo tämän kohtaamisen muistuttaa meitä taivaallisesta kodista, johon tulee ihmisiä kaikista kansoista ja kielistä. Ohjaa meitä uskomaan ja sanomaan: Jeesus on Herra.


Olavi Kaukola

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #143 : 01.11.17 - klo:07:22 »
Kun katson pientä lasta

Taivaallinen Isäni, minä tunnen kateutta tuota pientä lasta kohtaan. Hänellä ovat elämänsä kaikki hyvät mahdollisuudet vielä edessään. Minä olen tuhlannut jo paljon omia mahdollisuuksiani. Tuhlattujen mahdollisuuksien ketjureaktio on madaltanut ja köyhdyttänyt elämääni. Olen pettänyt sinun odotuksesi ja itsekin pettynyt. Minä kiitän sinua siitä, että sain kerran olla pieni lapsi kaikkine mahdollisuuksineni. Rukoilen sinulta vielä nyt oikeaa lapsen mieltä. Auta minua näkemään elämä kiinnostavana. Auta minua kyselemään kaiken tarkoitusta. Auta minua asennoitumaan elämän tilanteisiin ja asioihin ja ennen kaikkea ihmisiin avoimesti ja välittömästi.
Auta minua käyttämään jäljellä olevat mahdollisuuteni hyvin. Siunaa tuota lasta ja kaikkia lapsia.


Olavi Kaukola

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #144 : 02.11.17 - klo:06:50 »
Kun olen nuori

Jeesus, oliko sinullakin tällaista, kun sinä olit nuori? Olen lukenut, että kotiväkesi häpesi sinua ja sanoi mielenterveytesi pettäneen. Ehkä hekin olisivat puhuneet sinulle psykiatrista, jos sellaisia olisi silloin ollut.
Sinä näet, että minulla on tällaista. En usko, että pystyn vanhanakaan puhumaan nuoruuden ihanista ajoista. On tylsää olla nuori, kun ei saa olla.
Sinä tiedät, etten enää ole lapsi enkä vielä aikuinen - ainakaan itseänsä aikuisena pitävien mielestä. Sinä näet ja tiedät, että olen nyt nuori. Anna minun kestää tämä. Ja anna minun muistaa tämä, kun seuraava sukupolvi on taas omalla tavallaan nuori.


Olavi Kaukola

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #145 : 02.11.17 - klo:09:13 »
Suraava aamuhartaus löytyy osasasta Aamuhartaus 9
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi